Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) اظهار کرد: حدود ۳۶۰ تخت بیمارستانی و حدود ۱۰۰ تخت ICU برای بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در مجتمع بیمارستانی امام خمینی تجهیز شده است.

خسرو صادق نیت در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: برنامه‌ ریزی‌های ما در بیمارستان امام خمینی(ره) به گونه‌ای بوده که طی ۹ ماه گذشته با کمبود تخت برای بیماران مواجه نشده ایم و تمام مراجعین در صورت نیاز به خدمات بستری، پذیرش و بستری شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تدابیر به گونه‌ای است که با پیش بینی افزایش مراجعین و نیاز به تخت جدید برای مبتلایان، تخت های جدید با تجهیزات لازم در بیمارستان فراهم کرده ایم تا بیماران نیازمند به بستری به علت کمبود تخت از درمان محروم نشوند. 


وی ادامه داد: بیمارستان امام جزو مراکزی است که از اولین روزهای شیوع کووید ۱۹ به تست PCR مجهز بود، به گونه‌ای که نه تنها از تمامی بیماران این بیمارستان تست PCR انجام می‌شود بلکه تست چندین مرکز بهداشتی و بیمارستان‌های دیگر نیز توسط این بیمارستان انجام می‌شود. 


صادق نیت درباره شرایط کادر درمان بیمارستان امام خمینی اظهار کرد: به لطف خدا تا کنون هیچ کدام از کادر بیمارستان بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست نداده‌اند، اما بسیاری از همکاران و پرسنل ما به کرونا مبتلا شده‌اند و متاسفانه چند تن از کادر درمانی و اساتید ما اقوام نزدیک خود را بر اثر ابتلا به به کرونا از دست داده‌اند ولیکن علیرغم فشارهای روحی و جسمی فراوان هم چنان در بیمارستان در حال خدمت به بیماران هستند و برخی نیز به صورت داوطلبانه بیش از گذشته در بیمارستان حضور داشته و خدمت می‌کنند. 


رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) گفت: تا کنون حمایت‌های خوبی از کادر درمان انجام شده است که اگر این حمایت‌ها در حد مطلوب تری قرار گیرند منجر به افزایش انگیزه و توان پرسنل خواهد شد. همچنین در حال حاضر این مجتمع به تمامی خدمات قبل از شیوع کرونا نیز پرداخته و هیچ خدمتی تعطیل نشده است از بیماران نیازمند به پیوند قلب و کلیه و کبد گرفته تا درمان انواع سرطانها، جراحی های مختلف و دیگر بیماریها در این مجتمع در حال دریافت خدمت هستند.


صادق نیت در انتها با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت بیمارستان امام برای ارایه خدمت به بیماران مبتلا به کرونا و بیماران غیر کرونایی مطلوب است و ظرفیت ارائه خدمات استاندارد به بیماران را دارد، افزود: هر فعالیت و اقدامی که بتواند پیشگیری از ابتلا به کووید ۱۹ را تقویت کند می‌تواند به کاهش مبتلایان و مراجعان به بیمارستان نیز کمک کند، امیدوارم این تعطیلی دو هفته‌ای و محدودیت‌های جدید بتواند با همراهی مردم ابتلا به بیماری را کاهش دهد. 


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: همه باهم علیه کرونا کروناویروس بیمارستان امام خمینی بیمارستان امام خمینی کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۶۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عبادی گفت: در شرایط کنونی، ۲۰۹ هزار کادر درمان اعم از پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک پرستار در مراکز درمانی وزارت بهداشت، بخش خصوصی، تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح مشغول خدمت هستند.

وی افزود: ۲۱ هزار نفر از پرستاران که بخش عمده آنها در دوران کرونا نیروهای طرحی بودند، استخدام شده اند و در حال حاضر جذب پرستاران در مراکز درمانی در اولویت وزارت بهداشت بوده و تعداد محدودی از همکاران ما در مناطقی که مجوز استخدام در آنها وجود ندارد، برای جذب باقی مانده‌اند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین از تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران خبر داد و گفت: این لایحه دارای ۳۱ ماده است که یک ماده آن به جذب پرستارانی که بحران‌هایی مانند کرونا و…، در خدمت نظام سلامت هستند، اختصاص دارد و امیدواریم با تصویب آن در مجلس بتوان اقدامات موثرتری برای این قشر زحمتکش برداریم.

عبادی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری یک چالش عمومی جهانی است و کشور ما نیز از این موضوع مستثنی نیست، افزود: با افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که برای استخدام و تبدیل وضعیت آنها در حال انجام است، چنانچه قانونگذار از این بابت به نظام سلامت کمک کند، امیدوار خواهیم بود تا چند سال آتی مشکل کمبود پرستار در کشور کاهش یابد.

کد خبر 6088263 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • عروس بزرگ امام چرا همسرش را «داداش» صدا می‌زد؟
  • عروس بزرگ امام چرا همسرش را «داداش» صدا می زد؟ /آقا مصطفی اصلا از وضعیت نجف راضی نبود /او نمی خواست مثل بقیه پوشیه بزنم
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • انتقاد امام جمعه باخرز از وضعیت تنها بیمارستان شهرستان
  • ضرب و شتم پرستار در بیمارستان این شهر
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان
  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس/ پیگیری قضایی در حال انجام است
  • انجام جراحی لوزه با تعرفه دولتی در بیمارستان کامکار عرب نیای قم
  • حضور بیش از ۶۰ پزشک در بیمارستان صحرایی شهرستان دلفان
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا