Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - با وجود مشکلات متعدد در منطقه گاوازنگ از جمله وجود موانع حقوقی، وجود معارضین، نبود زیر ساخت‌های لازم و کندی پیشرفت پروژه‌ها در این منطقه، همچنان شهرداری و سازمان همیاری شهرداری‌ها بر سر مدیریت این مجموعه اختلاف دارند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان،  یکی از نقاط خوش آب و هوای زنجان که در شمالی‌ترین نقطه شهر قرار دارد منطقه "گاوازنگ" است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 محلی که هر ساله شاهد جشنواره‌ها، همایش‌ها و مراسمات مختلفی است و بیشتر مسافران، زنجان را با گاوازنگ می‌شناسند. کوهستانی بودن منطقه و وجود سد گاوازنگ این منطقه را دیدنی کرده که اگر توجه ویژه‌ای به توسعه و امکانات این منطقه گردشگری شود قطعا می‌تواند به یکی از مناطق توریستی شود.

اما متاسفانه این منطقه در چندین سال اخیر بخاطر وجود اختلافات، مورد بی‌مهری مسئولان زنجانی قرار گرفته و همچنان درگیری بین اعضای شورای شهر و سازمان همیاری شهرداری‌های استان وجود دارد. علی‌رغم قول‌های متعدد مسئولان برای انجام پروژه‌های مختلف برای توسعه و پیشرفت آن، هنوز این امر محقق نشده و همچنان سازمان‌ها با یکدیگر بخاطر قبول نکردن مسئولیت مدیریت گاوازنگ در بحث و جدال هستند.. حال آن که همانند این منطقه گردشگری در دیگر استان‌ها وجود دارد که توسعه خوبی داشته و یکی ازمکان‌های توریستی شهر محسوب شده و توانسته گردشگران زیادی را جذب کند ولی متاسفانه در زنجان از این فرصت غفلت شده است.به راستی دلیل اصلی کندی توسعه منطقه گاوازنگ چیست؟  

عباس راشاد رئیس شورای شهر زنجان در گفت‌و‌گو با تسنیم اظهار داشت: طبق آخرین طرح‌ها، گاوازنگ خارج از محدوده شهر زنجان قرار گرفته زیرا مرز شهر در قسمت شمال محدود به آخرین ساختمان‌های ساخته شده و در جنوب شهر محدود به باغات حفاظت شده است.

دستگیری برخی مدیران شهرداری ارومیه به اتهام فساد امید تازه‌ای در دل مردم ایجاد کردکمیسیون ماده صد شهرداری محلی برای درآمد؛ یا اهرمی بازدارنده برای جلوگیری از تخلفاتجزئیات جدید از دستگیری مدیران متخلف شرکت گاز و شهرداری ساری/ به نکات قابل‌توجهی از اختلاس در شهرداری رسیده‌ایم+ فیلم

وی به علت مخالفت اعضای شورای شهر با مدیریت گاوازنگ توسط شهرداری اشاره کرد و افزود: علت مخالفت اعضای شورا با تحویل گرفتن گاوازنگ توسط شهرداری این است که سازمان مربوطه قصد تحویل دادن کل گاوازنگ را به شهرداری ندارد در کل گاوازنگ به صورت دو قسمتی است قسمت شرقی از بیمارستان تا به سمت گاوازنگ آن چیزی که در ذهن همه مردم از ساختمان‌ها و رستوران‌ها هست و از قسمت سد به بعد قسمت غربی از جاده که به سمت کوه گاوازنگ می‌رود که در حدود 320 هکتار است و قصد دارند آن قسمت را تحویل شهرداری بدهند و طبق  صحبت‌هایشان  شهرداری آن قسمت‌ها را تبدیل به پارک کند و صحبت ما این است که اگر قرار باشد شهرداری آنجا را تبدیل به پارک کند زنجان کوه‌های زیادی برای تبدیل به پارک و فضای سبز شدن دارد و چه لزومی دارد که ما آنجا را تبدیل به پارک کنیم.

رئیس شورای شهر زنجان افزود: در منطقه گاوازنگ ابهامات قضایی و حقوقی وجود دارد تغییر و تحولات زیادی انجام شده و قطعات مختلف زمین‌ به افراد یا سازمان‌ها فروخته شده است و قصد اعضای شوری شهر این است که اگر شهرداری قصد داشته باشد مدیریت گاوازنگ را  به عهده بگیرید به عنوان یک مدیر باشد نه اینکه به عنوان عضو ناظر  عمل کند.

وی افزود: اگر سازمان همیاری شهرداری که چندین سال است مدیریت گاوازنگ را بر عهد داشته و قصد واگذاری مدیریت آن را به شهرداری دارد باید از همه قسمت‌های آن خلع ید کند و همه قسمت‌ها را با تمام ضوابط حقوقی و قانونی به شهرداری واگذار کند و شهرداری نیز پس از بررسی‌های لازم حقوقی و بررسی علل زمین‌های فروخته شده در قسمت‌هایی از گاوازنگ به افراد یا سازمان‌ها در این صورت حاضر به تحویل گرفتن مدیریت مجموعه تفریحی و گردشگری گاوازنگ است.

راشاد درمورد اینکه چرا سازمان همیاری شهرداری که چندین سال مدیریت مجموعه تفریحی و گردشگری گاوازنگ را عهده‌دار بوده و در حال حاضر قصد تحویل دادن آن را به شهرداری دارد گفت: قصد سازمان‌‌های مربوطه ساخت کوی جدید و ساختمان‌های ویلایی در زمین‌‌‌های فروخته شده است و درحال حاضر زمین‌های آن را نیز آماده کرده‌اند زیرا اگر در حال حاضر ساخت و سازی انجام شود کار خلافی انجام داده‌اند چون زمین‌ها متعلق به منابع طبیعی است بنابراین به دنبال بهانه‌ و فرصتی هستند تا گاوازنگ را به شهرداری تحویل بدهند و پس از مستقر شدن شهرداری، برای ساخت زمین‌ها اقدام کنند تا کوی کارمندان جدید به وجود بیاورند و به مرور منطقه گاوازنگ را به شهر متصل کنند.

وی تصریح کرد: اعضای شوری شهر با ساخت کوی‌هایی که مخصوص ثروتمندان باشد مخالف است ما نباید اجازه دهیم شهر زنجان قطب بندی شود و بگویند زنجان شمالی یا جنوبی این زیبنده جمهوری اسلامی نیست به همان اندازه که بودجه در شمال شهر هزینه می‌شود باید در جنوب نیز هزینه شود و ما نباید اجازه بدهیم که منطقه مسکونی درست شود.

رئیس شورای شهر زنجان در مورد علت نبود گاز و آب و عدم ارائه برخی خدمات به روستائیان منطقه گاوازنگ بیان کرد: طبق نقشه‌های قدیم و نقشه‌های ماهواره‌ای در آن قسمت از منطقه گاوازنگ هیچ اسکان رسمی وجود نداشته تا به عنوان روستا مطرح شود و کسانی هم که در گاوازنگ اسکان دارند یک اسکان غیر رسمی است و به همین دلیل در مورد روستا بودن آن منطقه تردید وجود دارد و اسکان رسمی فقط در روستایی به نام امند که در نزدیکی گاوازنگ قرار دارد بوده است.

وی افزود: در دولت سابق قرار بود کل بناها با توافق روستائیان تملک شود وتکلیف آنها مشص شود ولی متاسفانه تا با امروز این کار تحقق پیدا نکرد تا هم تکلیف روستائیان و هم زمین‌های منطقه گاوازنگ مشخص شود.

از سوی دیگر سعید امیدی، مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان زنجان در خصوص این منطقه به تسنیم گفت: باید کل مجموعه گاوازنگ به شهرداری واگذار شود چرا که در همه استان‌ها اینچنین عمل شده است و خوشبختانه موفق هم شده‌اند.

وی با بیان اینکه تا هم‌اکنون 58.5 درصد از کل پروژه گاوازنگ اجرایی شده است، گفت: مدیریت اول و آخر گاوازگ باید با شهرداری باشد چراکه شهرداری بودجه و ردیف اعتبار دارد. گاوازگ منطقه تفریحی و زیبایی است و علاوه بر دارا بودن استعداد ویژه، می‌تواند اقتصاد زنجان را پویا و سبب اشتغالزایی فراوانی شود.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان زنجان  تصریح کرد: عقب ماندگی گاوازنگ علل مختلفی دارد که می‌توان به موضوعاتی همچون عدم تعریف ردیف بودجه معین،  وجود معارضانی که در این منطقه وجود داشته‌اند و هنوز پرونده‌های آنان تعیین و تکلیف نشده‌اند و نهایتا وجود برخی دیگر از پرونده‌های حقوقی اشاره کرد.

وی در پایان مجددا تاکید کرد: فقط شهرداری می‌تواند مدیریت گاوازنگ را بر عهده بگیرد چرا که علاه بر اینکه بودجه مشخصی دارد، می‌تواند واحد اجراییات جداگانه‌ای را در آن منطقه مستقر کند. خوشبختانه اخیرا قرار شده بازهم لایحه واگذاری مدیریت گاوازنگ بر عهده شهرداری در دست بررسی قرار بگیرد و امیدواریم این امر به زودی محقق بشود و منطقه گردشگری گاوازنگ از بلاتکلیفی خلاص شود.

با این تفاسیر گفته شده پیشرفت پروژه‌های موجود در منطقه گاوازنگ در سال‌های اخیر با غفلت مسئولان به کندی پیش رفته و متاسفانه وجود برخی از اختلافات سبب شده منطقه گاوازنگ بلاتکلیف باقی بماند. امیدواریم مسئولان مربوطه یک بازنگری جدی را در این خصوص داشته باشند و هرچه سریعتر مسئول مدیریت گاوازنگ را مشخص کنند و اقدام به رفع موانع حقوقی را انجام دهند. بر همگان روشن است این منطقه ظرفیت مطلوبی علاوه بر تفرجگاه برای اشتغال‌زایی و اقتصاد منطقه دارد و امید می‌رود اقدامات مساعدی برای توسعه گردشگری این منطقه انجام شود.

گزارش از فاطمه عسگری

انتهای پیام/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان همیاری شهرداری ها گردشگری گاوازنگ منطقه گاوازنگ منطقه گردشگری تبدیل به پارک شهر زنجان شورای شهر زمین ها قسمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۶۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکبان پاک‌سرشتِ زنجانی

«بهروز اسکندری» پاکبان شهرداری منطقه 2 زنجان که به گفته خود زندگی معمولی دارد و از لحاظ اقتصادی جزو قشر پایین جامعه است، با مشاهده کیف حاوی ارزهای رنگارنگ و سکه‌های طلا وسوسه نشد و با تلاش بسیار توانست صاحب کیف را پیدا کند و آن را دست نخورده به او بازگرداند؛ اقدام تحسین‌برانگیزی که موجب شد وی به موجب امانتداری و پاکدستی از سوی شهرداری زنجان مورد تقدیر قرار گیرد و الگوی ایثار و شرافت برای همه شود.

بهروز اسکندری طی گفت‌وگویی راجع به جزئیات این اتفاق و انگیزه‌اش در بازگرداندن کیف پر از ارز به صاحبش گفت: شغل من پاکبانی است و مثل سایر همکارانم باید نیمه‌های شب از خواب بیدار شوم تا قبل از تردد شهروندان و در صبحدم بنا به وظایفی که داریم شهر را پاکیزه تحویل شهروندان دهیم.

وی افزود: نیمه‌های شب سه‌شنبه هفته گذشته حین رفت و روب خیابان خرمشهر زنجان با کیفی پر از پول مواجه شدم و به قصد اطلاع و آگاهی برای دستیابی به آدرس یا شماره تلفن صاحب کیف، آن را بازکردم که با بسته‌های دلار، یورو و مدارک شناسایی مواجه شدم. از آنجا که هیچ شماره تلفن یا آدرسی در کیف نبود، موضوع را با مسؤولان شهرداری در میان گذاشتم.

اسکندری در ادامه افزود: پس از بررسی کیف، بلیت اتوبوس صاحب کیف را در لابه‌لای کیف پیدا کردم و با زحمت فراوان توانستم خود را به ترمینال زنجان، تعاونی 8 برسانم تا شاید شماره یا آدرسی از وی پیدا کنم. خوشبختانه از این طریق توانستم وی را پیدا کنم و در محضر مسؤولان شهرداری کیف و محتویات آن را بی‌کم و کاست پس دهم.

وی در پاسخ به این سوال که انگیزه‌اش برای بازگرداندن کیف چه بوده است، گفت: هرچند در این شرایط اقتصادی افرادی همچون من بی‌تردید نیاز به پول دارند ولی من این پول‌ها را متعلق به صاحبش دانستم و چون اعتقاد زیادی به خوردن مال حلال دارم، بنابراین حتی سر سوزنی وسوسه نشدم که کیف را به صاحبش بازنگردانم. علاوه بر این چون خودم چندی پیش همه مدارک معتبرم را در کیف دستی‌ام گم کردم و برای دستیابی به آن مدارک خیلی اذیت شدم، شرایط روحی صاحب کیف را که حاوی ارز و مدارک معتبر زیادی بود، درک کردم و تمام تلاش خود را برای شناسایی صاحب کیف و بازگردندان آن به‌کار گرفتم.

اسکندری ادامه داد: شغل پاکبانی طوری است که معمولا باید نیمه‌های شب از خواب بیدار شد، چرا که ساعت 4 بامداد حضور و غیاب انجام می‌شود و نیروها بنا به وظایفی که دارند بلافاصله دست به کار می‌شوند. نان حلالی که به این شکل و با این مشقت درمی‌آید، بی‌تردید هیچ وقت آن را حرام نمی‌کنیم و به همین دلیل با مشاهده کیف پر از پول، وسوسه نشدم، چون شرایط صاحب کیف و نگرانی او را درک کردم.

پاکبان پاکدست اضافه کرد: ساعت 4.5 صبح که کیف را در خیابان خرمشهر زنجان پیدا کردم، نخستین چیزی که به ذهنم رسید، پیداکردن آدرس یا شماره تلفن صاحب کیف بود که خدا را شکر او را پیدا کردیم. کیف متعلق به همشهری خودم در شهر زنجان است که البته مقیم کاناداست که به گفته خودش برای چند روز به ایران سفر کرده است.

وی درباره جزئیات زندگی خود گفت: بنده 44 سال سن دارم و دارای 3 فرزند هستم. حقوق ماهانه‌ام 11 تا 12 میلیون تومان است. خدا را شکر، توانستم پس از گذراندن چند سال مستاجری، با زحمت یک خانه کوچک را در سال‌های پیش بخرم، علاه براین شکرگزارم که صاحب شغل هستم و خود و خانواده‌ام تندرست هستیم و از همه مهم‌تر نان حلال به خانه می‌برم.

اسکندری درباره محتویات داخل کیف هم گفت: یک بسته دلار و یک بسته یورو همراه چندین سکه خارجی و کارت‌های بانکی، گواهینامه و کارت‌ شناسایی بود که خدا را شکر آن را به صاحبش بازگرداندم.

وی در پاسخ به اینکه صاحب کیف و مسؤولان شهرداری پس از انجام این اقدام تحسین‌برانگیز چگونه از شما تقدیر کردند، گفت: من هیچ توقعی از صاحب کیف نداشتم اما وی با اصرار زیاد و به خاطر خوشحالی از اینکه کیفش پیدا شده بود، از من تقدیر کرد همچنین مسؤولان شهرداری نیز به دلیل تعهد و امانتداری بنده را تشویق و از من تقدیر کردند.

تقدیر از پاکبان پاک‌دست در روز کارگر

شهردار زنجان نیز گفت: به پاس خصلت نیک امانتداری و پاکدستی پاکبانی که کیف حاوی ارز و مدارک معتبر یک شهروند را پیدا کرد و آن را به وی بازگرداند، در روز کارگر از وی تقدیر شایسته می‌شود.

علیرضا فیروزفر با بیان اینکه کارگران بویژه نیروهای پاکبان زحمات زیادی می‌کشند و نان حلال به خانه می‌برند، افزود: نکته قابل توجه این است که بهروز اسکندری، پاکبان زنجانی به دلیل پایبندی به اخلاق و اعتقادات و تعهد کاری، بدون هیچ چشم‌داشتی کیف پولی را که پیدا کرد، به صاحبش بازگرداند.

به گفته وی، نکته این است که در مملک ما الحمدلله شیوه زندگی ائمه اطهار جاری است و اینها نشان از این دارد که مردم در تمام سطوح پایبند به مسائل دینی و ارزش‌های اسلامی و اخلاقی هستند و این پایبندی هیچ سطح و جایگاهی نمی‌شناسد، بویژه اینکه قشر زحمتکش کارگر و پاکبان این دینداری را در عمل بخوبی نشان می‌دهند که قابل تقدیر است.

معاون خدمات شهری شهرداری زنجان نیز گفت: پاکبان زنجانی کیف حاوی مقادیری دلار، یورو و مدارک شناسایی یک شهروند را به صاحبش بازگرداند.

سیداسماعیل موسوی افزود: بهروز اسکندری از پاکبانان شهرداری منطقه ۲ روز سه‌شنبه چهارم اردیبهشت جاری مشغول فعالیت بود که کیف پول حاوی مدارک معتبر شناسایی و مقادیری دلار را پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: او بلافاصله با مدیر خود تماس گرفته و ماجرا را اطلاع می‌دهد، سپس با بررسی‌های به عمل آمده شماره شهروند زنجانی را با دشواری‌هایی پیدا کرده و کیف را با تمام محتویات در حضور مسؤولان مربوط در منطقه ۲ به صاحب آن بازمی‌گرداند.

موسوی ادامه داد: این اقدام شایسته گویای جاری بودن خصلت‌های نیک امانتداری و پاکدستی در میان زنجانی‌هاست و این کار پاکبان امانتدار و درستکار موجب افتخار هم استانی‌هاست.

منبع: وطن امروز

دیگر خبرها

  • کارگر شهرداری زنجان، کیف حاوی دلار، یورو و مدارک را به صاحبش بازگرداند
  • روند ثبت جهانی قلعه فلک‌الافلاک باید تا مرداد نهایی شود
  • درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • اقدامات منطقه هفت حوض برای توسعه گردشگری مشهد در ۱۴۰۳
  • پاکبان پاک‌سرشتِ زنجانی
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله | مقاومت محیط‌ بانی در برابر اقدام غیر قانونی میراث فرهنگی | توضیحات فرمانده یگان محافت محیط زیست
  • چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
  • فعالیت ۱۶ هزار صنعتگر در حوزه صنایع دستی زنجان
  • اردوی هفت گردی به مناسبت هفته فرهنگی در منطقه ۷ شهرداری اصفهان