Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@21:17:09 GMT

ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۰ از ۱۶ آذر آغاز می شود

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۳۶۷۶۷

ثبت نام کنکور ارشد ۱۴۰۰ از ۱۶ آذر آغاز می شود

به گزارش خبرنگار مهر، متقاضیان ثبت‌نام و شرکت در آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ می‌توانند از تاریخ ۱۶ آذر ۹۹ تا ۲۳ آذرماه با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش در آزمون ورودی ثبت نام کنند.

پذیرش دانشجو بر اساس قانون «سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی» مصوب ۱۸ اسفند سال ۹۴ مجلس شورای اسلامی و همچنین آئین نامه اجرایی مربوطه و مصوبات «شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی» و مطابق این اطلاعیه و شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و پذیرش آزمون مذکور که در زمان ثبت‌نام (آذرماه سال ۱۳۹۹) توسط این سازمان منتشر می‌شود، صورت خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه دانشجویان و فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی می‌توانند در صورت دارا بودن شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام که همزمان با شروع ثبت‌نام اعلام می شود، در این آزمون شرکت کنند.

پذیرفته شدگان قطعی (نهایی) رشته‌های دوره روزانه سال ۱۳۹۹ چه در دانشگاه محل قبولی ثبت‌نام کرده و چه ثبت نام نکرده باشند اجازه ثبت‌نام و شرکت در آزمون سال ۱۴۰۰ را نخواهند داشت.

هر متقاضی علاوه بر رشته امتحانی اصلی، در صورت داشتن شرایط (طبق مندرجات دفترچه راهنما که در زمان ثبت‌نام منتشر می‌گردد) می‌تواند در یکی از رشته‌های امتحانی شناور که (در جدول رشته‌های امتحانی با علامت * مشخص شده)، به عنوان رشته امتحانی دوم ثبت‌نام کند.

مجموعه‌های امتحانی آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ در سایت سازمان سنجش منتشر شده است.

کد خبر 5075855

منبع: مهر

کلیدواژه: آزمون کارشناسی ارشد سازمان سنجش دفترچه کنکور پذیرش دانشجو دانشگاه های علوم پزشکی ویروس کرونا وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی دانشجویان آموزش مجازی آموزش پزشکی مرکز سنجش آموزش پزشکی امتحانات پایان ترم دانشگاه های ایران پایان نامه ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۶۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت بیش از ۳ هزار داوطلب کنکور در مهاباد آغاز شد

بهروز خضری رئیس دانشگاه آزاداسلامی واحد مهاباد گفت: از مجموع داوطلبان ۶۴ درصد زن و ۳۶ درصد مرد هستند که در ۵ گروه هنر، علوم ریاضی، علوم‌انسانی، علوم‌تجربی و زبان‌های خارجه و طی ۲ روز با هم رقابت می‌کنند.

وی ادامه داد: گروه آزمایشی علوم‌انسانی و ریاضی صبح امروز پنجشنبه، گروه آزمایشی هنر و زبان عصر همین روز و داوطلبان گروه علوم‌تجربی هم روز جمعه به رقابت خواهند پرداخت.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه داوطلبان کنکورسراسری می‌توانند از نمره ۲ آزمون پارسال نیز برای انتخاب رشته استفاده کنند و این نتایج برای انتخاب رشته امسال معتبر بوده، شرایط آرامش‌بخشی برای داوطلب فراهم شده است.

وی تاکید کرد: در ورودی حوزه‌های امتحانی راس ساعت ۷:۳۰ (هفت و نیم صبح) بسته خواهد شد، لذا متقاضیان لازم است قبل از بسته‌شدن در‌های ورود به جلسه آزمون در حوزه امتحانی حاضر باشند.

تعداد داوطلبان در نوبت اول یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۱۵۲ نفر و در آزمون نوبت دوم بیش از ۹۵۰ هزار نفر است.

برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم‌چنین اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت، دارای ۵۰ هزار نفر دانش‌آموز است که در قالب ۳۳۰ مدرسه شهری و روستایی دولتی و غیردولتی در حال تحصیل هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی رقابت کردند
  • رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته های کنکور آغاز شد
  • آغاز ماراتن پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور
  • رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد
  • رئیس سازمان سنجش: کنکور در سلامت کامل برگزار شد
  • زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳  
  • آغاز آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در کرمانشاه
  • تیر، فرصت دوم برای جاماندگان کنکور سراسری در خراسان جنوبی
  • رقابت بیش از ۳ هزار داوطلب کنکور در مهاباد آغاز شد
  • کنکور ۱۴۰۳ شروع شد | نتایج اولیه در این تاریخ منتشر می‌شود