Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@02:57:31 GMT

ظهور دوباره داعش در سایه شیوع کرونا

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۳۸۷۱۶

ظهور دوباره داعش در سایه شیوع کرونا

 

به گزارش جماران، «داعش در بیانیه‌ ای، مسئولیت انفجار خط لوله گاز بین مصر و فلسطین اشغالی را برعهده گرفت.»... «هشدار درباره تحرکات داعشی‌ ها در کمربندی جنوب غربی بغداد» .... «حمله تروریستی داعش به دانشجویان دانشگاه کابل افغانستان»... «حمله داعش به مواضع ارتش سوریه در دیرالزور»... اینها سرخط خبرهای این هفته مرتبط با داعش است که نشان می دهد خطر بازگشت داعش بیش از قبل، جدی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حاشیه تمام بحران‌ های سیاسی، اقتصادی، نظامی و البته بهداشتی که یکی پس از دیگری افکار عمومی و رسانه‌ ها را مشغول می ‌کند، تروریست‌ های داعش بار دیگر در نقاط مختلف فعالیت ‌های خود را از سر گرفته ‌اند.

چندین گزارش هشدار می دهند که داعش تجدید قوا می کند، حملات تروریستی در منطقه را با موفقیت پشت سر می گذارد و عناصر خارجی باقی مانده در منطقه چاره ای جز پیوستن به این گروه را ندارند.

هیچ گاه از یاد نمی بریم که داعش در مدتی که بخش هایی از عراق و سوریه را با حمایت صهیونیست ها و آمریکا تصرف کرده بود جنایت های بزرگ و هولناکی در حق مردم عراق و سوریه مرتکب شد. شش هزار عملیات به اصطلاح انتحاری علیه مسلمانان و سربریدن هزاران جوان عرب و تجاوز به دختران جوان و زنان متاهل و قتل عام زنان و کودکان ... همه از جنایت های آنهاست که هرگز جهان فراموش نخواهد کرد...

از 30 آبان سال 1396 که فرمانده میدانی مقابله با تروریسم یعنی شهید «حاج قاسم سلیمانی» در نامه‌ ای به رهبر معظم انقلاب، پایان داعش در عراق و سوریه را اعلام کرد، سه سال می ‌گذرد. در این مدت همان ‌طور که رهبر انقلاب اعلام کردند تروریست ‌ها و حامیانشان (آمریکا، عربستان و ...) بیکار ننشسته‌ اند، آنها که با سرمایه ‌گذاری سنگین این توطئه شوم را تدارک دیده بودند آرام نخواهند نشست و سعی خواهند کرد آن را در بخشی دیگر از این منطقه یا به شکلی دیگر دوباره به جریان افکنند.

یکی از بزرگ‌ ترین خدمات حامیان داعش به تروریست‌ ها را می ‌توان شهادت حاج قاسم سلیمانی توسط آمریکا دانست که جان دوباره ‌ای به تروریست ها بخشید. این اقدام در کنار بی‌ توجهی برخی کشور‌ها به بازگشت داعش و همچنین پشتیبانی ‌هایی که از سوی برخی کشور‌های منطقه از تروریست ‌ها صورت می ‌گیرد، خطر بازگشت داعش را بیش از قبل، جدی کرده است و اکنون علاوه بر سوریه و عراق که در سال‌ های نه‌ چندان دور در آتش جنایات داعش می ‌سوختند برخی دیگر از کشور‌های منطقه نیز با خطر قدرت گیری داعش روبرو هستند.

طبق تخمین ‌ها این گروه اکنون حدود سه هزار نیرو دارد که در مقایسه با ده‌ ها هزار نیرویی که روزی تحت رهبری آن بودند، عدد ناچیزی است. ولی همین تعداد در حال ریشه دوانیدن در جهان هستند.

در این گزارش بررسی می کنیم که داعش بار دیگر در کشورهایی چون عراق، سوریه و افغانستان در حال قدرت گرفتن است و برای مقابله با آن چه باید کرد:

سوریه

مجموعه حملات داعش در سوریه مرز 300 عملیات را رد کرده است. براساس اطلاعات موجود، طی 6‌ ماه گذشته بیش از 280 عملیات تروریستی در شرق رود فرات (مناطق تحت اشغال آمریکا در سوریه) و تنها 46 عملیات در استان ‌های زیر نظر دولت سوریه توسط داعش رخ داده است.

تندروها در مناطق کردنشین سوریه با کمک ترکیه تقویت می‌ شوند. داعش هم در این میان بهره می ‌برد. در برخی شهرها حتی مغازه‌ ها اجازه استخدام زنان را ندارند، در غیر این صورت مغازه ‌هاشان منفجر می ‌شود.

گمانه ‌زنی در باره شمار پیروان داعش دشوار است. آنها با استفاده از حمله‌ های کوچک هدفمند می ‌خواهند ترس و وحشت را گسترش دهند، آن هم تنها در مناطق بیابانی بین عراق و سوریه بلکه همچنین در امتداد رود فرات، در منطقه خودگردان کردها در حال انجام تحرکاتی هستند.

بسیاری از طرفداران داعش که در زندان‌ های کردهای سوریه بودند، یا فرار کرده ‌اند یا آزاد شده ‌اند، زیرا کردها از نظر مالی توان نگهداری آنها را ندارند. 

 

 

بر اساس پژوهشی که مرکز سیاست جهانی در واشنگتن انجام داده، داعش توانسته است بخش قابل توجهی از دارایی های خود را نجات دهد. به این ترتیب هم امکان انجام حمله های مسلحانه را دارد و هم توان جذب نیروهای تازه‌ نفس را. 

عناصر مسلح داعش در برخی مناطق کردنشین به حدی قدرت یافته ‌اند که به مغازه‌ داران اجازه نمی ‌دهند، کارمند زن استخدام کنند. هر کس به دستور آنها عمل نکند، مغازه ‌اش منفجر می ‌شود. به نظر می رسد بازگشت تروریست های داعش در سوریه در حال واقعیت ‌یافتن است.»

افغانستان

انستیتو صلح آمریکا در گزارشی که به اخیرا منتشر کرده، گفته است که تروریست های داعش در حال جذب عناصر از میان جوانان در شهر کابل هستند. بنیادگراهای سلفی وظیفه جذب عناصر برای این گروه را بر عهده دارند.

در این گزارش آمده است که داعش در اطراف شهر کابل و شمال افغانستان حضور فعال دارد و بنیاد گراهای سلفی که ارتباط نزدیکی با داعش دارند در تلاش جذب افراد به ویژه جوانان به این گروه هستند. این در حالیست که پیش از این نیز مقامات در برخی از ولایت‌ ها از جمله بدخشان گفته بودند که داعش در حال جذب عناصر و ایجاد پایگاه در این مناطق هستند.

 

 

بدون شک حمله خونین به دانشگاه کابل، بزرگ ‌ترین عملیات داعش در افغانستان طی ماه‌ های اخیر بوده است. در اثر این حمله تروریستی بیش از 40 دانشجو کشته و زخمی شدند. پیش از این نیز حمله داعش به زندانی در شهر جلال ‌آباد در شرق افغانستان، توجه رسانه‌ ها را به تشدید فعالیت‌ های تروریستی این گروه، همزمان با مذاکرات صلح طالبان معطوف کرده بود. 

از ابتدای سال جاری چندین حمله تروریستی از سوی این گروه در نقاط مختلف کشور انجام شده که در نتیجه آن ده‌ ها تن جان خود را از دست داده و تعداد زیادی نیز زخمی شده است.

اداره امنیت ملی افغانستان گفته بود که در نتیجه سه عملیات نیروهای ویژه این نهاد در ولسوالی شکردره و حوزه یازده امنیتی شهر کابل، پنج نفر از اعضای هسته مشترک داعش و شبکه حقانی کشته شدند.

چند ماه قبل نیز امنیت ملی افغانستان از دستگیری یکی از رهبران داعش، همراه با 19 عنصر دیگر این گروه در جنوب افغانستان خبر داده بود.

داعش در سال‌ های اخیر اماکن نظامی، فرهنگی، دینی، ورزشی و سایر نقاط را هدف قرار داده که در نتیجه این حملات تعداد زیادی جان خود را از دست دادند. 

بسیاری از سیاسیون و کارشناسان افغانستان کاخ سفید را به همکاری با داعش متهم می ‌کنند و «حامد کرزای» که 13 سال زعامت افغانستان را به عهده داشت این گروه تروریستی را «محصول و ابزار» آمریکا برای پیشبرد سیاست‌ های کلانش در منطقه می ‌داند.

عراق

چندین جابجایی گسترده نیروهای ائتلاف بین ‌المللی به اصطلاح مبارزه با داعش در عراق طی ماه‌ های گذشته باعث شده برخی پایگاه ‌های زیرنظر این نیرو در مناطق صحرایی غرب و شمال عراق به‌طور کامل تخلیه شود. به این ترتیب بار اصلی مبارزه با هسته‌ های جدید داعشی در این مناطق صرفا بر دوش یگان‌های حشد  الشعبی بوده است؛ نیرویی که از قضا در معرض فشارهای شدید رسانه ‌ای و سیاسی در داخل عراق نیز قرار دارد.

داعش طی 6‌ ماه گذشته نزدیک به 300 عملیات تروریستی در نقاط مختلف عراق انجام داده؛ آن ‌هم در حالی که تعداد عملیات ‌های این گروه در 6‌ ماه اول سال 2019 به کمتر از 100 حمله رسیده بود. بخش عمده این حملات در استان ‌های سنی‌ نشین «دیالی، الانبار، صلاح ‌الدین و کرکوک» رخ داده است.

 

 

همچنین وضعیت بغداد با وقوع 14 حمله تروریستی در این مدت نگران ‌کننده ارزیابی می ‌شود. این در حالی است که سهم استان ‌های شیعه ‌نشین از عملیات ‌داعش در بازه زمانی مورد اشاره تنها یک حمله در استان بصره بوده است. اگرچه آمار حملات داعش رشد پرسرعتی را نشان می ‌دهد اما باید توجه داشت بخش عمده این حملات توسط عوامل فردی (کمربند انتحاری یا ترور مستقیم)، بدون در اختیار داشتن تجهیزات قابل توجه بوده و البته تلفات بالایی نیز نداشته است.

آمار تلفات حملات داعش در میان نیروهای حشد شعبی و ائتلاف آمریکا به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست. براساس اطلاعات منتشرشده از سوی دولت عراق، در اثر حملات 6‌ ماه گذشته داعش نزدیک به 200 تن از نیروهای حشد الشعبی به شهادت رسیده ‌اند. این در حالی است که سهم تلفات نیروهای ائتلاف آمریکا از این حملات «تنها یک نفر» بوده است.

عراق تا به حال حدود 529 هزار مورد تایید شده کرونا و حدود 11 هزار مورد مرگ و میر داشته است. در این میان ظهور داعش می ‌تواند عواقب هولناکی برای این کشور در پی داشته باشد.

گسترش کرونا به تروریست های داعش پروبال داده است

دیده می شود که به دنبال تشدید شیوع بیماری ناشی از ویروس کرونا در جهان و در منطقه، افزایش چشمگیری در میزان حملات گروه تروریستی داعش مشاهده شده است.

می توان گفت استراتژی جدیدی که توسط سازمان تروریستی داعش اتخاذ شده، در پس این افزایش است. این سازمان با سوء استفاده از شیوع ویروس کرونا برای سازماندهی حملات جدید ، ایجاد انگیزه در پیروان خود و تقویت این تصور که این گروه یک بازیگر جایگزین برای مناطق ناپایدار در خاورمیانه، آفریقا و آسیا است دست به افزایش تحرکات خود زده است. به عنوان بخشی از این استراتژی، هدف اصلی داعش، بازسازی قدرت منطقه ای آن است و این گروه تروریستی در تلاش است تا شبکه های مسلح قبلی خود را به شرق و غرب رود فرات بازگرداند.

تمایل داعش، برای پیاده سازی راهبردی که در طی شیوع کرونا سعی در اجرای آن دارد در اصل آرزوی احیای خود در بستری از بی ثباتی جهانی است که ناشی از شیوع ویروس کرونا می باشد. از زمان شروع همه گیری، داعش عملیات خود را در افغانستان، غرب آفریقا، آفریقای مرکزی، مصر و یمن تسریع کرده است زیرا ظرفیت های امنیتی این کشورها و مناطق به دلیل شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان و در آن مناطق، تضعیف شده است. دیده می شود که  داعش در حملات خود در عراق، مالدیو و فیلیپین از بی ثباتی ناشی از این بیماری همه گیر استفاده کرده است. داعش جدا از این کشورها ، موکدا خواست خود مبنی بر حمله به غرب را نیز اعلام کرده است.

این قابل درک است که داعش با دیدن بحران ناشی از بیماری همه گیر ویروس کرونا به عنوان یک فرصت، در صدد تجدید نظر در استراتژی حملات تروریستی خود است. این فرصت به ویژه پس از آنکه عراق و سوریه به دلیل شیوع ویروس کرونا تغییراتی در ائتلاف ضد داعش بوجود آوردند بیشتر از قبل مشاهده شد.

در نتیجه فهمیده می شود که  سازمان تروریستی داعش، دوره اپیدمی کرونا را فرصتی برای تشدید حملات خود در جهان و خصوصا در کشورهای عراق و سوریه می داند. در این میان فعالیت داعش در عراق بیش از همه دیگر کشورها است و تحولات آن می باید از نزدیک مورد بررسی قرار گیرد.

بعید است دولت ‌های منطقه و جهان اجازه دهند کابوس داعش دوباره در آن سطحی که در سال‌ های 2014 تا 2017 شاهدش بودیم، به واقعیت بدل شود. اما جلب توجه ‌ها به کرونا و دیگر مسائل نباید باعث شود خطرهای بزرگ ‌تر  فراموش شوند. و البته باید به خاطر داشت از بین بردن و خشکاندن ریشه های تروریسم بدون همکاری جمعی منطقه ای و بین المللی ممکن نیست.

اکنون وقت آن رسیده است که اروپایی ها با فشار به آمریکا مانع از تسلیح جنون آمیز برخی کشورهای منطقه شوند زیرا اگر این تسلیحات مدرن واگذار شده به دولت های عرب حاشیه خلیج فارس به دست گروه های تروریستی مانند القاعده و داعش بیفتد، علاوه بر منطقه، اروپا هم از حملات تروریستی در امان نخواهد ماند.

امروز اروپا هم همچون دیگر کشورها خوب می داند که آمریکایی ها از اینکه دامنه تروریسم از خاورمیانه به اروپا کشیده شود، بدشان نمی آید. همین عملکرد منفی هم باعث شده تا اروپایی امروز دیگر مانند گذشته ها  روی آمریکا به عنوان یک متحد و حامی حساب نکنند و مسئله تشکیل ارتش واحد اروپایی را به میان بکشند.

 

اخبار مرتبط همدان در تکاپوی کنگره سیدجمال‌الدین اسدآبادی ترور سردار سلیمانی باعث اتحاد میان کشورهای منطقه شد بزرگراه رسالت بناب به «سردار شهید سلیمانی» تغییر نام داد شرق و غرب مدیون فداکاری سردار سلیمانی هستند دانشگاه دی‌هشت همدان دانشجو می‌پذیرد اطلاعات جدیدی از سرکرده داعش هواداران ترامپ شبیه عناصر داعش هستند+عکس ماکرون، داعش، اسرائیل و نوفل لوشاتو نصرالله: هدف ترور سردار سلیمانی احیای داعش بود سرکرده جدید داعش کیست و از کجا آمده است؟ جایزه سنگین آمریکا برای دستگیری سرکرده جدید داعش + عکس بازداشت یکی از خطرناک ترین سرکرده‌های داعش در عراق + عکس عراق، زنان داعشی را دستگیر کرد آیا داعش در حال بازگشت است؟

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا مصر داعش حاج قاسم سلیمانی داعش عراق داعش افغانستان داعش سوریه ظهور داعش سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۸۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: به مبارزه علیه تروریست‌ها ادامه می‌دهیم/ نتانیاهوی هیتلر نمی‌تواند فرار کند

به گزارش قدس آنلاین، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در بازگشت از سفرش به عراق در هواپیما، دیدارهایش با رهبران اقلیم کردستان را مفید خواند و با تاکید بر اینکه این فرصت به وجود آمده که بار دیگر دوستی صمیمانه میان ترکیه و اقلیم کردستان عراق را از نزدیک شاهد بود، تصریح کرد که اراده ترکیه برای پیشبرد همکاری‌های ایجاد شده با اداره اقلیم کردستان عراق همچنان باقی است.

اردوغان با بیان اینکه در این دیدار درباره اقداماتی که می‌توان علیه تهدید پ‌ک‌ک، (حزب کارگران کردستان) انجام داد نیز گفت‌وگو شده، افزود: ما تایید کردیم که موفقیت‌های دائمی که در مبارزه با تروریسم به دست خواهیم آورد برای امنیت منطقه ما اهمیت حیاتی دارد. ما همچنین روابط اقتصادی خود به ویژه انرژی، حمل و نقل، تجارت و سرمایه‌گذاری را به طور جامع ارزیابی کردیم.

وی تصریح کرد: ما اهمیتی را که برای امنیت و ثبات عراق در برابر پیامدهای منفی جنایات بر منطقه ما و عراق قائل هستیم، ابراز کردیم.

عملیات در عراق

اردوغان درخصوص احتمال عملیات مشترک با عراق، گفت: باتلاق تروریسم به ویژه در عراق و سوریه نه تنها با کار ما، بلکه با تلاش مشترک دولت‌های دو کشور خشک می‌شود.

او با تاکید بر اینکه ترکیه بدون تبعیض به مبارزه خود علیه تمامی سازمان‌های تروریستی ادامه می‌دهد، گفت: همانطور که می‌دانید، مبارزه ما علیه پ.ک.ک، ی.پ.گ، و پی وای دی، به ویژه در عراق و سوریه، سال‌هاست که به طور همه جانبه ادامه دارد. از این پس با همین عزم در چارچوب قوانین بین‌المللی و تمامیت ارضی همسایگانمان ادامه خواهد یافت. امیدواریم همسایگان ما در برابر تهدیداتی که از سرزمینشان متوجه ما می‌شود، موضع لازم را اتخاذ کنند و با هم به این مبارزه ادامه دهیم. این سازمان‌های تروریستی برای ثبات، توسعه و صلح و چشم انداز توسعه عراق و امنیت سرمایه گذاری‌های بین‌المللی تهدید هستند. ضروری است که این گودال‌های تروریستی پر شود و آینده‌ای قابل پیش بینی برای عراق ساخته شود. ما در این زمینه مصمم هستیم. ما هرگز میدان را به کسانی که با تروریسم و ​​سازمان‌های تروریستی اقدام می‌کنند و از سازمان‌های تروریستی به عنوان ابزار استفاده می‌کنند، نمی‌سپاریم.

اردوغان درباره مساله آب و میزان آب جاری از رودهای فرات و دجله، به اهمیت استفاده منطقی از منابع آبی اشاره و با یادآوری اینکه عراق از ترکیه در رابطه با آب مطالباتی دارد، گفت: آنچه در این مرحله باید انجام شود، ارائه طرح‌ها و برنامه‌های جدید مناسب برای تغییر شرایط آب و هوایی جهان و تضمین استفاده پایدار از آب است. فراموش نکنید که ما حداقل به اندازه آنها مشکل آب داریم.

رئیس‌جمهور ترکیه با اشاره به اینکه ترکیه غنی از آب نیست و در زمره کشورهای دارای تنش آبی قرار دارد، گفت: اگر نتوانیم برنامه‌های خود را در مدت زمان کوتاهی اجرا کنیم ممکن است در تامین آب دچار مشکل شویم، بنابراین باید با احتیاط قدم برداریم و شاید بتوان با ارزیابی‌هایی که در این راستا انجام می‌شود به نقطه مشترکی رسید.

غزه

اردوغان در پاسخ به سوالی مبنی بر ترافیک دیپلماتیک انجام شده برای آتش بس دائمی در غزه، با بیان اینکه باید روی این موضوع بسیار حساس بود، گفت: کشتارهای بی‌سابقه اسرائیل و اقدام برای تخریب غزه باید رویکرد جهانیان را به این موضوع تغییر دهد.

او افزود: تسخیر غزه توسط اسرائیل درها را به روی اشغال‌های دیگر باز می‌کند. گشودن غزه به روی شهرک سازی دزدان تروریست اسرائیلی، اسرائیل را تهاجمی‌تر و بی‌پرواتر می‌کند. ما این اجازه را نمی‌دهیم. بنابراین ما به اقداماتی نیاز داریم. جهان اسلام با انفعال در برابر لرزه‌های ناشی از قتل عام و نسل‌کشی در غزه با خطر از دست دادن کامل قابلیت واکنشی خود روبرو خواهد شد. در حال حاضر، غزه است که جهان اسلام باید روی آن تمرکز کند، راه حلی برای آن ایجاد کند و ما به بحث در مورد این مسائل با رهبران بسیاری از کشورها ادامه خواهیم داد. این موضوع اولین دستور کار ما است و ما تمام تلاش خود را برای یافتن راه حل ادامه خواهیم داد. همه می‌توانند این موضوع را نادیده بگیرند یا فراموش کنند، اما ما نمی‌توانیم چنین رویکردی داشته باشیم.

اردوغان درخصوص سفر اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس به ترکیه نیز گفت که دیداری بسیار صمیمانه با هنیه داشته‌اند و ادامه داد: آقای هنیه را مصمم در مبارزه با اسرائیل دیدم. پاسخ این پیوند صمیمانه را در فلسطین احساس کردیم. ما قبلاً در بیانیه‌های خود و در سایر بیانیه‌هایی که داده‌ایم، این نگرش را از این پس به نمایش خواهیم گذاشت، ترکیه حدود ۴۵۰۰۰ تن کمک به غزه ارسال کرده است و کمک‌ها همچنان ادامه دارد. ما در حال حاضر در بیمارستان‌های خود در آنکارا و استانبول در حال مداوای مجروحان هستیم. ما با اقداماتی که در بیمارستان صحرایی انجام می‌دهیم به حمایت از این برادران و خواهران ادامه خواهیم داد. داستان ما را نمی‌توان جدا از قضیه فلسطین نوشت. خوشبختانه ما هم در داستان بزرگ قضیه فلسطین جایی داریم. ما این را از سخنان برادران فلسطینی و دعای مادران و کودکان رنج کشیده در آنجا می‌فهمیم. زمان برای بشریت رو به پایان است. ما باید سخت‌تر برای فلسطین در روزگار تنگ بدویم و برای آینده‌ای تلاش کنیم که دل‌های داغدار را آرام کند و فریاد دردناک نوزادان را آرام کند.

رئیس‌جمهور ترکیه درباره ادعاها مبنی بر فشارهای جدی بر اعضای حماس در قطر و امکان آمدن آنها به ترکیه گفت: مهم نیست که رهبران حماس کجا هستند، مهم وضعیت غزه است. صادقانه بگویم، من چنین اطلاعاتی در مورد موضع آنها در قطر در مورد این موضوع که شما اشاره کردید، دریافت نکرده‌ام.

اردوغان با بیان اینکه از شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر چیزی نشنیده است که اقدامی انجام دهد که موضع اعضای حماس در قطر را نادیده بگیرد، گفت: فکر نمی‌کنم چنین اقدامی انجام دهد. نگرش او نسبت به آنها همیشه به عنوان عضوی از خانواده است.

او با یادآوری اینکه در حملات رژیم صهیونیستی به غزه روزنامه‌نگارانی جان خود را از دست دادند، گفت: «اسرائیل این حملات را انجام می‌دهد تا آثار آن را پاک کند، قتل عام‌ها و شواهد نسل کشی را محو کند.

اردوغان با تاکید بر اینکه کسانی که از دموکراسی، حقوق بشر و آزادی صحبت می‌کنند باید این تصویر را به خوبی تحلیل کنند، سخنان خود را اینگونه ادامه داد: قابل درک نیست که صدها تن از خبرنگاران در این راه کشته شوند و جهان در برابر این حملات و این ظلم سکوت کرده باشد. این که برادر ما یکی از اعضای TRT به شدت مجروح شد برای ما اندوه خاصی را به همراه دارد. ما می‌دانیم که نتانیاهوی هیتلر و همدستانش نمی‌توانند از پاسخگویی بگریزند، هر چقدر هم که فرار کند، ما به دنبال او خواهیم رفت. روزی عدالت از جنایتکاران بازخواست خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان
  • پیام های حمله به پایگاه های آمریکا در شرق سوریه
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • اردوغان: نتانیاهوی هیتلر نمی‌تواند فرار کند
  • اردوغان: به مبارزه علیه تروریست‌ها ادامه می‌دهیم/ نتانیاهوی هیتلر نمی‌تواند فرار کند
  • سایه تهدیدات امنیتی بر سر مسابقات یورو ۲۰۲۴ آلمان
  • مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا