Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران گفت: افزایش نیافتن تعرفه خدمات شرکت های بازرسی ایمنی علاوه بر اینکه سبب تعدیل نیروهای متخصص شده؛ این شرکت‌ها را در آستانه ورشکستگی قرار داده است. - اخبار استانها -

مهدی رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز، درباره شرکت‌های بازرسی فنی اظهار داشت: شرکت‌های بازرسی فنی تایید صلاحیت شده در سطح کشور به عنوان بازوان اجرایی و نماینده سازمان ملی استاندارد وظیفه تایید ایمنی و کیفیت آسانسورها، جایگاه‌های سوخت، کالاهای مشمول استاندارد اجبازی و زمین‌های بازی پارک‌ها را برعهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران افزود: متاسفانه به عنوان مثال از سال 97 افزایش تعرفه‌های مربوط به خدمات شرکت‌های بازرسی آسانسور، بلاتکلیف مانده و علیرغم پیگیری‌های متعدد، هیچ گونه اقدامی در خصوص افزایش تعرفه خدمات بازرسی آسانسور صورت نگرفته است. به همین دلیل، این شرکت‌ها در آستانه ورشکستگی قرار گرفته‌اند و کیفیت بازرسی‌های درحال انجام به ویژه در بخش آسانسورها روبه کاهش است.

رحیمی به افزایش تعرفه‌های دولتی مربوط به تمدید یا تایید صلاحیت شرکت‌های بازرسی فنی از سوی سازمان ملی استاندارد و مرکز ملی تایید صلاحیت ایران اشاره کرد و گفت: با این وجود در زمینه تعرفه‌های خدماتی شرکت‌های بازرسی، تصمیم گیری صورت نگرفته است. براساس زیر بند 4-1-2 استاندارد ایران-ایزوآی ای سی 17020 که به واسطه آن همه شرکت‌های بازرسی بر اساس آن مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، نهادهای مرتبط با بازرسی استاندارد نباید اجازه دهند که فشارهای مالی و تجاری باعث شود که اصل به بی طرفی شرکت‌های بازرسی زیر سوال برود و در این رابطه باید چنین احتمالاتی شناسایی و حذف شوند.

استاندارد استان مرکزی با ارائه بسته‌های حمایتی مبادلات گمرکی را تسهیل می‌کندوضعیت جابه‌جایی سکونتگاه‌های غیررسمی قم بلاتکلیف است/شرایط اسکان غیراستاندارد در مناطق حاشیه شهر

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری شرکت‌های بازرسی فنی و آزمایشگاه همکار سازمان ملی استاندارد تحت تاثیر فشارهای مالی و تجاری قرار گرفته‌اند که منجر به عدم پرداخت حقوق مناسب به کارکنان و تعدیل نیرو شده است.

عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران این شرایط را مانع ترویج فرهنگ استاندارد و تهدیدی برای ایمنی و سلامت در جامعه دانست گفت: از مسئولان سازمان ملی استاندارد انتظار می‌رود تا نسبت به دغدغه‌های فعالان حوزه ایمنی و بازرسی توجه ویژه‌ای داشته و نسبت به ابلاغ تعرفه‌های واقعی خدمات مربوط به شرکت‌های بازرسی اقدام کنند.

انتهای پیام/341/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان ملی استاندارد شرکت های بازرسی فنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۸۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ۳ شرکت خوزستانی از ورشکستگی

رئیس کل دادگستری استان خوزستان گفت: سال گذشته و با تلاش اداره تصفیه امور و ورشکستگی، سه شرکت استان از ورشکستگی نجات یافت و به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا علی دهقانی امروز _شنبه هشتم اردیبهشت در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: هدف از راه‌اندازی اداره تصفیه امور و ورشکستگی در دادگستری‌ها، انجام بهتر امور پرونده شرکت‌هایی است که با این مسئله روبرو هستند.

وی افزود: در همین راستا سال گذشته اداره تصفیه امور و ورشکستگی در دادگستری‌ها در استان تشکیل و پس از رسیدگی به پرونده‌های واصله، سه شرکت ورشکسته در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و دزفول که تولید آن‌ها متوقف شده بود و هزینه‌های زیادی صرف نگهداری تأسیسات آن‌ها می‌شد، با قرارداد اجاره به تولیدکنندگان سپرده و به چرخه تولید در آمدند که با این اقدام، زمینه اشتغال ۸۹ نفر فراهم شد.

رئیس کل دادگستری خوزستان ادامه داد: در این مدت از ۴۵ پرونده وارده، تعداد ۱۴ فقره مختومه شد و سایر پرونده‌ها نیز در دست رسیدگی است. همچنین چهار فقره مزایده نیز برگزار شده است.

کد خبر 748372

دیگر خبرها

  • جزئیات اجرای استاندارد «برچسب انرژی ساختمان» در ادارات
  • شناسایی ۶۵۰ کارگاه پرخطر در قزوین
  • نجات ۳ شرکت خوزستانی از ورشکستگی
  • اقدامی مهم در استاندارد که زمینه تحقق شعار سال را فراهم کرده است
  • ایران به عضویت سازمان جهانی ارزیابی و انطباق درآمد
  • عضویت ایران در سازمان جهانی ارزیابی و انطباق
  • این خودروی لاکچری رسما رونمایی شد
  • حمایت استاندارد ایلام از رشد تولید در استان
  • ورود وزیر دفاع به آستانه پایتخت قزاقستان برای شرکت در اجلاس شانگهای
  • ورود وزیر دفاع آستانه پایتخت قزاقستان برای شرکت در اجلاس شانگهای