Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@16:05:02 GMT

«سرّ سخنان نغز خاقانی» بررسی می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۳۸۶۲۸

«سرّ سخنان نغز خاقانی» بررسی می‌شود

نشست نقد و بررسی کتاب «سرّ سخنان نغز خاقانی» به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه (چهارم آذرماه) از ساعت ۱۱ صبح به نقد و بررسی این کتاب اختصاص دارد که با حضور ناصر نیکوبخت، سیدجواد مرتضایی، فرزاد ادیبی، مجید منصوری و محمدرضا ترکی به صورت مجازی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در خبر برگزاری این نشست عنوان شده است: به تازگی دو جلد از مجموعه‌ چهارجلدی «سرّ سخنان نغز خاقانی» نوشته‌ محمدرضا ترکی به همت انتشارات سمت چاپ شده است. شعر خاقانی از ابتدا رازآلود و دشوار می‌نموده است و درک راز و رمز شعری‌اش به اطلاعات گسترده‌ای در زمینه‌ علوم مختلف ادبی و غیرادبی نیاز دارد.

ترکی در این اثر می‌کوشد به نگاهی مستند و علمی در زمینه‌ زندگانی و شخصیت و شعر خاقانی دست یابد و فارغ از مشهورات رایج، این شاعر بزرگ قرن ششم را بشناساند. منبع و مرجع اصلی نویسنده برای درک دقایق سخن خاقانی نخست دیوان و دیگر آثار خود او و سپس متون شاعرانی چون سنایی است که خاقانی به شعر آنان نظر داشته و در مرحله‌ بعد دیگر آثار نزدیک به روزگار او را پیش چشم داشته است.

علاقه‌مندان می‌توانند این نشست را از اینستاگرام این مرکز به نشانی Instagram/bookcitycc به‌طور مستقیم پیگیری کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محمدرضا ترکی نشست نقد و بررسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۸۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس،روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی  فارس اعلام کرد: علاقه‌مندان به شرکت در ششمین دوسالانه بین‌المللی کارتون کتاب تا ۳۱ خرداد امسال (۲۰ ژوئن ۲۰۲۴)، با عضویت در سامانه جشنواره به نشانی www.booktoon.ir آثار خود را ارسال کنند.
آثار باید به صورت الکترونیکی با فرمت JPEG ارسال شود.
علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر شماره‌های تماس ۰۲۱۶۶۷۳۵۷۹۲ (داخلی ۲۱۶۱) و تماس بگیرند و ۰۹۱۰۵۰۳۹۳۲۰ و پست الکترونیک info@booktoon.ir در دسترس است.
محور‌های موضوعی این دوره از جشنواره شامل «کتاب، کودک و خانواده»، «کتاب، فراغت، نشاط و آرامش»، «کتاب، عصر دیجیتال و هوش مصنوعی»، «کتاب، کتابخانه و کسب‌وکار»، «کتاب، کتابخانه و پاتوق فرهنگی و اجتماعی»، «کتاب، کتابخانه و رویداد‌های مهم اجتماعی» است. همچنین «کتاب، فلسطین و مقاومت غزه» موضوع جنبی این دوره از جشنواره خواهد بود.
علاقه‌مندان می‌توانند در دو بخش حرفه‌ای (ویژه هنرمندان حرفه‌ای) و مبتدی (هنرمندان ایرانی که تاکنون در مسابقات داخلی و بین‌المللی شرکت نکرده‌اند) به ارسال اثر بپردازند.
شرکت در این رقابت برای هنرمندان حرفه‌ای و مبتدی آزاد است و هر هنرمند می‌تواند حداکثر ۵ اثر در موضوعات تعیین شده به سامانه جشنواره ارسال کند.
در بخش حرفه‌ای برگزیدگان این جشنواره (نفرات اول تا سوم)، علاوه بر لوح تقدیر و تندیس، هدیه نقدی (به ترتیب ۱۰۰۰، ۷۰۰ و ۵۰۰ یورو) و ۳ نفر شایسته تقدیر علاوه بر لوح تقدیر و تندیس، هدیه نقدی ۸۰ میلیون ریالی دریافت خواهند کرد.
۶ نفر در بخش مبتدی، لوح تقدیر و هدیه نقدی ۵۰ میلیون ریالی دریافت می‌کنند.
لازم به ذکر است، برگزیدگان ایرانی این جشنواره، معادل ریالی جایزه را دریافت خواهند کرد.
به شرکت‌کنندگانی که آثار آنها به مرحله اول راه پیدا کند، گواهی الکترونیکی حضور و به برگزیدگان نسخه چاپی کتاب آثار تعلق می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • نشست «اقلیم، طبیعت، بیان هنری» برگزار شد/ نگاه فلسفی به زیبایی
  • بررسی آثار کلر ژوبرت نویسنده و تصویرگر مسلمان شده فرانسوی
  • «اخلاق و درام» راهی بازار نشر شد
  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • چاپ دوم کتاب «ترجیع‌بند در شعر نو» منتشر شد
  • کمی مهربان باشیم (بررسی زندگی و آثار دکتر هروی)
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان ‌غربی برگزار می‌شود