Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حجت اله غلامی سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان دیشب در نشست خبری مجازی ستاد کرونای اصفهان با اشاره به اجرای ۲ پروژه مهم در مقیاس کلان در اصفهان اظهار کرد: امروز ۲ پروژه بسیار مهم آزادراه شرق اصفهان و سالن ۵۰۰ هزار مترمربعی ترمینال‌های بین‌المللی فرودگاه اصفهان افتتاح در مقیاس ملی به صورت ویدئوکنفرانس با حضور رئیس جمهور در استان اصفهان افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان افزود: سالیان زیادی بود که منتظر افتتاح آزادراه شرق اصفهان بودیم، عملیات اجرایی این آزادراه در سال ۸۳ شروع و در سال ۸۷ متوقف شد و ۱۰ سال این پروژه متروکه مانده بود، سال ۹۵ مجدداً با ترکیب جدید سرمایه‌گذار کار شروع و امروز بعد از ۴ سال این آزادراه به طول ۶۳ کیلومتر با هزینه‌ای بالغ بر هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان افتتاح شد، البته با احتساب هزینه‌های سرمایه‌گذاری قبلی حدود هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه که بخشی از کریدور شمال جنوب استان است.

او ادامه داد: همچنین در فرودگاه اصفهان که همیشه مردم نگران پرواز‌های خارجی بودند و وضعیت مطلوبی نداشت سالن ۵۰۰ هزار متر مربعی ترمینال‌های بین‌المللی افتتاح شد، این سالن ظرفیت مسافر را در فرودگاه اصفهان از ۲ و نیم میلیون نفر در سال به ۳ و نیم میلیون نفر در سال می‌رساند، مجموع هزینه‌های افتتاح ترمینال و پارکینگ‌های حاشیه‌ای ۲۶۵ میلیارد تومان بوده است.

اجرای طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها از اول آذرماه

غلامی با اشاره به برگزاری پنجاه و نهمین جلسه ستاد استانی کرونا، گفت: طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها در ستاد استانی مقابله با کرونا بررسی و راهکار‌های اجرایی این طرح نیز در جلسه تحلیل شد و از اول آذرماه این طرح اجرا خواهد شد؛ این طرح در افزایش تاب‌آوری اقتصادی، اجتماعی و بهداشتی فعالیت می‌کند که در راستای صیانت از جان مردم است، قطع زنجیره انتقال بیماری، کاهش تردد‌های غیرضروری و مدیریت تجمعات از اهداف کلی طرح است.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان با اشاره به اینکه استان اصفهان ۲۴ شهرستان دارد که ۱۴ شهرستان قرمز و ۱۰ شهرستان نارنجی هستند و اصفهان در وضعیت بسیار بحرانی قرار دارد، مطرح کرد: ۱۰ شهرستان نارنجی برخوار، بویین میاندشت، چادگان، خوانسار، دهاقان، سمیرم، شاهین‌شهر، فریدون‌شهر، نجف‌آباد و خور و ۱۴ شهرستان قرمز آران و بیدگل، اردستان، اصفهان، تیران، خمینی‌شهر، شهرضا، فریدن، فلاورجان، کاشان، گلپایگان، لنجان، مبارکه، نایین و نطنز هستند.

او ادامه داد: بستری شدن روزانه ۴ نفر با تست PCR مثبت به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر وضعیت زرد، بستری شدن روزانه ۶ نفر با تست PCR مثبت به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر وضعیت نارنجی و بستری شدن روزانه ۱۰ نفر با تست PCR مثبت به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر وضعیت قرمز خواهد بود.

غلامی در تشریح علت نامگذاری طرح هوشمند مدیریت محدودیت‌ها بیان کرد: این طرح به این منظور است که هر شهری بتواند محدودیت‌های اعلام شده را به نحو مطلوب اجرا کند و وضعیت خود را بهبود بخشد و به سمت محدودیت‌های کمتر برود، بنابراین متناسب با وضعیت شهر‌ها محدودیت‌ها متغیر خواهد بود.

جزئیات محدودیت‌ها در ۱۴ شهرستان قرمز استان

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان در ادامه به بیان محدودیت‌ها در شهر‌های قرمز پرداخت و ابراز کرد: در شهر‌های قرمز ۵ گروه محدودیت اعمال می‌شود که بخش اول شامل ادارات و کارخانجات است، خدمات ضروری شامل آن دسته از دستگاه‌های اجرایی از جمله خدمات آب و برق و گاز، بهداشت و درمان، تأمین کالا‌های ضروری، امور بانکی و پستی، خدمات ارتباطی، حمل و نقل عمومی و خدمات شهری و نظارت بر بازار است که در زندگی روزمره مردم مستقیماً اثر دارند، خدمات عادی هم شامل سایر دستگاه‌ها می‌شود.

او خاطرنشان کرد: برای خدمات ضروری یک سوم کارکنان در وضعیت قرمز و یک دوم کارکنان در وضعیت عادی می‌توانند حضوری کار کنند، در بخش تجاری، بازرگانی، خدماتی و مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴، ۲ هفته تعطیلی اعمال خواهد شد و تخلف از این دستورالعمل برای مشاغل پلمب به مدت ۱۵ روز است.

غلامی با تأکید بر اینکه آموزش حضوری در شهر‌های قرمز ممنوع است، اذعان کرد: آموزش در مدارس، دانشگاه‌ها، آموزشگاه‌های خصوصی و حوزه‌های علمیه در شهر‌های با وضعیت قرمز تعطیل است، بار اول تذکر کتبی به مدیر مجموعه، بار دوم انفصال از خدمت به مدت ۳ ماه برای مدیران دستگاه‌های دولتی و بار سوم جریمه نقدی به میزان ۲ میلیون تومان است.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان در رابطه با مراکز فرهنگی اجتماعی و نماز‌های جمعه، مساجد و مراسمات مذهبی و آیینی عنوان کرد: این برنامه‌ها درشهر‌های قرمز کاملاً تعطیل است و جریمه‌ای که در نظر گرفته شده بار اول تذکر کتبی به هیأت امنای مساجد و ستاد برگزاری نماز جمعه و تولیت‌ها، بار دوم اعمال جریمه فردی ۱۰ میلیون تومانی و بار سوم اعلان عمومی است.

او در رابطه با تردد‌ها توضیح داد: ورود خودرو‌های شخصی با پلاک بومی از شهر‌های قرمز به دیگر شهر‌ها ممنوع، همچنین ورود خودرو‌های شخصی با پلاک غیربومی به شهر‌های قرمز ممنوع است، برای متخلفان از این دستورالعمل اعمال جریمه یک میلیون تومانی برای خودرو‌های شخصی در نظر گرفته شده که هر ۲۴ ساعت یک بار عمل می‌شود.

غلامی اضافه کرد: در شهر‌های قرمز محدودیت تردد را داریم که تردد خودرو‌های شخصی از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح در سطح شهر ممنوع است، البته خودرو‌های مورد نیازی که به تأیید فرمانداری و بخش‌های مربوطه رسیده است، جریمه برای ساعت ۲۱ تا ۴ صبح ۲۰۰ هزار تومان برای تردد خودرو‌های شخصی است.

جزئیات محدودیت‌ها در شهرستان‌های نارنجی

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان در رابطه با شهر‌های نارنجی اظهار کرد: فعالیت ادارات و کارکنان حضور تا دوسوم برای خدمات ضروری و حضور تا یک دوم برای خدمات عادی است، در رابطه با مشاغل تجاری، بازرگانی و خدماتی فقط مشاغل گروه‌های ۳ و ۴ باید تعطیل کنند، تعطیلی ۲ هفته بوده و پلمب برای متخلفان ۱۵ روز است.

او افزود: مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، آموزشگاه‌های خصوصی و حوزه‌های علمیه کاملاً تعطیل هستند، جرائم پیش‌بینی شده نیز شامل تذکر، انفصال از خدمت و جریمه نقدی به ازای هر نفر یک میلیون تومان برای مؤسسات آموزشی است، مراکز فرهنگی اجتماعی، نماز‌های جمعه، مساجد و مراسم‌های آیینی و مذهبی در شهر‌های نارنجی کاملاً تعطیل هستند، مقابله نیز به صورت تذکر، جریمه فردی ۵ میلیون تومانی و اعلان عمومی است.

غلامی در رابطه با تردد در شهر‌های نارنجی خاطرنشان کرد: ورود خودرو‌های شخصی با پلاک بومی شهر‌های نارنجی به سایر شهر‌ها ممنوع، ورود خودرو‌های شخصی با پلاک غیربومی هم به شهر‌های نارنجی ممنوع است و جریمه ۵۰۰ هزار تومانی برای متخلفان در نظر گرفته خواهد شد، در شهر‌های نارنجی ممنوعیت تردد ساعت ۲۱ تا ۴ صبح در سطح شهر را نداریم.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان با بیان اینکه ۵ گروه علاوه بر حمل و نقل عمومی می‌توانند در ساعات ممنوع در سطح شهر تردد کنند، تصریح کرد: کارکنان شیفت مراکز بهداشتی درمانی، امداد و نجات، قضات، دادگستری‌ها، فرودگاه‌ها و صدا و سیما با برگ تردد دریافتی از بالاترین مقام دستگاه همراه با کارت شناسایی معتبر می‌توانند در ساعات ممنوع در شهر تردد کنند.

او ادامه داد: شرکت‌های خدماتی شامل آب، برق، گاز، مخابرات، مراکز انرژی، صنایع و تولیدات لبنی و پروتئینی باید لیست خودرو‌هایی که ناز به تردد دارند به فرمانداری‌های شهرستان خود بدهند تا برگ تردد برایشان صادر شود و ورد خروج با برگ تردد و کارت شناسایی معتبر بلامانع است.

غلامی اضافه کرد: در رابطه با شهرداری‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته خودرو‌هایی که آرم دارند می‌توانند تردد کنند، اما باید لیست خودرو‌هایی که آرم ندارند یا پلاک شخصی هستند به فرمانداری حوزه جغرافیایی خود بدهند تا برگ تردد برایشان صادر شود.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان همچنین گفت: در رابطه با خودرو‌های مربوط به فروشگاه‌ها و مراکز عرضه مایحتاج عمومی، پمپ بنزین‌ها و موارد مشابه باید لیستشان توسط اتحادیه‌ها تهیه شده و در اختیار فرمانداری قرار گیرد تا برگ تردد برایشان صادر شود، خودرو‌های مربوط به تاکسی‌های اینترنتی با نظارت سازمان تاکسیرانی با ارسال لیست به فرمانداری برگ تردد خواهند گرفت.

او در ادامه بیان کرد: شاید مواردی هم باشد که جزو این‌ها نباشد مانند موارد خاص بیماری‌ها یا افرادی که به دلیل شرایط خاص مجبور به تردد در ساعات ممنوعه می‌شوند، در این رابطه هماهنگ شده که با تشخیص مأموران انتظامی همراه با مدارک ارائه شده تردد مجاز شود تا بتوانند کار ضروری خود را انجام دهند.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ستاد مقابله با کرونا محدودیت های کرونایی دورکاری کارمندان محدودیت تردد خودروها سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان ورود خودرو های شخصی با پلاک شهر های قرمز شهر های نارنجی محدودیت ها میلیون تومان برگ تردد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۶۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت به‌کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در زنجان

مدیرکارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: بر اساس قانون هرگونه به‌کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در واحدهای کارگاهی استان زنجان ممنوع است و متخلفان جریمه و مجازات می‌شوند.

اسماعیل آقاجانلو در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: بر اساس قانون هرگونه به‌کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در واحدهای کارگاهی استان زنجان ممنوع است و متخلفان جریمه و مجازات می‌شوند.

وی از فعالیت مستمر گشت‌های مشترک اداره کار، فرمانداری‌ها و فراجا در سطح استان برای شناسایی نیروهای کار غیرمجاز خارجی خبر داد و یادآور شد: میزان جریمه سال‌جاری کارفرمایان متخلف که اقدام به استفاده از اتباع خارجی فاقد مجوز کار می‌کنند، به استناد بند (ج) ماده ۱۱ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مبنی بر اعمال جریمه به میزان پنج برابر حداقل دستمزد روزانه است.

مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان افزود: جریمه به‌کارگیری اتباع بیگانه در سال‌جاری چیزی حدود یک میلیون و ۱۹۴ هزار تومان است که البته این جریمه برای بار اول تخلف است و اگر تکرار شود، کارفرما به مجازات حبس نیز محکوم می‌شود.

آقاجانلو با بیان اینکه به‌کارگیری نیروی کار غیرمجاز خارجی در استان بیشتر در مزارع کشاورزی و در فصل برداشت محصولات، کارهای ساختمانی و گاوداری‌ها صورت می‌گیرد، اظهار کرد: این موضوع در کارگاه‌های تولیدی و صنعتی استان وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه وضعیت سیاسی در روند حضور کارگران تأثیرگذار بوده و این روند در استان زنجان از سال ۱۴۰۰ تاکنون صعودی بوده است، اضافه کرد: سال ۱۴۰۰ حدود ۴۰ کارفرمای متخلف در استان شناسایی شد که این آمار در سال ۱۴۰۱ به ۱۷۴ کارفرما در سال گذشته به ۳۰۰ کارفرما رسید.

مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان تعداد کارگران افغانی شناسایی شده را ۹۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: کارفرمایان متوجه تبعات سو ء باشند.

وی تصریح کرد: بنابراین از شهروندان و از کارفرمایان می‌خواهیم از اجاره محل و کارگاه به این افراد خودداری کنند و اگر کارگاه تعطیلی باشد و به صورت تیمی در آنجا سکونت کنند جلوگیری کنند.

مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان همچنین از شهروندان خواست تا برای صیانت از فرصت‌های شغلی، اشتغال غیرقانونی اتباع خارجی در سطح این استان را گزارش کنند.

کد خبر 749052

دیگر خبرها

  • وضعیت راه‌های کشور؛ ادامه ممنوعیت تردد در جاده کرج - چالوس
  • ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد خودرو در ورودی و خروجی‌های آذربایجان‌غربی
  • هر کیلومتر آسفالت ۳.۵ میلیارد تومان هزینه دارد
  • ممنوعیت ورود موتورسیکلت‌ به بازار اصفهان از ۱۷ اردیبهشت/بودجه مرمت بازار ۵ برابر شد
  • ممنوعیت به‌کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در زنجان
  • هوای اصفهان قابل قبول است/ شاخص ۴ شهر بر مدار قرمز و نارنجی
  • ممنوعیت تردد از محور فیروزکوه - دماوند
  • ممنوعیت تردد از محور فیروزکوه - دماوند تا ۱۰ خردادماه
  • ممنوعیت تردد موتورسیکلت در تونل‌های شهری
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر