Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی زین العابدین، اندیشمند اندونزیایی در گفتگو با تقريب، با اشاره به سناریوی اسلام هراسی که از دیرباز از سوی جریانهای ضد دینی پیگیری می شده است، گفت: احترام به ادیان دیگر از مهمترین و ابتدایی ترین اصول هر دینی است که به ویژه دین اسلام هم آن را مورد تاکید قرار داده است.
این اندیشمند اندونزیایی به ماجرای توهین فرانسه و امانوئل مکرون، رئیس جمهور این کشور به پیامبر بزرگ اسلام اشاره کرد و گفت: رهبران کشورهای غربی از جمله فرانسه باید متوجه این نکته باشند که اگر به این اقدامات که موجب سواستفاده جریان های تندرو می شود و خشونت به دنبال دارد، دامن بزنند در درجه اول به خودشان آسیب می زنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: کشور اندونزی با ترکیب جمعیتی 86 درصد جمعیت مسلمان از اولین کشورهایی بود که این اقدام فرانسه را محکوم کرد. توهین باعث تفرقه می شود و تفرقه هم خشونت می آفریند و راه را برای سواستفاده گران باز می کند.
زین العابدین ادامه داد: البته نباید فراموش کرد که در خود اسلام هم برخی بدعت هایی گذاشته می شود که از سوی شماری از تندروها انجام می شود. فرض کنید در اسلام تصاویری از پیامبر داریم که باعث می شود حرمت پیامبر حفظ نشود و موجب سواستفاده غربی ها می شود تصاویری که خود مسلمانان هم چنین محتوایی را نمی پذیرند. 
او تصریح کرد: این بدعت ها باعث فهم نادرست از اسلام می شود و این در حالی است که علما و عقلای اسلامی باید این واقعیات و محتواهای نادرستی را که ایجاد می شود، شناخته و به سایرین هم اطلاع رسانی کنند. در اینجاست که نقش رهبری علمای مذهبی دوچندان می شود تا با رد کردن محتواهایی که بعضا از سوی خود مسلمانان در تبلیغ وجوه منفی دین اسلام انجام می شود، چهره واقعی و اصیل دین الهی را به همگان بشناسانند.
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۵۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالزی میزبان کنفرانس بین‌المللی «آموزش معاصر در جهان اسلام» است

به گزارش خبرگزاری مهر، دانشگاه اسلامی سلطان احمد شاه در کوالالامپور، پایتخت مالزی، میزبان کنفرانس بین‌المللی «آموزش معاصر در جهان اسلام» است.

این کنفرانس از امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت‌ماه با حضور رؤسای دانشگاه‌ها از ۲۷ کشور اسلامی آغاز و تا روز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ادامه دارد.

تاکید بر واقعیت آموزش و استراتژی‌های دیجیتال در آینده، تجارب علمی و آموزشی در دانشگاه‌های پیشرفته جهان معاصر، نقش آموزش دانشگاهی در حفظ محیط زیست و بیداری در جوامع عربی و اسلامی از موضوعاتی است که در این کنفرانس مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

ارتقای کیفیت آموزش در جهان اسلام به سطح آموزش جهانی، فعال کردن نقش‌آفرینی دانشگاه‌های دولتی و خصوصی در مسیر پیشرفت جامعه، تقویت آموزش فنی و حرفه‌ای برای توسعه جوامع، ایجاد فضای رقابتی میان مراکز آموزشی در جهان اسلام، بردن ایده‌های کلی به سمت خلق نظام آموزشی جدید و پیشرفته به منظور آینده‌ای بهتر برای کشورهای درحال توسعه از اهداف این کنفرانس بین‌المللی است.

کد خبر 6097185 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • آیت‌اللّه العظمی نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است/ اسلام «زن‌» را بعنوان اینکه مانند مرد یک انسان کامل است و شایستگی خلیفه الهی بودن را دارد معرفی کرد
  • به جای واکنش احساسی، چهره واقعی اسلام را به دنیا نشان دهیم
  • پس لرزه های خطرناک جنگ غزه در جهان؛ آیا زندگی یهودیان در غرب غیرممکن می شود؟
  • مالزی میزبان کنفرانس بین‌المللی «آموزش معاصر در جهان اسلام» است
  • اسد:جنگ غزه چهره واقعی و فریبکار غرب و آمریکا را نشان داد
  • آیت‌الله رمضانی: اسلام گنج وجودی انسان را معرفی می‌کند / ویژگی‌های مسلمان واقعی براساس روایات اهل‌بیت(ع)
  • فضل الرحمان: برای بهبود روابط پاکستان و طالبان مجازات می‌شوم
  • ترویج ازدواج شرعی احیای سیره و سنت پیامبر اسلام (ص) است
  • بزرگترین خدمت و جهاد خدمت به مردم است
  • تکذیب بیانیه انتخاباتی جمعیت زاگرس نشینان