Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@12:41:09 GMT

لحظه ورود یک شهاب واره به جو زمین+فیلم

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۳۸۵۶۹

لحظه ورود یک شهاب واره به جو زمین+فیلم

‍‍‍‍‍‍

یک کشتی تحقیقاتی فیلم لحظه ورود یک شهاب واره به جو زمین را ثبت کرده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، یک شهاب واره آسمان شب اقیانوس نزدیک استرالیا را روشن کرد و به عنوان یک توپ آتشین ظاهر شد و سپس بر فراز اقیانوس از هم پاشیده شد و صحنه خیره کننده‌ای ایجاد کرد که توسط دوربین‌های یک کشتی تحقیقاتی ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک کشتی تحقیقاتی در لحظه مناسب هنگامی که در آب‌های ساحل تاسمانی در حال سفر بود موفق به ثبت تصاویری از  لحظه ورود شهاب واره به جو زمین شد.

درخشش شدید نور که با چشم غیر مسلح نیز قابل مشاهده بود و به رنگ سبز می درخشید ، ساعت ۹:۳۰ شب به وقت ساعت هماهنگ جهانی چهارشنبه مشاهده شد. فیلم‌ها و تصاویر زیادی از آن منتشر شدند اما تنها دوربین‌هایی که لحظه ورود آن را ثبت کردند دوربین‌هایی بودند که در  کشتی نصب شده بودند.

محققان گفتند شهاب سنگ با ورود به جو مستقیم از آسمان مقابل کشتی عبور کرد و سپس در آسمان شکسته شد. تماشای فیلم بسیار شگفت آور بود و ما بسیار خوش شانس بودیم که همه آن اتفاقات را توانستیم توسط آن دوربین‌ها ثبت کنیم.

محققان گفتند شهاب سنگ‌ها با سرعت فوق العاده بالایی وارد جو می‌شوند که سرعت آنها از ۲۵ هزار مایل در ساعت تا ۱۶۰ هزار مایل در ساعت است، این سرعت، انرژی جنبشی آنها را به اشکال دیگر مانند گرما، نور و صدا تبدیل می‌کند.

در فضا، این اجرام سیارک‌هایی هستند که در مسیر خود حرکت می‌کنند. با این حال اگر به دلیل جاذبه سیاره ما خیلی به زمین نزدیک شوند، مسیر آنها می‌تواند تغییر کند.

یک سیارک(Asteroid) و یا شهاب‌واره که وارد جو زمین می‌شود شهاب سنگ نام می‌گیرد.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهاب واره جو زمین شهاب واره لحظه ورود جو زمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۸۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلاتکلیفی ۱۲۰۰ نفر مالباخته زمین‌های هفت‌آسیاب سنندج

۱۲۰۰ نفر از اعضای مالباختگان زمین‌های هفت‌آسیاب سنندج ۳۰ساله دنبال احقاق حقشان هستند اما تاکنون به مطالبه خود نرسیده‌اند.

    

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3077291 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • لحظه انهدام کشتی میلیاردر اسرائیلی توسط حوثی‌ها
  • (ویدئو) لحظه زمین‌گیر شدن مرد شمشیر به دست
  • فیلم/ لحظه ورود پلیس از پنجره طبقه دوم دانشگاه کلمبیا
  • هدف قرار گرفتن کشتی «سیکلادیس»با پهپاد «شهاب» نیروهای یمنی+ فیلم
  • چین خاک سرخ مریخ را به زمین می‌آورد!
  • بلاتکلیفی ۱۲۰۰ نفر مالباخته زمین‌های هفت‌آسیاب سنندج
  • ورود موتورسیکلت‌های دوربین‌دار راهور در معابر
  • ببینید | لحظه برخورد گارد ساحلی چین با کشتی فیلیپینی
  • کامران تا لحظه آخر ناامید نمی شود!(عکس)
  • چین اولین کشوری خواهد بود که خاک مریخ را به زمین می‌آورد