Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-02@03:32:56 GMT

سازمان بهداشت جهانی: اروپا شش ماه دشوار پیش رو دارد

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۳۶۲۲۷

ساعت 24 - دومین موج همه‌گیری کرونا در اروپا قربانی می‌گیرد و نرخ مرگ و میر بر اثر این ویروس رو به افزایش است.

سازمان بهداشت جهانی هشدار داده است اروپا که یک بار دیگر در مرکز بحران همه گیری کوید ۱۹ قرار گرفته، شش ماه دشوار را پیش رو دارد.هانس کلوگ، مدیر منطقه اروپا در سازمان بهداشت جهانی گفته است هفته گذشته ۲۹ هزار نفر در اروپا جان خود را بر اثر ابتلا به کوید ۱۹ از دست داده‌اند و در حال حاضر در هر هفده ثانیه یک نفر جان خود را بر اثر ابتلا به ویروس کرونا از دست می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقای کلوگ تاکید کرده که با برقراری دوباره مقررات قرنطینه آمار ابتلا رو به کاهش است.

با سرعت گرفتن موج دوم همه‌گیری در ماه اکتبر، اغلب کشورهای اروپایی تدابیر سختگیرانه‌ای را برای مقابله با گسترش ویروس از سرگرفته‌اند.بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی تا کنون ۱۵۷۳۸۱۷۹ نفر در اروپا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و بیش از ۳۵۴ هزار نفر جانشان را از دست داده‌اند.بخش عمده‌ای از این مبتلایان در کشورهای بریتانیا، روسیه، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا و آلمان هستند. در اروپا بریتانیا با بیش از ۵۳ هزار قربانی بالاترین نرخ مرگ و میر را دارد. فرانسه با بیش از ۲ میلیون بیمار در میزان افراد مبتلا در صدر است.

آقای کلوگ گفته است ۲۶ درصد مبتلایان جهان و ۲۸ درصد قربانیان همه‌گیری در اروپا هستند.این مقام سازمان بهداشت جهانی به طور خاص درباره ظرفیت بخش‌های مراقبت ویژه در فرانسه و سوییس که تا ۹۵ درصد اشباع شده‌اند، ابراز نگرانی کرده ‌است.آقای کلوگ در کنفرانسی خبری در کپنهاگ دانمارک گفت اروپا و آمریکا یک بار دیگر در کانون بحران همه‌گیری قرار گرفته‌اند. اگرچه سحر نزدیک است اما شش ماه سخت پیش روست.

نتایج اولیه از چهار واکسن تولیدی آکسفورد، فایزر-بایوان‌تک، مدرنا و سپاتنیک امیدبخش بوده است.در همین‌حال محققان در بریتانیا و هلند گفته‌اند که داروی توسیلی‌زوماب که برای درمان آرتروز روماتوئید به کار ‌می‌رود می‌تواند برای درمان مبتلایان به موارد وخیم کرونا موثر باشدفرانسه در دومین دور قرنطینه سراسری خود قرار دارد، و وزیر بهداشت این کشور گفته متوجه است که در آستانه کریسمس، همه‌گیری سلامت روانی مردم را به خطر انداخته است.وزیر بهداشت فرانسه گفته است متوجه است که در آستانه کریسمس همه‌گیری سلامت روانی مردم را به خطر انداخته است.وزیر بهداشت فرانسه گفته است متوجه است که در آستانه کریسمس همه‌گیری سلامت روانی مردم را به خطر انداخته است.در ایتالیا آمار مرگ و میر نسبت به ماه اکتبر دو برابر شده است و ژوزپه کنته نخست وزیر کشور هشدار داده کریسمس امسال با همیشه متفاوت خواهد بود.آقای کنته گفته «مهمانی‌های بزرگ بوسیدن و به آغوش کشیدن به معنای افزایش ناگهانی ابتلا در ماه ژانویه است و ممکن نخواهد بود اگرچه امیدوارم که هنوز بتوانیم هدایای کریسمس را رد و بدل کنیم.‍»

دانشمندانی که به دولت بریتانیا مشاوره می‌دهند نگرانی مشابهی را مطرح کرده‌اند و گفته‌اند «رفت و آمد خانواده‌ها به ویژه برای افراد مسن خطر بالقوه زیادی دارد».

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سازمان بهداشت جهانی همه گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۶۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: اعضای اتحادیه اروپا در ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه فاش کرد که انتظار می‌رود چندین کشور اتحادیه اروپا تا پایان ماه مه، کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

بورل در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض، عربستان سعودی، گفت: ما واقعاً می‌خواهیم کشور فلسطین را به رسمیت بشناسیم.

پیش از این، اسپانیا و ایرلند متعهد شدند که حمایت بین المللی را برای به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک کشور مستقل تضمین کنند، در حالی که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل گفت که به رسمیت شناختن یکجانبه کشور فلسطین "یک دستاورد برای حماس" است.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن درخواست از جامعه جهانی برای به رسمیت شناختن عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد، تأکید کرد: ما برای دستیابی به حل و فصل سیاسی و تجمیع غزه و کرانه باختری در یک کشور مستقل فلسطین تلاش می‌کنیم.

پس از گذشت ۲۰۵ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم اسرائیل طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهاد‌های امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم صهیونیستی این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۲۰۵ روز نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • کمبود نیروی پرستاری، یک‌ مسئله جهانی است
  • هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره حمله احتمالی اسرائیل به رفح
  • هری کین: بازی در خانه رئال مادرید دشوار است اما ما به خودمان ایمان داریم
  • سازمان بهداشت جهانی: حمله به رفح، فاجعه انسانی خواهد بود
  • مدیرکل سازمان جهانی بهداشت: حمله اسرائیل به رفح یک فاجعه انسانی است
  • فرانسه جایگاه خود را بین ۱۰ اقتصاد برتر از دست می‌دهد
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • بورل: اعضای اتحادیه اروپا در ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند