Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-04@03:48:51 GMT

سرقت نفت و تولید بنزین دست ساز در ونزوئلا

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۳۶۱۸۸

ساعت 24- مردم ونزوئلا که مدتهاست از کمبود بنزین رنج می برند، نفت را از میادین نفتی که فعالیت ندارند، دزدیده و بنزین دست ساز تولید می کنند.

به گزارش ایسنا، دو کارمند شرکت نفتی دولتی PDVSA ونزوئلا و چندین فرد آگاه در مصاحبه با رویترز اظهار کردند میزان نفتی که به سرقت می رود در مقایسه با تولید نفت ونزوئلا بسیار ناچیز است اما این فعالیت گواهی بر بحرانهایی است که شرکت PDVSA گرفتار آنها شده و نمی توانند بنزین مورد نیاز مردم را تامین کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شبکه پالایش نفت ونزوئلا که ظرفیت تولید آن زمانی به ۱.۳ میلیون بشکه در روز می رسد، دچار فروپاشی شده و تاسیسات نفتی و پالایش از تعمیرات مرتب برخوردار نبودند و با سقوط ارزش حقوقها، شرکت PDVSA قادر نیست کارکنان ماهرش را حفظ کند.این شرکت امسال آسیبهای شدیدتری دید و تحت تاثیر تحریمهای فلج کننده آمریکا، تولید نفت ونزوئلا در سپتامبر به ۳۹۷ هزار بشکه در روز سقوط کرد که پایینترین رکورد تولید از دهه ۱۹۳۰ به این طرف بود. تولید نفت ونزوئلا پیش از وضع تحریمها در ژانویه سال ۲۰۱۹، به ۱.۲ میلیون بشکه در روز می رسید.

تحریمها واردات نفت ونزوئلا را هم هدف گرفتند و مردم این کشور ناچار شدند برای دریافت بنزین ساعتها در جایگاههای سوخت صف بایستند. بسیاری از شهروندان ونزوئلا این موضوع را تحقیر تلخی برای این عضو اوپک می دانند که صاحب بزرگترین ذخایر نفت قطعی جهان است.زنجیره تامین بنزین دست ساز در میادین نفتی نظیر لاکانسپسیون در ایالت زولیا آغاز می شود. این میدان در ۱۵ سال گذشته بیش از ۱۲ هزار بشکه در روز نفت سبک بسیار ارزشمند تولید کرده اما در دو سال گذشته فعالیتش متوقف شده است.به گفته یک کارگر شرکت PDVSA، سارقان لوله های کوچکی را به خطوط لوله ای که نفت لاکانسپسیون را به مخازن نفت و تاسیسات صادرات منتقل می کنند، وصل کرده اند.

کارمندان PDVSA که در ماه تنها چند دلار آمریکا حقوق دارند، با دریافت رشوه کوچکی چشمشان را به روی این دزدی می بندند. نیروهای امنیتی هم برای حفاظت از تاسیسات متروک چندان زحمتی به خود نمی دهند. این وضعیت در همه ونزوئلا جریان دارد و طی شش سال فروپاشی اقتصادی این کشور، سرقت تجهیزات از میادین نفتی متداول شده است.شرکت PDVSA ماهها برای تعمیر پالایشگاههای از کار افتاده تلاش کرده است اما این تلاشها با نشتهای نفتی، نشت گاز و آتش سوزیهای منجر به صدمات جانی، با مانع روبرو شده است. این شرکت موفق شد تولید بنزین در پالایشگاه کاردون به ظرفیت ۳۱۰ هزار بشکه در روز و ال پالیتو به ظرفیت ۱۴۶ هزار بشکه در روز را در ژوئن و ژوئیه از سربگیرد اما هر دو پالایشگاه با اختلالات برنامه ریزی نشده مواجه شده اند که در تولید سوخت وقفه ایجاد کرده است.بر اساس گزارش رویترز، تا پیش از امسال مردم ونزوئلا نیازی به سرقت نفت و تولید بنزین دست ساز نداشتند. سوخت در ونزوئلا چند دهه بود که به لطف یارانه های سنگین، تقریبا مجانی بود اما اکنون یک خاطره دوردست به نظر می رسد.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: هزار بشکه در روز نفت ونزوئلا شرکت PDVSA

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۶۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۰۰ بشکه ای تولید روزانه نفت اوپک

تحقیقات رویترز نشان می‌دهد سازمان کشورهای صادر کننده نفت ۲۶.۴۹ میلیون بشکه در روز در آوریل تولید داشته که ۱۰۰ هزار بشکه در روز پایین‌تر از کل تولید ماه مارس است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، تولید نفت اوپک در ماه آوریل کاهش یافته که نشان دهنده صادرات کمتر ایران، عراق و نیجریه در بحبوحه ادامه تعهد سایر اعضا به قرارداد تولید ائتلاف اوپک پلاس است.
تحقیقات رویترز بر اساس اطلاعات کشتیرانی و منابع صنعتی نشان می‌دهد سازمان کشورهای صادر کننده نفت 26.49 میلیون بشکه در روز در آوریل تولید داشته که 100 هزار بشکه در روز پایین‌تر از کل تولید ماه مارس است.
چندین عضو ائتلاف اوپک پلاس که از اوپک، روسیه و سایر متحدانش تشکیل شده، کاهش تولید جدیدی را در ژانویه جهت مقابله با ضعف اقتصاد و افزایش عرضه در خارج از این گروه تصویب کردند. این تولیدکنندگان در ماه مارس توافق کردند کاهش تولید را تا پایان ژوئن ادامه دهند.
اجلاس سران ائتلاف اوپک پلاس در اول ژوئن تشکیل می‌شود تا در مورد سیاست بعدی تولید تصمیم‌گیری شود.

اوپک می‌تواند مانع 100 دلاری شدن قیمت نفت شودکاهش ذخایر نفتی دنیا به دنبال تمدید کاهش تولید اوپک

بیشترین کاهش تولید در ماه آوریل از سوی ایران، نیجریه و عراق بوده است.
تولید نفت ایران که از طرح کاهش تولید معاف شده نسبت به اوج ماه مارس کاهش یافته است. ایران در ماه مارس به اندازه نوامبر یعنی بالاترین رقم طی 5 سال گذشته تولید داشت. ایران علی رغم تحریم‌های آمریکا بیشترین افزایش تولید را در 2023 در میان اعضای اوپک داشته است.
عراق در ماه مارس متعهد شد صادرات خود را کاهش دهد تا جبران تولید بالاتر از سهمیه خود را طبق قرارداد اوپک پلاس کرده باشد. اما اطلاعات نشان می‌دهند نتوانسته به این تعهد خود در ماه گذشته عمل کند.
تولید نیجریه هم کاهش یافته و صادرات آن به شدت پایین آمده است.
اوپک 140 هزار بشکه در روز تا سهمیه کاهش تولید خود در آوریل فاصله داشته که تا حد زیادی به خاطر تولید بیش از اندازه عراق و گابن بوده است. نیجریه بسیار پایین‌تر از هدف خود تولید می‌کند.
طبق تحقیقات رویترز، تولید نفت عربستان افزایش یافته و کنگو، گینه استوایی و گابن هم افزایش تولید جزئی داشته‌اند.
انتهای پیام/60

دیگر خبرها

  • گزیده‌های نفتی هفته
  • مدیر نفتی آمریکایی برای تبانی با اوپک تنبیه شد
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در 4 ماه گذشته خبر داد
  • ضرر ۲ میلیارد دلاری ونزوئلا به دلیل تحریم‌ها
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در ۴ ماه گذشته خبر داد
  • از افزایش تراز آب دریاچه ارومیه تا آغاز تولید بنزین از متانول
  • سرقت از خطوط لوله نفت ایران کاهش یافت​
  • برنامه ریزی برای توسعه ۵ میدان نفتی
  • کاهش ۱۰۰ بشکه ای تولید روزانه نفت اوپک
  • ورود بیش از ۵۰ درصد متانولی‌ها به حوزه بنزین