Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-03@00:07:17 GMT

دژپسند: چیزی به نام رسوب کالا در گمرک نداریم

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۳۸۶۴۵

دژپسند: چیزی به نام رسوب کالا در گمرک نداریم

خبرگزاری تسنیم: فرهاد دژپسند با بیان این که رسوب کالا در گمرک‌ها وجود ندارد و گمرک‌ها و وزارت صمت به دنبال ترخیص کالا با سرعت بالا هستند افزود: از همه فعالان اقتصادی و سیاسی خواهش می‌کنم در اظهار نظر‌های خود رعایت انصاف را بکنند چراکه هر دستگاه نظارتی و تحلیلی که به موضوع ترخیص کالا‌ها ورود کرده، دیده است که دولت هیچ نفعی از رسوب کالا در گمرک نمی‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اگر کالایی در گمرک بماند هم وارد کننده اذیت می‌شود و هم دولت بواسطه کمبود عرضه در بازار دچار مشکل می‌شود بویژه اینکه بسیاری از این کالا‌ها جزو مواد اولیه تولید، لوازم یدکی یا کالا‌های ضروری است و بنابراین خود ما هم برای ترخیص این کالا‌ها لحظه شماری می‌کنیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: همیشه یک اشتباه اتفاق افتاده است و آن اینکه، کالایی که در بنادر یا پایانه‌های کشور هستند را به عنوان کالای گمرکی تلقی می‌کنند درحالیکه کالایی در گمرک طبقه بندی می‌شود که اظهار گمرکی آن صورت گرفته باشد و بعد از اظهار گمرکی است که کالا در صف ترخیص قرار می‌گیرد.

دژپسند گفت: کالا‌هایی که در بنادر و پایانه‌ها هستند و اظهار نشده اند یا دنبال حل مشکل منشا ارز خود هستند و یا مشکلاتی نظیر ثبت سفارش دارند که این امر، بحث گمرک و رسوب آن نیست.

وی با اشاره به مصوبات ابلاغی متعدد دولت در خصوص کالا‌های رسوب شده در گمرک‌ها گفت: این موضوع نشان می‌دهد که دستگاه‌های دولتی از جمله وزارت صنعت، معدن و تجارت و گمرک‌های کشور همگی به دنبال این هستند که کالا‌هایی که وارد گمرک‌ها می‌شوند در اولین فرصت با سرعت بالا ترخیص شوند.

منبع: فردا

کلیدواژه: دژپسند کالا گمرک گمرک ها کالا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۸۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد غیرمتعارف تامین ارز برای واردات گروه کالایی گوشت مرغ و گوشت قرمز

دیوان محاسبات کشور اعلام کرد بررسی تحلیلی گزارش اطلاعات مربوط به تامین ارز توسط بانک مرکزی بابت واردات در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با سال ۱۴۰۱ نشان‌دهنده رشد غیرمتعارف گروه کالایی نظیر گوشت مرغ و گوشت قرمز است.

بر اساس این گزارش ارز تامین شده بابت گوشت قرمز در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ به میزان ۲۶۴درصد و بابت گوشت مرغ به میزان ۱۰۴۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ دارای رشد نامتعارف نسبت به گروه کالایی و زنجیره ارزش اعلام شده توسط وزارت صمت و جهاد بوده است.

لازم به ذکر است که گزارش تحلیلی منابع و مصارف ارزی سال ۱۴۰۲ توسط دیوان محاسبات کشور برای بهره برداری متولیان نظام برنامه ریزی و تصمیم گیران اقتصادی منتشر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • ابطال بخشنامه مدیران میانی گمرک با رای دیوان عدالت اداری
  • هر چه سریعتر نسبت به نواقص و ناهماهنگی های موجود در گمرک شهیدرجایی اقدام شود
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در آذربایجان‌ غربی
  • ترانزیت خارجی ۷ میلیون تن کالا میان ایران و عراق در سال گذشته
  • رشد غیرمتعارف تامین ارز برای واردات مرغ و گوشت
  • رشد غیرمتعارف تامین ارز برای واردات گروه کالایی گوشت مرغ و گوشت قرمز
  • آخرین وضعیت محموله ترانزیتی افغانستانی در گمرک
  • صدور بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان
  • بهترین روش تمیز کردن شوره و رسوب کولر
  • صادرات بیش از ۵۰ میلیون دلار کالا از گمرک استان همدان