Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان گفت: ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای سرآمد همه ورزش‌ها از جهات فرهنگی می‌باشد و ریشه در فرهنگ مردم ما دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا ،حجت الاسلام والمسلمین محامی در دیدار با مجتبی جوهری رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی کشور گفت: طبق گزارشات ارائه‌شده رشد و توسعه خوبی در افزایش خدمات ورزشی در سطح استان صورت گرفته و موفقیت ورزشکاران استان در رشته‌های مختلف نشان از این پیشرفت‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام‌جمعه زاهدان افزود: پرداختن به ورزش در سطوح مختلف عمومی و قهرمانی آثار و برکات زیادی را از جهت فرهنگ، سلامت جسم، شور و نشاط اجتماعی و امید به زندگی به دنبال دارد و ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای و گود زورخانه سرآمد همه ورزش‌ها از این جهت می‌باشد و ریشه در فرهنگ مردم ما دارد.

حجت الاسلام و المسلمین محامی بیان داشت: ورزش و فرهنگ غربی ذائقه مردم ما را تغییر داده و حواشی غلط به ورزش ما سرایت کرده و یکی از مباحث مهم توجه به سلامت ورزش است  و اینکه بتوانیم علاوه بر اصل ورزش بر فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی نیز توجه داشته باشیم و به یاد داشته باشیم که اگر پول حلال و پاک در ورزش صرف شود دارای تأثیرات مناسبی خواهد بود و در غیر این صورت دارای عوارض منفی است .

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان عنوان کرد: ورزش در استان سیستان و بلوچستان و باوجود محرومیت‌های موجود دارای آثار فرهنگی و اجتماعی ویژه و متفاوت است به‌گونه‌ای که امتیازآوری و کسب موفقیت در عرصه ورزش برای مردم این استان تبدیل به زمینه‌ای برای ایجاد امید علاقه و اتصال بیشتر به‌نظام خواهد شد.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان گفت: سیستان و بلوچستان به‌عنوان مرکز وحدت اسلامی شناخته‌شده و باید زمینه‌ای فراهم شود تا شیعه و سنی در کنار یکدیگر در برنامه‌های ورزشی شرکت کنند که این امر نشان از یک وحدت عملی در استان است.

حجت الاسلام و المسلمین محامی، مردم استان را گنج پنهان دانست و خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین ظرفیت سیستان‌وبلوچستان، مردم مؤمن، شریف و بااستعداد است که باید با سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی مناسب به دنبال کشف استعدادها و شکوفایی آن‌ها باشیم.

لازم به ذکر است در ابتدای این دیدار رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای کشور هم به بیان گزارشی از آخرین وضعیت این رشته ورزشی در سیستان و بلوچستان پرداخت و عنوان کرد: در نتیجه سرمایه انسانی مستعد و تلاش شبانه‌روزی ورزشکاران رتبه استان در رشته پهلوانی و زورخانه‌ای  با ۱۶ پله صعود در جایگاه یازدهم کشور قرارگرفته است.

مجتبی جوهری افزود: هم‌مرزی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه بهترین فرصت برای توسعه این رشته ورزشی است و با برنامه‌ریزی دقیق به دنبال رشد و توسعه فرهنگی این ورزش هستیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امام جمعه زاهدان پهلوانی و زورخانه ای سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۷۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آئین تجلیل از مروجین فرهنگ و منش پهلوانی در ساری

در آئین نکوداشت هفته ترویج فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای و روز قشر بسیج ورزشکاران حجت الاسلام یاسر طاهری، رجبی مدیرکل ورزش و جوانان، عباد دلیری رئیس اداره ورزش و جوانان ساری، غفارپور مسئول بسیج ورزشکاران مازندران، طورسوادکوهی و باقری روسای هیات زورخانه‌ای و کبدی استان و ساری، شریفی عضو شورای شهر ساری، نادری مسئول کانون بسیج ورزشکاران و روسای هیات‌های ورزشی ساری و قهرمانان حضور داشتند.

در این برنامه از خانواده شهدای ورزشکار، مهرادعلی بابایی و علی معلم کلایی، تجلیل شد و همچنین شهید شاخص ورزشکار سال ۱۴۰۳ کشور شهید سعید شبان گورچین قلعه معرفی و از تمثال این شهید رونمایی شد.

در پایان این آئین تجلیل از پیشکسوتان، مربیان و قهرمانان مروجین فرهنگ و منش پهلوانی در شهرستان ساری برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • پیشکسوتان زورخانه استان تجلیل شدند
  • ورزش زورخانه‌ای نماد ورزش پهلوانی
  • تجلیل از مروجان فرهنگ پهلوانی 
  • همایش بزرگ هفته فرهنگ پهلوانی در قزوین برگزار شد
  • تجلیل از باستانی کاران شهرستان اسدآباد
  • آئین تجلیل از مروجین فرهنگ و منش پهلوانی در ساری
  • گرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در فرخ شهر
  • نمایش فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای در پردیس
  • ۱۷ شوال روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای
  • روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای