Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پیرایش و اصلاح موی سر، یکی از کار‌های ضروری و در عین حال جذابی است که برای هر فردی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اما در این روز‌هایی که کرونا، بیش از پیش، همچنان در حال جولان دادن است، برخی از آقایان، ترجیح می‌دهند که خودشان، پیرایش و اصلاح موی سرشان را انجام دهند که بتوانند از این فرصت استفاده کرده و با در دست گرفتن ریش و قیچی، تجربه‌ای لذت بخش از این کار داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمید اکبری، چهره ماندگار آرایشگری ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان, در رابطه با پیرایش و اصلاح موی سر در روز‌های کرونایی اظهار کرد: با توجه به وجود موج سوم کرونا، برخی از افراد علاقه‌مند هستند که خودشان مو‌های خود را اصلاح کنند که با رعایت کردن موارد مهم بهداشتی می‌توانند این کار را به راحتی انجام دهند.

وی بیان کرد: اولین گام برای انجام این کار، استفاده کردن از وسایل یکبار مصرف و ابزار‌های استاندارد آرایشگری است که افراد باید به این موضوع مهم توجه کنند که تمامی این وسایل شخصی و مختص فرد است و فرد دیگری نمی‌تواند از آن‌ها استفاده کند.

این چهره ماندگار آرایشگری ایران با اشاره به ابزار‌های مورد نیاز برای اصلاح موی سر تصریح کرد: افرادی که می‌خواهند موی سر خود را اصلاح کنند باید ابزار‌های موردنیاز این کار را در دسترس داشته باشند که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

اکبری با اشاره به وسایل ضروری اصلاح موی سر گفت: پیشبند یکبار مصرف، یکی از مهم‌ترین ابزار‌های موردنیاز برای اصلاح موی سر است که برای نظافت فرد و محیط باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی ادامه داد: افراد نباید از قیچی به عنوان مهم‌ترین ابزار پیرایش و اصلاح موی سر غافل شوند که علاوه بر آن، شانه نیز برای به حرکت درآوردن مو‌ها بسیار ضروری است.

این چهره ماندگار آرایشگری, از آینه هم به عنوان یکی دیگر از ابزار موردنیاز پیرایش و اصلاح موی سر یاد کرد و افزود: افراد برای اصلاح موی سر حتما باید از دو آینه  یکی برای روبرو و دیگری برای پشت سر استفاده کنند که یکی از آن ها باید کمی بالاتر و مقداری رو به پایین برای کوتاه کردن متقارن در سمت چپ و راست مو‌ها و همچنین دیدن پشت سر برای تنظیم کردن بلندی یا کوتاهی مو استفاده شود. چرا که هر دو آینه, باعث می شوند فرد لحظه به لحظه از موقعیت موهایش اطلاع پیدا کند.

اکبری، علاوه بر قیچی، ماشین اصلاح را هم از دیگر وسایل ضروری برای کوتاه کردن مو‌های سر عنوان و تاکید کرد: ماشین اصلاح موی سر به دلیل داشتن دنده‌های کوچک و بزرگ، بخش زیادی از مو‌های فرد را کوتاه می‌کند و علاوه بر آن، قیچی‌های حجم گیر و کم پشت کننده هم می‌توانند به کم حجم شدن و کم پشت دیده شدن مو‌های فرد کمک کنند و با استفاده از آن‌ها موج‌های موجود در مو‌های خود را به حداقل برسانند.

وی بیان کرد: موپران از دیگر ابزار‌های ضروری برای اصلاح موی سر است که باعث بهتر دیده شدن و تمیز کردن مو‌های کوتاه شده می‌شود که علاوه بر تمامی این ابزار‌های ضروری باید آب پاش را اضافه کرد که برای خیس و نرم کردن مو مورد استفاده قرار می‌گیرد تا وقتی افراد، شانه را به مو می‌کِشند, مو نیز از قیچی فرار نکند.

این چهره ماندگار آرایشگری تصریح کرد: پس از تهیه کردن ابزار‌های ضروری اصلاح موی سر، فرد باید بداند خودش یا هر کس دیگری که قصد کوتاه کردن موی او را دارد چه مدلی مدنظرش است و برای این منظور, فرد باید به مو‌های خود نگاه کرده و به فرم صورت خود توجه کند که اگر موهایش کم پشت و رنگ آن روشن است باید از دنده‌های ماشین با شماره‌های بالا استفاده کند، امّا اگر مو‌های پرپشت با رنگی تیره دارد حتما باید از دنده‌هایی با شماره‌های کم استفاده کند.

وی با بیان این که فرم صورت در انتخاب و کوتاهی مدل مو بسیار حائز اهمیت است، گفت: اگر فرم صورت فرد گرد است و پوستی تیره دارد باید دور مو‌های او بیشتر کوتاه شود، امّا اگر صورتی کشیده با پوستی روشن دارد حتما باید به این نکته توجه کند که دور موهایش باید کم‌تر کوتاه شود و در این خصوص، فرد قبل از اصلاح موی سر، باید با انگشتان دست، مو‌های خود را لمس کرده و مدل موی نهایی موردنظر خود را تصور کند.

اکبری، از مکان اصلاح سر به عنوان یکی دیگر از نکات حائز اهمیت برای این منظور یاد کرد و ادامه داد: مکانی را که فرد برای اصلاح موی سر خود درنظر گرفته است باید از لحاظ بهداشتی, کاملا تمیز و از نظر میزان روشنایی، نور کافی داشته باشد.

این چهره ماندگار آرایشگری افزود: فرد باید با شماره دنده ۹ یا ۱۲ دور سر خود را کوتاه کند. چرا که دنده شماره ۹ یا ۱۲, این امکان را به فرد می‌دهد که در صورت تمایل، بتواند از شماره دنده پایین‌تر استفاده کرده و مو‌های خود را کوتاه‌تر کند که در این میان، باید حواسش هم باشد که ماشین اصلاح نباید از حد مجاز به سمت بالا تجاوز کند؛ به طوری که با حرکت دادن ماشین اصلاح به سمت بالا، آن را از کف سر جدا کند.

وی تاکید کرد: ماشین اصلاح از پایین به بالای سر باید رو به بالا و شانه از بالا به پایین، باید رو به پایین قرار گیرد تا فرد بتواند با استفاده از شانه و با ماشین اصلاح، مرز کوتاهی را تعیین و این کار را تکرار کند. امّا فرد باید حواسش باشد که این وسیله ها به مو‌های بلند مربوط به بالای سر اصابت نکنند و همچنین حتما باید با احتیاط، از کیفیت کار خود مطمئن شود. به این دلیل که هر چه حرکات فرد آرام‌تر باشد، در نتیجه، دقت او نیز بیشتر خواهد شد.

اکبری بیان کرد: پس از این که فرد، دور موی خود را با ماشین اصلاح برقی کوتاه کرد. باید حتما بالای موی سر خود را با آب پاش خیس کند و سپس با انگشتان دست خود و شانه، یک ردیف مو‌ها از سمت پیشانی را به صورت افقی بالا آورد و سپس با قیچی, ۲ سانت از مو‌های خود را کوتاه کند و به همین ترتیب، این کار را در ردیف‌های میانی کف سر ادامه دهد و ردیف‌های بعدی را به سمت فرق سر کوتاه کند.

این چهره ماندگار آرایشگری تصریح کرد: پس از این که تمامی مو‌ها از کف سر کوتاه شد، فرد باید بین کوتاهی دور سر با ماشین و کف سر، تعادل و تقارن به وجود آورد و با گرفتن انگشتان در بین این دو مسیر با قیچی، آن‌ها را کوتاه کند و تفاوت آن‌ها را به حداقل برساند که اگر فرد در تمام نقاط سر احساس برجستگی یا پف کردگی کرد باید آن را با احتیاط کوتاه و یا با قیچی حجم گیر، آن قسمت را حجم گیری کند و سپس با استفاده از ماشین اصلاح بدون دنده یعنی درجه صفر، با شانه دور گوش و پشت گردن را مرتب کرده و سعی کند که با این کار به مو‌های اصلی سر آسیب نزند و فقط مو‌های زائد را کوتاه کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فرد در آخرین مرحله باید جلوی مو یعنی قسمت پیشانی را رو به جلو شانه کرده و یک خط صاف، بین چشم و ابرو‌های خود ایجاد کند و در نهایت، مو‌های خود را شستشو دهد و از کم و کیف آن مطلع شود و یک اصلاح سر ساده و کلاسیک عالی را تجربه کند.

بیشتر بخوانید:

پذيرش دانشجو در رشته ها آرايش و پيرايش

تست شخصیتی که بزرگترین مشکل شما را برملا می‌کند

۱۰ نکته طلایی برای رسیدن به خواسته‌ها در زندگی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سبک زندگی پیرایش پیرایشگاه مردانه مو های خود ماشین اصلاح کردن مو سر خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۶۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعریف حباب قیمت به زبان ساده + فیلم

حباب قیمت  یا همان حباب بازار زمانی رخ می‌دهد که قیمت یک دارایی به قیمتی بسیار بالاتر از ارزش واقعی آن برسد. در واقع حباب، چرخه‌ی اقتصادی افزایش سریع قیمت یک دارایی خواهد بود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • اصولی: بازی‌های دوستانه باعث شکل گیری شاکله تیم ملی فوتسال شد/ قرارداد شمسایی تمدید خواهد شد
  • اصولی: از فردا به فکر جام جهانی هستیم
  • احسان اصولی: پیگیر حواله خودرو برای فوتسالیست ها هستیم
  • اصولی: درخواست حواله خودرو برای فوتسالی‌ها را پیگیری می‌کنیم
  • اصولی: ملی پوشان فوتسال حواله خودرو نمی گیرند/ در جریان انتقال پرسپولیس به مشهد نیستم+ فیلم
  • تعریف حباب قیمت به زبان ساده + فیلم
  • ۷۰ درصد پسماند‌ها در کشور به صورت غیر اصولی دفن می‌شود
  • صدور موافقت اصولی برای ساخت یک هتل در چهارمحال و بختیاری
  • لازمه ساماندهی اصولی آبشوران تهیه نقشه دیجیتالی شهر کرمانشاه است
  • فقط نیمی از پسماند پزشکی هرمزگان اصولی دفع می‌شود