Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@12:34:06 GMT

ارتباطات و انرژی محور رایزنی سران ترکمنستان و قطر

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۳۸۲۳۳

ارتباطات و انرژی محور رایزنی سران ترکمنستان و قطر

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، « قربان قلی بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان با «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر به صورت تلفنی گفت‌وگو کردند.

این مکالمه تلفنی به ابتکار امیر قطر صورت گرفت.

ابتدا سران دو کشور پس از انجام تعارفات معمول و گرم، در مورد روابط دیرینه دوستانه ترکمنستان و قطر که بر اساس اصول احترام و اعتماد متقابل است، ابراز خرسندی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی مکالمه تلفنی با تأکید بر وجود چشم اندازهای گسترده همکاری مشترک سودمند در زمینه‌های دارای اولویت، که با موفقیت در حال توسعه است، مطلبی را بیان کردند.

در این راستا، هر دو کشور خواهان تقویت همکاری تجاری اقتصادی بر اساس ظرفیت‌های جامع موجود در بخش نفت و گاز ، حمل و نقل و ارتباطات، صنایع شیمیایی و نساجی، تجارت و سرمایه گذاری شدند.

سران دو کشور تاکید کردند در این زمینه  فرصت‌های زیادی برای همکاری طولانی مدت و اجرای پروژه‌های مشترک وجود دارد.

 همچنین اشاره شد که بخشی جدایی ناپذیر از روابط ترکمن و قطر تعامل دیرینه در زمینه‌های بشردوستانه و فرهنگی است که مبتنی بر ریشه‌های مشترک تاریخی و ارزش‌های معنوی و فرهنگی دو ملت است.

پس از تبادل نظر در مورد موضوعات مهم منطقه‌ای و جهانی، طرفین به تعهدات دو کشور برای مشارکت طولانی مدت در چارچوب سازمان‌ای معتبر بین المللی تأکید کردند.

در ادامه گفت‌وگو، موضوع همه گیری ویروس کرونا در جهان به عنوان یک چالش جدی مطرح و به ضرورت تحکیم بیشتر تلاش‌های جامعه جهانی در مبارزه با شیوع این عفونت خطرناک تاکید شد.

بردی محمد اف از امیر قطر برای سفر به کشورش دعوت کرد. 

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: قطر ترکمنستان مکالمه تلفنی رئیس جمهور دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۸۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۲ هزار مزاحمت تلفنی در اورژانس چهارمحال‌وبختیاری

رئیس مرکز اورژانس چهارمحال‌وبختیاری با بیان این که در ماه فروردین‌ ۱۷ هزار تماس تلفنی با مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس استان برقرار شد، گفت: در این مدت متاسفانه دو هزار مورد مزاحمت تلفنی با مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس استان چهارمحال و بختیاری(دیسپچ) به ثبت رسیده است.

محمود شمسی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال و بختیاری با بیان این‌که در ماه فروردین در مجموع ۱۷ هزار تماس با مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس چهارمحال و بختیاری برقرار شد، اظهار کرد: همچنین طی این مدت کارشناسان فوریت‌های پزشکی اورژانس یک هزار و ۴۱۸ نفر را از خدمات مشاوره تلفنی بهره‌مند کردند.

وی افزود: در این ایام سه هزار و ۲۹۳ مأموریت توسط اورژانس استان جهت امدادرسانی انجام شد.

رئیس مرکز اورژانس چهارمحال‌وبختیاری خاطرنشان کرد: در این مدت متأسفانه دو هزار مورد مزاحمت تلفنی با مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس استان چهارمحال و بختیاری (دیسپچ) به ثبت رسیده است.

کد خبر 747467

دیگر خبرها

  • هوشمندی ایران در از سرگیری سوآپ گاز ترکمنستان، تمدید صادرات گاز عراق و تکمیل خط لوله صلح
  • برقراری ۱۷ هزار تماس تلفنی با مرکز ارتباطات اورژانس
  • تأکید ایران و پاکستان بر اهمیت همکاری در حوزه انرژی ازجمله خط لوله گازی آی‌پی
  • توسعه همکاری‌های برق و انرژی ایران و ترکمنستان
  • ثبت بیش از ۲۰۰۰ مزاحمت تلفنی در اورژانس چهارمحال‌وبختیاری
  • ثبت بیش از ۲ هزار مزاحمت تلفنی در اورژانس چهارمحال‌وبختیاری
  • ثبت بیش از ۲ هزار مزاحمت تلفنی در اورژانس چهارمحال و بختیاری
  • تاکید بر توسعه همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی
  • توسعه همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی
  • «امنیت» و «تجارت» محور رایزنی ایران و پاکستان