Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان رئیس کمیسیون اقتصادی اتاق اصناف اصفهان با بیان اینکه در اجرای محدودیت تعطیلی از ساعت ۶ عصر به بعد، اصناف قصد لجبازی ندارند، اما مشکلات اقتصادی اجازه تکمین نمی دهد، گفت: امروز اصناف اصفهان یا ورشکسته علنی شده اند یا در صف ورشکستگی قرار دارند، درحالی‌که دولت باید در این شرایط بسته هایی برای حمایت از صنوف تعریف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روح الله چلونگر در گفت‌وگو با ایسنا درباره مشکلات محدود شدن ساعات کاری اصناف به دلیل شیوع کرونا، اظهار کرد: باید قبول کرد که کرونا یک بیماری خطرناک است و چتر خود را در کشور و دنیا پهن کرده است.

وی با انتقاد بر اینکه متاسفانه به تصمیمات لحظه ای برای مهار این بیماری از سوی مدیران عادت کرده ایم، گفت: باید دید آیا زیرساخت اجرای این تصمیمات در کشور مهیاست.

رئیس کمیسیون اقتصادی اتاق اصناف اصفهان با بیان این‌که متاسفانه اصناف از رفتارهای مردم در دوران کرونا گلایه مند هستند، تاکید کرد: اگر مردم پروتکل های بهداشتی وزارت بهداشت را به طور دقیق رعایت می‌کردند، امروز اوضاع کشور به لحاظ شیوع کرونا چنین بحرانی نمی شد که دائم تعطیلی اصناف مختلف تمدید شود، متاسفانه امروز برای بسیاری افراد زدن ماسک، رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی هنوز تعریف نشده است، البته برخی اصناف نیز نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی کوتاهی کرده اند. 

محدودیت از ساعت ۶ عصر به بعد طرحی پرچالش

وی درباره تصمیم خاموشی اصناف از ساعت ۶ بعد از ظهر به بعد برای مهار کرونا، گفت: به اعتقاد من این طرح پرچالشی است و موفقیت آن کمتر از ۳۰ در صد خواهد بود.

چلونگر با بیان اینکه متاسفانه در عمل واحدهای صنفی نسبت به این طرح شاید کامل تمکین نکنند، اظهار کرد: با توجه به اینکه چند روز از اجرای این طرح می گذرد، همچنان شاهد باز بودن برخی واحدهای صنفی در گروه های ۲، ۳ و ۴ هستیم، از سوی دیگر نظارت بر این واحدها به سختی انجام می شود، در حالی‌که وقتی طرحی قرار است اجرا شود، باید نظارت بر آن نیز تعریف شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه به دلیل شرایط ناشی از کرونا اصناف آنچنان ضعیف شده اند که حتی در پرداخت هزینه عضویت خود دچار مشکل هستند، افزود: در این شرایط یک اتحادیه چطور می تواند بر واحدهای صنفی خود نظارت کند، از سوی دیگر نیز باید نیروی انتظامی ورود پیدا کند، اما باید دید آیا این نهاد نیز به تنهایی توان نظارت در این سطح گسترده را  دارد و قاعدتا اگر همکاری مردم نباشد تمام طرح ها دچار مشکل خواهد شد که در اینجا از مردم انتظار داریم به مصوبات ستاد کرونا به خاطر حفظ سلامت جامعه و خانواده خودشان احترام بگذارند.

اصناف اصفهان در آستانه ورشکستگی

رئیس کمیسیون اقتصادی اتاق اصناف اصفهان درباره ورشکستگی اصناف به دلیل شیوع کرونا، تصریح کرد: به جرات امروز اصناف اصفهان یا ورشکسته علنی شده اند یا در صف ورشکستگی قرار دارند، این در حالیست که از دولت انتظار دارند بسته هایی برای حمایت از صنوف تعریف کند. البته برای تعطیلی اصناف از ساعت ۶ بعدازظهر به بعد نیز به عنوان کارشناسی از آنها نظرخواهی نشده است.

وی با تاکید براین‌که با این تصمیم عملا یک سری مشاغل نابود می شوند، چراکه موجودیت آنها به شب است، توضیح داد: باید توجه داشت برخی مشاغل همچون کیف، کفش، پوشاک، پیراهن، تریکو، خرازی و ... از ساعت ۶ عصر به بعد کارشان شروع می شود. 

چلونگر هم‌چنین به وضعیت کافی شاپ و رستوران ها اشاره کرد و گفت: متاسفانه به دلیل شیوع کرونا، تالارهای پذیرایی و رستوران ها به خصوص آنهایی که اجاره ای بودند یک به یک در حال تعطیلی و ورشکستگی هستند.

اصناف حال خوبی ندارند

رئیس کمیسیون اقتصادی اتاق اصناف اصفهان با تاکید بر ضرورت آگاهی مردم نسبت به شرایط شیوع کرونا، گفت: متاسفانه اصناف حال خوبی ندارند و اگر دولت برنامه ریزی درستی برای آنها نداشته باشد نمی توان شرایط موجود را کنترل کرد، بنابراین امروز اصناف از مجلس انتظار ورود به وضعیت موجود را دارند.

وی با بیان اینکه به دلیل شرایط اقتصاد کنونی، قدرت خرید مردم به شدت کاهش یافته است، توضیح داد: اگرچه تا سال گذشته مردم خریدهایشان را کیلویی انجام می دادند، اما امروز خریدها دانه‌ای و به زیریک کیلو رسیده است، در این شرایط انتظار می رود دولت باید با برنامه‌ریزی بهتری پیش رود.

اتاق اصناف اصفهان مشاوره تحلیل بازار ندارد

چلونگر با بیان اینکه هنوز اتاق اصناف برنامه ای ندارد تا واحدهای صنفی خود را در شرایط شیوع کرونا مدیریت کند، گفت: اتاق اصناف اصفهان هنوز مشاوره تحلیل بازار ندارد و به نوعی آموزش جنگ اقتصادی را به اصناف نداده ایم.

وی تاکید کرد: با تداوم کرونا، واحدهای مختلف صنفی ناچار به تعدیل نیرو شده اند و باید توجه داشت که افراد بیکار بعد از مدتی نه تنها سربار جامعه می شوند، بلکه مدتی بعد شاهد مشکلات اجتماعی خواهیم بود.

رئیس کمیسیون اقتصادی اتاق اصناف اصفهان در پاسخ به این سوال که آیا تعطیلی ساعت ۶ عصر به بعد کمکی به مهار کرونا می کند، اظهار کرد: برای اجرای درست طرح باید معادل مغازه هایی که ملزم به تعطیلی هستند ناظر بازرسی اصناف، پلیس و بسیج وارد میدان شوند تا شرایط را مدیریت کنند.

وی با بیان اینکه به طور قطع در اجرای این محدودیت، اصناف قصد لجبازی ندارند، اما مشکلات اقتصادی اجازه تکمین نمی دهد، توضیح داد: به عنوان مثال فروشندگان مبلمان کارشان از ساعت ۵ و ۶ عصر شروع می شود، اما برای کنترل کرونا ناچارند از ساعت ۶ عصر به بعد تعطیل کنند، در حالیکه هیچ بسته حمایتی همچون کاهش مالیات یا تعرفه های آب و برق و گاز را برای آنها در نظر نمی گیریم.

چلونگر با انتقاد بر اینکه برای مقابله با کرونا و تعطیلی اصناف، هیچ زیرساخت و بسته تشویقی نداریم، ادامه داد: از سوی دیگر نه تنها پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت نمی کنیم، بلکه هنوز تعدادی از مردم و مسئولان نیز به اخطارهای وزیر بهداشت بی توجه هستند.

وی پیشنهاد داد: به نظر می رسید اگر به جای تعطیلی اصناف از ساعت ۶ عصر به بعد، به مدت یک یا دو هفته تعطیلی کامل با درنظر گرفتن بسته های حمایتی برای اصناف و کسبه داشته باشیم بتوانیم قدرت شیوع ویروس کرونا را کنترل کنیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی اتاق اصناف اصفهان گفت: اگر سختگیری های اجتماعی را بر رعایت پروتکل ها بالا ببریم و با برنامه ریزی تصمیمات کارشناسی اتخاذ کنیم، شرایط کنونی اقتصاد نیز بهبود می یابد.

نمی توان با فشار به اتحادیه ها کرونا را مهار کنیم

وی با بیان اینکه زمستان امسال شرایط سختی از لحاظ بیماری و درآمدی پیش روی اصناف خواهد بود و به طور قطع با فشار اتحادیه و پلمب نمی توان شرایط را کنترل کرد، در حالی‌که برای مهار کرونا نیازمند وحدت اجتماعی و برنامه ریزی دقیق  هستیم. 

چلونگر با بیان اینکه باید دید تعطیلی اصناف بعد از ساعت ۶ عصر در دنیا اجرایی شده و آیا این طرح جواب داده است که امروز اصرار به اجرای آن داریم، گفت: به اعتقاد من باید رفت و آمد بین شهرها را به شدت کنترل و محدود کنیم. 

وی با تاکید بر این‌که با برنامه ریزی می توان حتی محدودیت ها را بیشتر کرد، اظهار کرد: حتی در سیاستی باید شهرستان های آلوده را تا برگشت به شرایط حداقلی با تعریف بسته تشویقی و حمایتی  تعطیلی کنیم، چراکه بحث سلامت مردم مطرح است، اما اینکه برخی اصناف کار کنند، برخی دیگر نه، این موجب تقابل می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی همه باهم علیه کرونا کروناویروس اصناف تعطيلي محدودیت های کرونایی ساعت ۶ عصر به بعد پروتکل های بهداشتی واحدهای صنفی تعطیلی اصناف برنامه ریزی شیوع کرونا پروتکل ها شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۶۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش اصلی رسانه‌ها اعتمادسازی، ترویج امید و افزایش رضایت‌مندی مردم است

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نقش اصلی رسانه‌ها اعتمادسازی، ترویج امید و افزایش رضایت‌مندی مردم است و باید در این امر خطیر بیش از قبل تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مجید نادرالاصلی امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در نشست هم‌اندیشی با مدیران رسانه‌های اصفهان با تاکید بر اینکه مدیریت شهری مکلف به ارائه خدمات به شهروندان در شهر و ایجاد تعامل با رسانه‌ها برای ارائه بهتر این خدمات است، اظهار کرد: در حال حاضر با وجود بعضی از مسائلی که شهر با آن مواجه است، شاید نتوان به سرعت به نقطه مطلوب رسید، اما نقش رسانه‌ها ضمن مطالبه‌گری، ترویج امید و آگاهی‌سازی به شیوه‌ای درست است و مدیریت شهری نیز مکلف است تا به این مطالبه‌ها پاسخ دهد.

وی افزود: احصای مشکلات اصفهان باید در یک گفت‌وگوی جدی قرار گیرد تا بتوان به بررسی مشکلات آن پرداخت، چراکه دغدغه امروز مدیریت شهری علاوه‌بر اصفهان ستیزی، اصفهان گریزی است و رسانه‌ها به‌طور جدی باید برای رفع این مشکل با مسئولان شهری به گفت‌وگو بپردازند.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: آب، هوا، محیط زیست و فرونشست از مشکلات فعلی این کلان‌شهر است، اما به جرئت می‌توان گفت، طی دو سال اخیر خدمات و اقدامات بسیاری از سوی مدیریت شهری برای رفع این مشکلات انجام شده است.

نادرالاصلی با بیان اینکه رسانه‌های اصفهان برای شهروندان آن‌گونه که باید به امیدآفرینی در شهر نپرداختند، افزود: نقش اصلی رسانه‌ها اعتمادسازی، ترویج امید و افزایش رضایت‌مندی مردم است و باید در این امر خطیر بیش از قبل تلاش کنند.

کد خبر 747899

دیگر خبرها

  • کلکسیون مشکلات اصفهان نیازمند توجه ویژه است
  • وضع برخی جاده‌های شرق اصفهان در بدترین شرایط است
  • ۵۰ مصوبه برای حل مشکلات شرق شهرستان اصفهان
  • اتخاذ بیش از ۵۰ مصوبه برای حل مسائل و مشکلات شرق شهرستان اصفهان
  • تاکید استاندار اصفهان بر هم‌افزایی مدیران‌ اجرایی
  • یکی از مشکلات شهرستان اصفهان وجود نگاه برخوردار است
  • یکی از مشکلات اصفهان وجود نگاه برخوردار است
  • نقش اصلی رسانه‌ها اعتمادسازی، ترویج امید و افزایش رضایت‌مندی مردم است
  • تصرف و عدم لایروبی رودخانه‌ از مشکلات کاشان است+فیلم
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند