Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام عزیز صابر در گفت و گو با خبرنگار مهر، با گرامی داشت هفته بسیج و تبریک آغاز چهل و یکمین سالگرد تأسیس بسیج مستضعفین، اظهار کرد: هفته بسیج بزرگ داشت جان فشانی هایی است که برای سربلندی این سرزمین انجام شده است.

وی با بیان اینکه سازمان بسیج یکی از نیروهای پنجگانه سپاه پاسداران به شمار می‌رود که گردآوری، مدیریت و سازماندهی نیروهای داوطلب مردمی را، در راستای اهداف سازمانی، بر عهده دارد، گفت: این نیرو که با نام‌های سازمان بسیج مستضعفین یا نیروی مقاومت بسیج هم شناخته می‌شود در ۵ آذر ۱۳۵۸ به فرمان حضرت خمینی (ره) تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول پایگاه مقاومت بسیج آیت الله مروج (ره) اردبیل با اشاره به اینکه هوشمندی حضرت امام خمینی رحمه الله و عدالت خواهی میلیون‌ها انسان با ایمان، تبلور دوباره بسیج در عصر حاضر بود، خاطر نشان کرد: بسیج تنها حاصل جنگ تحمیلی یا انقلاب اسلامی نیست بلکه بسیج، فهم درست اتحاد، اراده و اخلاص مسلمانان است که با ظهور اسلام تولد یافته و در ملت‌های مسلمان رشد کرده است.

حجت‌الاسلام صابر در تبیین نقش بسیج در گسترش دامنه نفوذ انقلاب در دنیا، اظهار کرد: از همان آغاز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، دنیای غرب از راهبردها، فنون و شگردهای متنوع و متعددی بهره جست تا هم از گسترش دامنه‌ی نفوذ انقلاب در بین ملل دیگر جلوگیری کند، و هم زمینه را برای سلب هویت اسلامی و انقلابی قشرهای مختلف، به ویژه قشر جوان، و مسخ باورها و ارزش‌های بنیادی جامعه مهیا سازد.

وی گفت: در این میان با وجود تهاجم فرهنگی همه جانبه دشمن و تلاش برای تضعیف و تهدید «نظام فرهنگی» برخاسته از انقلاب اسلامی، نیروی مقاومت بسیج نیز با فعالیت‌ها و اقدامات فرهنگی و آموزشی خود به مقابله با تهاجم فرهنگی غرب پرداخته است.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل به راهبردهای بسیج در مقابله با ترفندهای شوم دشمن اشاره کرد و افزود: بسیج برای مقابله با تهاجم فرهنگی از راهبردها، فنون و روش‌های مختلفی از جمله راهبردهای «ایمن سازی»، «مبارزه مستقیم فرهنگی» و «ترویج اندیشه‌های نو»، و فنون «تقویت بنیه فرهنگی»، «رعایت بهداشت فرهنگی»، «تقویت عزت نفس و خودباوری»، «غنی ساختن اوقات فراغت»، و «ممانعت از ترویج ابزارهای ضدفرهنگی» به طرز شایسته و مؤثر استفاده کرده است.

وی افزود: نیروی مقاومت بسیج برای مقابله با تهاجم فرهنگی و افزایش تراز و غنای فرهنگی جوانان از روش‌های مختلفی نظیر آموزش، اردو، تبلیغات و … نیز استفاده کرده است.

حجت‌الاسلام صابر در ادامه، به خصوصیت بارز یک بسیجی اشاره کرد و گفت: بسیجی کسی است که در عمل علاقه خود را به پیشرفت و حفظ و گسترش اقتدار نظام اسلامی و شأن و حیثیت ملت مسلمان نشان دهد. یعنی بسیجی بودن معیار و ملاکی است که بر اساس آن میزان تعهد اعضای آن به اصول و آرمان‌های انقلابی سنجیده می‌شود.

مسئول پایگاه مقاومت بسیج آیت الله مروج (ره) اردبیل در بخش دیگری از سخنانش، به فعالیت‌های جهادی بسیجیان در ایام کرونا اشاره کرد و گفت: خدمت به مردم و درک مشکلات مردم و تبدیل کردن تهدیدات به فرصت‌های سازنده جزو اصلی ترین وظایف و رسالت‌های این مجموعه عظیم است.

وی گفت: نیروهای خدوم و مخلص بسیج از همان اوایل شیوع کرونا تاکنون، فعالیت‌های مختلف اعم از ضدعفونی معابر، پخش مواد بهداشتی و اقلام ضدعفونی در بین مردم، کمک به کادر درمان و نیز مشارکت در تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و طرح کمک‌های مومنانه، در مقابله با انتشار ویروس کرونا انجام دادند که بسیار مؤثر و قابل تحسین است.

حجت‌الاسلام صابر در پایان به مهم‌ترین وظایف مردم و مسئولین در مقابل نیروهای مخلص بسیجی اشاره کرد و گفت: نیروهای بسیجی در تمام برهه‌های انقلاب، با عینیت بخشی به مفاهیمی چون شجاعت، خلوص، ایثار، مقاومت و هوشمندی جهادگرانه عمل کردند که در این میان بازخوانی مجدد آرمان‌های تشکیل بسیج و واکاوی آسیب شناسی بسیج دو موضوعی است که باید همواره مورد توجه مسئولان این نهاد قرار گیرد تا این نهاد که از پایگاه مردمی قوی برخوردار است با شکوفایی هر چه بیشتر، از خطر هرگونه سو استفاده نیز مصون بماند.

کد خبر 5076025

منبع: مهر

کلیدواژه: اردبیل هفته بسیج سازمان بسیج مستضعفین بسیج سازمان بسیج ویروس کرونا شیراز شیوع کرونا هفته بسیج محدودیت های کرونایی کرمانشاه آمار کرونا شهرکرد گرگان شهرستان کرج ستاد ملی مقابله با کرونا بوشهر بارش باران کتاب و کتابخوانی تهاجم فرهنگی مقاومت بسیج حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۸۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است

ایسنا/گیلان استاندار گیلان با بیان اینکه بیداری ملت های آزاده جهان به واسطه چراغی است که امام راحل با انقلاب اسلامی افروختند، گفت: مشعل انقلاب اسلامی همیشه روشن خواهد ماند.

اسدالله عباسی امروز، یازدهم اردیبهشت ماه در جلسه ستاد ارتحال امام راحل(ره) که در سالن شهید انصاری استانداری گیلان برگزار شد، انقلاب امام را موجب بیداری ملت‌های جهان دانست و اظهار کرد: هم اینک شاهد روشن شدن افکار عمومی مردم جهان نسبت به استکبار هستیم و هر سال نیز بیشتر می‌شود .

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه مشعل انقلاب اسلامی همیشه روشن می‌ماند و راه امام و شهدا هر ساله پر رهروتر می‌شود، تصریح کرد: استکبار جهانی با غول‌های رسانه‌ای خود مترصد سانسور جنایت‌های رژیم جعلی صهیونیستی است، اما باز شاهدیم که بخشی از این جنایت‌ها برملا می‌شود و در این راستا شاهد واکنش مردم آزاده در سراسر جهان نسبت به این جنایت‌ها هستیم.

وی به سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در ۱۴ خرداد نیز اشاره و بیان کرد: امسال کاروان‌های پیاده و سواره از استان گیلان عازم مرقد مطهر امام می‌شوند که کاروان پیاده‌روی با ظرفیت ۵۰۰ نفر از روز چهارم خردادماه حرکت خود را از رشت آغاز می‌کنند.

عباسی اضافه کرد: به همین دلیل باید بسته‌های فرهنگی را برای این کار فرهنگی بزرگ آماده سازیم تا این کاروان بدون کوچک‌ترین مشکلی عازم مرقد مطهر شوند تا در مراسم سالگرد ارتحال حضور یابند.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، عظمت و پیام این کار نیز باید به خوبی انعکاس داده شود و به خصوص سعی شود که جوانان بیشتر در کاروان پیاده روی حضور یابند زیرا آنان زمان انقلاب را درک نکردند و با حضور در این کار فرهنگی می‌توانند با آرمان‌های امام راحل بیشتر آشنا شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کوثر منتشر شد
  • انتشار فراخوان پنجمین جشنواره بین المللی فیلم «کوثر»
  • رفاقتی در میان راهپیمایی‌ها/ از تدریس برابر چشم ساواک تا تشکیل شبکه‌های زیرزمینی
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • جوانان و نوجوانان اندیشه مطهری را چراغ راه خود قرار دهند
  • قالیباف: جوانان و نوجوانان اندیشه مطهری را چراغ راه خود قرار دهند
  • ۴۰ برنامه هفته بسیج کارگری در چالوس برگزار می‌شود
  • از وابستگی مطلق دفاعی به توان دفاعی و بازدارندگی رسیدیم
  • استان بوشهر خط مقدم محور مقاومت ایران اسلامی است + تصویر
  • عملیات «وعده صادق» امید به مقاومت در سایر کشورها را افزایش داد