Web Analytics Made Easy - Statcounter

سناتور کریس مورفی با مخالفت با فروش تسلیحات پیشرفته آمریکا به امارات از جمله جنگنده اف ۳۵ اعلام کرد: این کشور سابقه انتقال تسلیحات آمریکا به شبه نظامیان افراطی را دارد.

به گزارش برنا، سناتور دموکرات مورفی در پیام توییتری نوشت: امارات متحد آمریکا است، اما گریزی نیست که اماراتی ها سابقه انتقال سلاح های ایالات متحده به شبه نظامیان افراطی را داشته و قوانین بین المللی در لیبی و یمن را نقض کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته مورفی، حداقل آمریکا نباید در روند فروش تسلیحات به این کشور با عجله اقدام کنیم.

سناتور مورفی از جمله یکی از سه سناتورهای آمریکایی است که روز پنجشنبه اعلام کردند که به دنبال ارائه طرحی برای جلوگیری از اقدام دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری مستقر در کاخ سفید برای فروش تسلیحات ۲۳ میلیارد دلاری به امارات هستند.

باب منندز و کریس مورفی سناتورهای دموکرات و رند پائول سناتور جمهوریخواه اعلام کردند که چهار قطعنامه جداگانه جهت مخالفت با طرح فروش پهپادها، جنگنده اف ۳۵ و موشک های هوا به هوا به ارزش ۲۳ میلیارد دلار به امارات، ارائه می کنند. 

نمایندگان مجلس آمریکا گفتند که دولت ترامپ به دنبال تسریع در فروش تسلیحات پیشرفته به امارات است.

سناتورهای آمریکایی نیز گفته اند که این تسلیحات شامل جنگنده های پیشرفته جهان، بیش از ۱۴ هزار بمب و مهمات می شود و دومین فروش گسترده پهپادهای آمریکایی به یک کشور به حساب می آید.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا هفته گذشته در بیانیه ای اعلام کرد که دولت آمریکا فروش تسلیحات پیشرفته به امارات به ارزش ۲۳.۳۷ میلیارد دلار تصویب کرده است.

وی گفت که بسته فروش تسلیحات پیشرفته به امارات شامل ۵۰ فروند هواپیمای اف ۳۵، ۱۸ پهپاد  MQ-۹B و مهمات هوا به هوا و هوا به زمین است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فروش تسلیحات پیشرفته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۷۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کل منچستریونایتد برای فروش غیر از سه بازیکن!

به گزارش "ورزش سه"، سر جیم رتکلیف با قدرت وارد منچستریونایتد شده و قصد دارد باشگاه را بعد از بیش از یک دهه دوباره مدعی قهرمانی لیگ برتر کند.

در هفته‌های اخیر مالک فعلی، چهره‌های جدیدی را در سطح مدیریت ورزشی (از جمله عمر برادا) معرفی کرده که به او کمک می‌کنند تا یک انقلاب کامل در تیم ایجاد کند و همانطور که تلگراف توضیح می‌دهد، کل تیم به غیر از سه نفر قابل انتقال به تیم‌های دیگر هستند.

قوانین فرپلی مالی پیش از این یونایتد را مجبور به فروش یا انتقال قرضی برخی از بازیکنان خود کرده و عدم ورود به لیگ قهرمانان همچنان حکایت از یک مشکل بزرگتر دارد. در هر صورت حضور نداشتن در لیگ قهرمانان باعث خواهد شد یونایتد مقصد جذابی برای ستاره‌ها نباشد.

 این باشگاه آنقدر در سیاست فروش خود جدی است که مارکوس رشفورد و برونو فرناندز را که از ستاره‌های باشگاه محسوب می‌شوند را نیز ممکن است در لیست فروش قرار دهد. مخصوصا اولی چون به عنوان یک بازیکن جوان محصول آکادمی، 100 درصد سود به طور کامل به فرپلی مالی تعلق می‌گیرد و آنها می‌دانند که می‌توانند مبلغ خوبی را برای مهاجمی که در این فصل کمتر از حد انتظار عمل کرده دریافت کنند. گفته می‌شود رشفورد مورد توجه پی اس جی قرار دارد.

تلگراف نوشته است که در یونایتد فقط کوبی ماینو، آلخاندرو گارناچو و راسموس هویلوند غیر قابل فروش هستند.

دیگر خبرها

  • چند کشور غربی به دنبال کاهش فروش تسلیحات نظامی به اسراییل هستند
  • کل منچستریونایتد برای فروش غیر از سه بازیکن!
  • تونل‌های بمب‌گذاری شده و کمین‌های پیشرفته؛ دردسر جدید نظامیان اسرائیلی+ فیلم
  • زلنسکی: روسیه از سرعت پایین انتقال تسلیحات به ما بهره می‌برد
  • عقب‌نشینی آمریکا از تحریم گردان نظامی افراطی رژیم صهیونیستی
  • آخرین تحولات اوکراین| تاکید دبیرکل ناتو بر انتقال سریع تسلیحات به کی‌یف
  • سناتور آمریکایی ارزیابی دولت از جنگ غزه را زیر سئوال برد
  • سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است / حمایت مالی آمریکا متوقف شود
  • سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است
  • فلاحت پیشه: نه‌تنها از منابع فروش نفت نفعی برای مردم حاصل نشد؛ بلکه دولت دست در جیب مردم کرده است