Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیرعابدینی، مدیر عامل اسبق باشگاه پرسپولیس  در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت  فوتبال کشورمان اظهار کرد: اتفاقات خوبی در فوتبال رخ نداده است و ما به تدریج ضعیف‌تر شده ایم؛ تا جایی که وضعیت فوتبالمان به این صورت شده است. البته فوتبالمان در مستطیل سبز ضعیف نشده،  بلکه این اتفاق در مدیریت رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر مدیریت فوتبال کارآمد، علمی، بادانش و به روز بود، به طور حتم استعداد جوانان ما در آسیا بیشتر دیده می‌شد.  

عابدینی درباره اساسنامه فدراسیون فوتبال گفت: من نمی‌دانم چرا آن قدر دست پاچه عمل می‌کنیم که نتوانیم خودمان را از لحاظ برنامه ریزی، مدیریت، سازمان دهی با نهاد‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا انطباق بدهیم. به هر حال فیفا کوتاه آمده است و بیان کرده که انتخابات فدراسیون فوتبال اولویت دارد و فدراسیون  فوتبال باید دارای رئیس و هیئت رئیسه منتخب مجمع باشد. فیفا اجازه برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال را با وضعیت گذشته داده است؛  تا رئیس و هیئت رئیسه مشخص شوند. همچنین بعد از آن باید هیئت رئیسه جدید فدراسیون فوتبال اصلاحیه اساسنامه را به فیفا ارسال کند تا تصویب شود.

پیشنهاد فیفا برای خروج از شرایط قفل شده فوتبال کشورمان، خوب است 

او  ادامه داد: به نظرم روشی که فیفا برای خروج از شرایط قفل شده فعلی پیشنهاد داده است، پیشنهاد بدی نیست. امیدوارم دوستان بدون غل و غش، فرمانبری از وزارت ورزش و جوانان و لابی گری‌ها، مدیر فوتبال را انتخاب کنند و اجازه ندهند فوتبال ما بی سامان، بدون مدیریت و بدون محوریت یک رئیس ادامه پیدا کند که روزگار خوشی برایش رقم نمی‌خورد.

تیم پرسپولیس را با ترفند‌هایی از علی پروین گرفتند 

مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس درباره ارزیابی اش در مورد جعفر سمیعی، مدیرعامل جدید پرسپولیس بیان کرد: این که  باشگاه پرسپولیس از طریق سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان صاحب مدیرعاملی شده است که آن مدیر در گذشته،  مدیر کل حراست وزارت ورزش بوده  و یا بچه محل فلان شهر و منطقه است؛ یک موضوع طبیعی محسوب می‌شود. تیم پرسپولیس در سال ۱۳۸۰ از پروین گرفته شد و با ترفند‌هایی به بخش دولتی داده شد. همچنین از زمان مهرعلیزاده تا به امروز و در طول ۲۰ سال  تعداد زیادی مدیر و اعضای هیئت مدیره در باشگاه پرسپولیس تغییر کرده‌اند و چقدر مدیر تکراری، سیاسی، اطلاعاتی و امنیتی برای این باشگاه گذاشتند تا وضعیت باشگاه را بهینه کنند و حتی دوستان  و رفقای خود را به کار گرفتند، اما در نهایت نتیجه‌ای حاصل نشد. البته  یک دوره مدیریتی در زمان قهرمانی‌های پرسپولیس با هدایت برانکو خوب بود.  بعد از آن شرایط  پرسپولیس دچار حادثه و اتفاقات ناگوار شد.

گرفتاری سرخابی‌ها به فوتبال کشورمان سرایت می‌کند 

او ادامه داد: متاسفانه فقط وضعیت پرسپولیس دچار حادثه نشده است، بلکه استقلال هم گرفتاری‌های خاص خود را دارد. زمانی که این ۲ باشگاه گرفتار هستند، این موضوع به  فوتبال ما هم سرایت می‌کند. به نظرم باید این باور را پیدا  کنیم که رقابت ما در زمین مسابقه است و در بیرون از زمین، باید در کنار یکدیگر بایستیم و از تمامیت فوتبال محافظت کنیم. رفاقت، مدیریت هماهنگ و حمایت از یکدیگر در فوتبال باید صورت بگیرد.  

بعضی‌ها از جایگاهشان  برای تامین منافع خود استفاده می‌کنند 

او افزود: تیم‌های فوتبال تراکتور، سپاهان و ذوب آهن قدرتمند هستند، اما بعضی از تیم‌ها همانند سایپا و پیکان فقط در فوتبال حضور دارند و تمایل دارند تنها اسمشان مطرح باشد. اتفاقاتی در باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال رخ می‌دهد و معلوم نیست مدیران این ۲ باشگاه چگونه می‌آیند و می‌روند. مدیران سرخابی از جیب مردم برای تیم‌های خود هزینه می‌کنند. اگر نگاه کنید تاریخ باشگاه پیکان قبل از پرسپولیس است، اما با وجود این که این باشگاه پول و زمین اختصاصی داشته، در جذب هوادار ناموفق بوده است. به هر حال این سوالاتی است که باید اعضای مجمع از مسئولان فوتبال بپرسند. متاسفانه یک عده هستند که تا در جایگاهی قرار می گیرند، از آن موقعیت برای تامین  مصالح و منافع خود استفاده می‌کنند.  

شناخت بازیکنان پرسپولیس از سوی سمیعی معنی و مفهوم فوتبال نیست  

عابدینی درباره این که چرا مدیرعاملان پرسپولیس از حراست وزارت ورزش و جوانان انتخاب می‌شوند، گفت: من اصلا نمی‌دانم سمیعی از کجا آمده است و چقدر پیشینه فوتبالی دارد. او در حراست وزارت ورزش و جوانان بوده است و شاید از بازیکنان پرسپولیس یک پرونده دارد و همه آن‌ها را می‌شناسد، اما این معنی فوتبال نیست.  به نظرم مفهوم فوتبال این است که  در زمین  مسابقه غوطه ور شده و به نوعی خاک خورده این رشته ورزشی باشیم. من نمی‌دانم چرا همین طوری افرادی از جایی پیدا می‌شوند، در باشگاه پرسپولیس مدیریت می‌کنند، همه چیز را خراب  کرده و بعد از باشگاه می‌روند. امیدوارم این رفت و آمد‌ها برای پرسپولیس درست رقم بخورد.

امیدوارم شکوری در آبادانی باشگاه پرسپولیس موثر باشد 

مدیرعامل اسبق باشگاه  پرسپولیس درباره نظرش در مورد ابراهیم شکوری، معاون اجرایی این باشگاه گفت: من شکوری را نمی‌شناسم، اما می‌دانم او همه جا حضور دارد. شکوری در یک دوره زمانی، فوتبال بازی کرده  و در دوران ریاست تاج، سرپرست دبیری فدراسیون فوتبال بوده  و اکنون هم مدیر اجرایی باشگاه  پرسپولیس شده است. امیدوارم او نیز در آبادانی باشگاه  پرسپولیس بتواند خوب کار کرده و تلاش کند. برخی از افراد که مسئولیتی در فوتبال دارند، باید بدانند که جامعه فوتبال کشور برای نام‌های بزرگ دل می‌سوزانند و به سادگی هم فراموش نمی‌کنند. مسئولان بدانند در صورتی که خدای نکرده، در مسیر خدمت به فوتبال نباشند؛ در یاد و خاطره هواداران می‌مانند و نامشان در تاریخ فوتبال ثبت می‌شود.

متاسفم مدارک ویلموتس به زبان فارسی به فیفا ارسال شده است

عابدینی درباره این که گفته می‌شود فدراسیون فوتبال در پرونده ویلموتس مدارک را به زبان فارسی برای فیفا ارسال کرده است، گفت: من متاسفم، مدارکی که به فیفا فرستاده‌ایم به زبان فارسی بوده است و البته این کار عیب ندارد؛ در صورتی که در قرارداد  ویلموتس قید شده باشد که فارسی زبان غالب است. اگر فیفا بخواهد، باید ترجمه مدارک را  ارسال کنند یا  این نهاد اجرایی  خودش مدارک را  ترجمه می‌کند. البته زبان فوتبال انگلیسی است؛ در فوتبال با زبان انگلیسی مسائل حل و فصل  می‌شوند. شاید اشتباهی در ارسال مدارک با زبان فارسی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید

عابدینی: تاج از اعمال نفوذ در مدیریت فوتبال دست بردارد

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال تیم فوتبال پرسپولیس فدراسیون فوتبال باشگاه پرسپولیس ورزش و جوانان زبان فارسی وزارت ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۶۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زخم عمیقی به دوچرخه سواری زدند که به راحتی درست نمی‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، رسول اسدی رییس فدراسیون دوچرخه سواری در جمع رسانه ها در خصوص آخرین وضعیت این فدراسیون گفت: کل بدهی جاری فدراسیون را پرداخت کرده ایم و با پرداخت بدهی های بین المللی بعد از چند سال در فدراسیون جهانی جز برنامه های سولیداریتی قرار گرفته ایم. می توان گفت که فدراسیون به آرامش نسبی رسیده است.

وی افزود: ما در حال حاضر فقدان آیین نامه داریم. این رشته با این سابقه، آئین نامه سازمان لیگ ندارد و از ۱۵ سال قبل این اسناد به روز نشده است و حالا این آیین نامه را به روز کرده ایم. در کنار آن در بخش های دیگر مانند آموزش، داوری و.. درحال تدوین آیین نامه هستیم.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات ما این است که امین اموال در این چند سال نداشتیم و به طور مثال سیستم انبار داری نداریم و اجرایی کردن این موارد زمان می برد. زمانیکه بدانیم چه موجودی داریم قطعاً می توانیم برای تجهیز کمبودها برنامه ریزی کنیم.

اسدی خاطرنشان کرد: زخم عمیقی که در چند سال قبل به فدراسیون زده اند به این راحتی درست نمی شود. پرداخت ده هزار دلار قسط بدهی جهانی سالیان گذشته کم نیست.

وی در ادامه به بحث تیم های ملی و برنامه های جوانگرایی هم اشاره کرد و گفت: جوان گرایی یک حرف است، کلی داستان دارد و نیازمند برنامه ریزی است نمی توان به راحتی هر قهرمانی را حذف کنیم تا بخواهیم با ورود جوانان جوانگرایی کنیم. با سیاست باید بودجه و برنامه ها را به این سمت سوق بدهیم.

وی به برنامه های تیم ملی هم اشاره کرد و گفت: ۶ نفری که با مربی جدیدمان کار می کنند جوان هستند و فرآیند برنامه ها شروع شده است. شاید حاصل این فرآیند جوانگرایی را چند سال دیگر ببینیم.

رییس فدراسیون دوچرخه سواری در مورد رئوس برنامه های سال جاری هم گفت: اردوهای تیم ملی را شروع کرده ایم. برای دختران هم منتظر پایان فصل اموزش و تحصیل مدارس هستیم. ۵ مرحله برای جوانان اردو داریم. قرار است تیم کوهستان ماه آینده به مالزی برود و تیم دوچرخه سواری جاده هم برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا ابتدا به ترکیه و بعد ازبکستان رفته و سپس راهی قزاقستان محل برگزاری مسابقات می رود. قرار است ما هم در قزاقستان در اجلاس آسیایی حاضر شویم.

او با بیان اینکه روزهای پر ترافیکی راپشت سر می گذاریم، تصریح کرد: تجهیز مرکز سنجش اصلی ترین برنامه ما بعد از المپیک است. بررسی عملکرد مدون ورزشکاران که کشورهای دیگر سالهاست انجام می دهند. بسیاری از مشکلات ما به دلیل همین عدم برنامه ریزی و رصد ورزشکاران بوده است. این مرکز سنجش یک‌ کار ریشه ای برای ارزیابی عملکردمان است و قطعاً به کمک آن پیشرفت و پسرفت مان را ارزیابی خواهیم کرد. یکی از پیشرفت های ما در این مرکز در بخش کنترل دوپینگ خواهد بود.

اسدی ادامه داد: بعد از این مرکز، مرکز سنجش هیات ها را هم راه اندازی خواهیم کرد. وزارت ورزش و کمیته هم به ما کمک می کنند. از اینجا کار علمی فدراسیون و نحوه انتخاب نفرات در اعزام ها شروع می شود. به این شکل حتی اعزام ها هم هدفمند می شود. این طور نیست که مربی بگوید ورزشکار مدال می گیرد اما در زمان مسابقه ببینیم ورزشکار در سطح آسیا نبوده است.

وی به برنامه های دیگر فدراسیون در بخش پایه هم اشاره کرد و گفت: مربی خارجی تیم ملی از ما درخواست برپایی اردوها و مسابقات خارجی کرده است. قرار است تیم های پایه را به ارمنستان و روسیه اعزام کنیم. در بخش جوانان سه مسابقه بین المللی را در تهران و البرز پیش بینی کرده ایم تا ورزشکاران به سطح آمادگی خوبی برسند.

اسدی با بیان اینکه پیک برنامه های فدراسیون دومرخه سواری تا المپیک خواهد بود خاطرنشان کرد: بعد از المپیک به زیر ساخت ها خواهیم رسید. برنامه ها و لیگ ها و مسابقات و آموزش همگی براساس ایین نامه ها خواهد بود و بهبود می یابد.

کد خبر 6091913

دیگر خبرها

  • هشدار فیفا به محرومیت رئال، بارسا و تیم ملی اسپانیا
  • جلالی: ۳ گزینه سرمربیگری را برای هر رده ملی در نظر داریم
  • زخم عمیقی به دوچرخه سواری زدند که به راحتی درست نمی‌شود
  • لابی‌های سنگین در راهروهای مجلس برای صندلی ریاست
  • پیشکسوت فوتبال سپاهان: کمیته داوران یک داور باکیفیت برای دیدار با پرسپولیس انتخاب کند
  • برای وضعیت زاینده‌رود و آلودگی هوای اصفهان غصه می‌خورم
  • به روز رسانی| مرادی: برای انتخاب سرمربی تیم ملی یک ماراتن را پشت سر گذاشتیم
  • مرادی: برای انتخاب سرمربی تیم ملی یک ماراتن را پشت سر گذاشتیم
  • استقلال و یاسین سلمانی، بیرانوند و سپاهان!
  • برخورد بدون اغماض دستگاه قضایی با تخلفات شهری