Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، افشین خوشگوار در آئین اختتامیه سومین همایش ملی دستاوردهای ورزش دانش‌آموزی که در سالن اجتماعات اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج برگزار شد؛ اظهار کرد: خدا را شاکریم که برای سومین بار توفیق برگزاری همایش علمی و ملی دستاوردهای ورزش دانش‌آموزی کشور را به استان کردستان ارزانی داشت تا بتوانیم در حد توان خود، نقشی در تداوم توسعه علمی تربیت بدنی و ورزش آموزش و پرورش داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه طرح‌ها و برنامه‌های خوبی در حوزه تربیت بدنی و سلامت طی 7 سال اخیر از سطح معاونت تا سطح مدرسه اجرا شده است؛ افزود: توجه به توانمندسازی، به روز کردن و ارتقای علمی معلمان تربیت بدنی از جمله این برنامه‌ها بوده است و این مهم به عنوان یکی از سیاست‌های هفت گانه معاونت در سطح وزارت و در سیاست علمی و تخصصی کردن فعالیت‌ها، گنجانده شده است.

به گفته خوشگوار این رویه در سطح استان‌ها نیز تسری پیدا کرده و ما در استان کردستان با تبعیت از آن، از سال 94 تاکنون بیش از 25 هزار نفر ساعت دوره ضمن خدمت، بازآموزی و کارگاه‌های آموزشی و غیره برگزار کردیم.

وی عنوان کرد: در واقع ظرفیت و توانمندی‌های موجود استان در بخش نیروی انسانی که بیش از 30 نفر دارای مدرک دکترا یا دانشجوی این سطح دارد، ما را برآن داشت که یک کار مهم‌تر و بزرگتر در گستره ملی برگزار کنیم و از سال 95 برگزاری همایش علمی به صورت دو سالانه تحت عنوان دستاوردهای ورزش دانش‌آموزی در دستور کار قرار داد و امروز شاهد اختتامیه سومین دوره آن هستیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت استان با بیان اینکه همایش سوم تقریباً حدود یک سال پیش و در آبان ماه 98  استارت زده شد؛ گفت: در نشستی که با حضور معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش و مسوولان تربیت بدنی داشتیم، رهنمود ها و هدایت‌های ایشان مسیری جدید و افقی نو را در ذهن ما مجریان همایش ایجاد کرد به طوری که جهت‌گیری تمام محورهای همایش را بر اساس فعالیت‌های ورزشی درون مدرسه‌ای تعریف کردیم.

خوشگوار اعلام کرد: در محور مدیریت ورزشی، ماهیت برگزاری کلاس درس تربیت بدین در دوران شیوع بیماری کرونا، یا زنگ خطر کم تحرکی و چاقی در دانش‌آموزان در محور فیزیولوژی ورزشی و در محور رفتار حرکتی، تجزیه و تحلیل سواد حرکتی در پیشبرد اهداف درس تربیت بدنی، مدنظر قرار داده‌ایم که اهداف تخصصی یک همایش و اهداف کاربردی در حوزه تربیت بدنی آموزش و پرورش محقق شود.

وی مجازی برگزار شدن همایش به واسطه شیوع ویروس کرونا را از نکات برجسته همایش سوم عنوان کرد و گفت: این موضوع یک تجربه جدیدی بود که البته توأم با استرس و ترس‌های خاص خودش هم بود اما چون تداوم و استمرار برگزاری همایش بر اساس تقویم اجرایی معاونت مورد تأکید بود، همه بسترهای لازم به کار گرفتیم تا بتوانیم همایش درخور شأن تربیت بدنی آموزش و پرورش برگزار کنیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت استان کردستان مشارکت مجدد و تکراری حدود 55 درصد شرکت کنندگان نسبت به همایش‌های اول و دوم را از دیگر نکات برجسته همایش عنوان کرد و گفت: این موضوع بیانگر این است که در استان کردستان توانسته‌ایم به گونه‌ای کار و جریان‌سازی کنیم که برگزاری همایش را از ما مطالبه کنند.

خوشگوار خاطرنشان کرد: از سوی معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد دائر شدن دبیرخانه دائمی این همایش در سننندج داده شده و اقدامات لازم برای برگزاری همایش چهارم و با موضوع پروژه کوچ در نیمه اول سال 1400 صورت می گیرد.

در پایان این همایش سخنرانان برتر همایش معرفی شدند و در بخش مدیریت ورزشی مهدی عباسیان، در بخش رفتار حرکتی، سیده فاطمه تقوی و در بخش فیزیولوژی ورزش، اثر ناصر رستم زاده به عنوان سخنرانان برتر انتخاب شدند.

همچنین در بخش مدیریت ورزشی، اثر ژیلا فرجدخت، در بخش رفتار حرکتی، یاسمین کرمی و در بخش فیزیولوژی ورزشی، اثر الهام قاسمی به عنوان پوسترهای برتر همایش سوم معرفی شدند.

در اقدام پژوهی، تولید محتوا و بازی‌های ایام کرونا و تجربیات یکی از محورهای همایش سوم بود که مقالات فرحناز قاسمیان، ملیحه فاضل  و الهام قاسمی به عنوان آثار برتر بخش اقدام پژوهی و مقالات عالمه شایگان، سارا قجر وکیوان شامحمدی به عنوان آثار برتر تولید محتوای الکترونیکی درس تربیت بدنی، مقالات زینب حقیقی، هانیه کلی ارسی و کیوان شامحمدی به عنوان آثار برتر بخش ورزش و بازی در منزل ویژه ایام کرونایی و مقالات مریم موفق و فرشته نوری نیز به عنوان آثار برتر بخش تجربیات و خلاقیت‌های معلمان تربیت بدنی  انتخاب شدند.

در پایان این مراسم از سخنرانی ها و مقالات برتر  همایش و همچنین از اساتید و مدرسین کمیته های ورزشی به صورت مجازی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/2330/72

منبع: فارس

کلیدواژه: کردستان معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش دستاوردهای ورزش دانش آموزی عنوان آثار برتر تربیت بدنی و سلامت برگزاری همایش استان کردستان آموزش و پرورش همایش سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۶۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ سالن ورزش دانش‌آموزی در زنجان آماده افتتاح است

به گزارش خبرنگار مهر، علی اسماعیلی ظهر دوشنبه در آئین گرامیداشت هفته مقام معلم اظهار کرد: در سایه تلاش جهادی عناصر تعلیم و تربیت و همه معلمان و مربیان، شاهد اتفاقات خوبی در استان بودیم.

وی تصریح کرد: ارتقای مناطق آموزش و پرورش استان زنجان در رتبه‌بندی کشوری از جمله دستاوردهای مهم است؛ به طوری که یکی از مناطق استان ۲۷۰ پله جابه‌جایی داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ابراز کرد: در خروجی امتحانات نهایی در سال گذشته رتبه ۱۱ کشوری را کسب کردیم که سال‌های قبل در جایگاه ۲۰ تا ۲۱ قرار داشت.

وی با اشاره به اینکه توسعه و گسترش رشته‌های فنی و مهارتی از برنامه پیش‌بینی شده وزارت متبوع بیشتر است، افزود: در سال گذشته شاهد رشد ساخت و ساز مدارس بودیم و بر این اساس اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ۲۱۷ کلاس را تحویل آموزش و پرورش داد.

اسماعیلی ارتقای برنامه‌های فرهنگی و تربیتی را از دیگر اقدامات آموزش و پرورش برشمرد و گفت: در شرایط تربیتی به وجود آمده، اردوگاه‌ها و توسعه فضاهای تربیتی مورد توجه قرار گرفته و باعث شده فضای حاکم در مدارس متفاوت شود.

وی با بیان اینکه کسب رتبه‌های علمی، فرهنگی، قرآنی و المپیاد جهش مناسبی داشته است، خاطرنشان کرد: یک دانش‌آموز در شهرستان خدابنده از مدارس عادی راهی مسابقات المپیاد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در مورد توسعه فضاهای ورزشی عنوان کرد: ۵۰ درصد فضاهای روباز و سالنی افزایش یافته و ۲۰ زمین چمن افتتاح شده و چهار سالن ورزشی در آستانه بهره‌برداری است.

وی با تأکید بر اینکه توجه به سلامت دانش‌آموزان در همه ابعاد مورد توجه آموزش و پرورش است، یادآور شد: توزیع شیر بعد از ۱۰ سال وقفه پیگیری شد و زنجان جزو نخستین استان‌هایی بود که با تأمین اعتبار قرارداد لازم را منعقد کرد.

اسماعیلی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بیان کرد: این سند منشأ بروز و ظهور تحول علمی و فرهنگی در مدارس است و برای اجرایی‌سازی آن همگام با سیاست‌های وزارت متبوع تلاش خود را به‌کار می‌گیریم.

کد خبر 6098057

دیگر خبرها

  • ۴ سالن ورزش دانش‌آموزی در زنجان آماده افتتاح است
  • چهار سالن ورزشی دانش‌آموزی در زنجان آماده افتتاح است
  • خبر مهم دانشگاه فرهنگیان؛ این افراد بدون کنکور جذب می‌شوند
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است
  • تحویل باشگاه ورزشی شهدای شهر خضرآباد به شورای شهر
  • بازگشت بسکتبال ۳ به ۳ دانشگاه آزاد به لیگ برتر
  • فیروزآباد قهرمان رقابت های فوتسال فرهنگیان فارس
  • جذب استعداد‌های برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان
  • استعدادهای برتر ورزشی بدون کنکور جذب دانشگاه فرهنگیان می شوند
  • جذب استعدادهای برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان