Web Analytics Made Easy - Statcounter

عزیزالله افضلی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از مشکلات ما در استان، ضعیف بودن یا به نوعی شکل واحد نداشتن کنسرسیوم‌های بخش صادرات است.

وی اضافه کرد: یکی از برنامه‌های ما این است که بتوانیم این کنسرسیوم‌ها را در استان قزوین برای سال جاری راه اندازی و تقویت کنیم.

این مسوول گفت: این کنسرسیوم‌ها شامل زیرگروه‌هایی هستند که در هر بخشی به صورت تخصصی با مطالعه کشورهای هدف، براساس ضرورت‌های بازارهای آنها، نوع بسته بندی و نوع کاشت و برداشت محصولات راه اندازی می‌شوند تا بتوانند برندسازی و بازاریابی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افضلی تصریح کرد: اگر بتوانیم به این مهم دست یابیم، قطعاً با برندی که در استان ایجاد می‌کنیم می‌توانیم حتی محصولات استان‌های دیگر را در استان فراوری و بسته بندی کنیم و از طریق کشورهای هدف به فروش برسانیم.

وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای تکمیل و بهره برداری از طرح‌های پایانه صادراتی استان به منظور توسعه تجارت قزوین، افزود: پایانه صادراتی کاسپین، شمس آذر و شرکت نمایشگاهی بین المللی از جمله این طرح‌ها هستند که در شورای برنامه ریزی استان به منظور رفع مشکلات، مورد بررسی قرار گرفتند.

این مسوول در خصوص مشوق‌ها و یارانه‌های حمایتی توسعه زیرساخت‌ها در استان، گفت: قزوین سهم ۱۰ میلیارد ریالی از این محل دارد که پیشنهاد ما از این سهم برای پایانه صادراتی شمس آذر پنج میلیارد ریال، برای کاسپین ۲ میلیارد- در صورت تصویب شورای برنامه ریزی استان- و شرکت نمایشگاه بین المللی استان سه میلیارد ریال تسهیلات زیرساختی است.

وی با تاکید بر جامع و کامل بودن گزارش صادراتی استان، گفت: این گزارش شامل همه محصولات صادراتی استان از کشاورزی، صنعتی و معدنی است ولی ما بخشی از صادرات استان را در این گزارش منعکس می‌کنیم که از محل کارت‌های بازرگانی استان قزوین صورت گرفته باشد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: متاسفانه بخش زیادی از صادرات و واردات استان با کارت بازرگانی استان‌های دیگر صورت می‌گیرد که این آمار برای ما قابل رویت نیست و باید برای رفع این نقیصه برنامه ریزی لازم صورت گیرد.

هدفگذاری صادراتی استان در سال ۹۹، ۳۴۰ میلیون دلار بوده که از این میزان تاکنون ۴۷ درصد محقق شده است.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت جهش تولید اختصاصی ایرنا استان قزوین صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت جهش تولید اختصاصی ایرنا استان قزوین صادرات غیر نفتی وزارت صنعت معدن و تجارت جهش تولید اختصاصی ایرنا استان قزوین صادرات غیر نفتی اخبار کنکور صادراتی استان استان قزوین کنسرسیوم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۶۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه صادرات محصولات قزوین به چین امضا شد

محبوبه منفرد رییس انجمن صادر کنندگان صنایع دستی اتاق بازرگانی قزوین گفت: تفاهم نامه صادرات محصولات از سوی اتاق بازرگانی قزوین با هیات تجاری بازدیدکننده چین در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ بین المللی تهران، مبنی بر صادرات محصولات قزوین به چین منعقد و به امضا رسید.

وی ادامه داد: طبق این تفاهم نامه، فروشگاهی در منطقه ویژه اقتصادی غرب چین تجهیز و فراهم می‌شود تا کالا‌های مورد نظر در این منطقه به نمایش گذاشته و به فروش برسد.

منفرد اضافه کرد: یکی از اهداف مهم صادرکنندگان استان قزوین این است که برند‌های ایرانی در کنار سایر برند‌های اروپا و جهان در منطقه آزاد چین که یک منطقه ویژه اقتصادی در مرز مشترک قزاقستان و چین است به نمایش گذاشته شود تا بازار فروش این محصولات نیز به وضعیت مناسبی دست یابد.

رییس انجمن صادرکنندگان صنایع دستی اتاق بازرگانی قزوین بیان کرد: این نمایشگاه از هشتم تا ۱۲ اردیبهشت ماه از ساعت ۹ تا ۱۶ برپا است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • تولیدات خوزستان در نمایشگاه اکسپو مورد توجه فعالان اقتصادی
  • گسترش بازار صادراتی دانش بنیان‌های ایرانی در ۱۶ کشور دنیا
  • تفاهم‌نامه صادرات محصولات قزوین به چین امضا شد
  • حضور ۸واحد تولیدی از قزوین در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • ضوابط صادراتی جدید محصولات جنگلی اعلام شد
  • بازار‌های صادراتی خود را در کشور‌های اروپایی توسعه می‌دهیم
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • تفاهم‌نامه همکاری صندوق‌های حمایت از صنایع پیشرفته و ضمانت صادرات امضا شد
  • تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد
  • واکنش همتی به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران/ دنبال اصلاح شیوه حکمرانی باشید