Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی، همکاری و هم‌فکری دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی برای حل مشکلات شهرک‌های صنعتی را ضروری خواند و افزود: مدیران استان باید حل مشکلات را به صورت جدی پیگیری کنند.

محمدرضا پورمحمدی در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان، بر اهتمام و پیگیری مسئولان اجرایی برای حل مشکلات شهرک‌های صنعتی استان تأکید کرد و گفت: موانع اجرای تصمیمات استانی در این زمینه، شناسایی و برای رفع آنها اقدام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی درخصوص مشکل زمین‌های وقفی شهرک سرمایه‌گذاری خارجی، گفت: توافق لازم برای واگذاری این زمین‌ها انجام شده و این توافق لازم‌الاجراست و اگر مانعی برای واگذاری وجود دارد باید سریعاً برطرف شود.
 
وی در رابطه با مشکل تأمین برق واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی نیز گفت: اعتبارات تملک دارایی‌های استان در سال 1400، تنها 250 میلیارد تومان است که برای اجرای بسیاری از پروژه‌ها کافی نیست؛ بنابراین باید پیگیری لازم برای جذب این اعتبارات از منابع داخلی وزارتخانه‌ها از سوی دستگاه‌های مسئول انجام شود.
 
پورمحمدی درخصوص مشکل کمبود آب در شهرک‌های صنعتی استان، گفت: با توجه به تنش آبی در استان، تأمین آب از منابع پایدار از طریق اقداماتی نظیر بازچرخانی آب و احداث تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در شهرک‌های صنعتی ضروری است.
 
وی در بخش دیگری از این نشست با اشاره به رتبه سوم استان از نظر فضای کسب‌وکار، گفت: با همت جمعی دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی، وضعیت فضای کسب‌وکار استان رو به بهبود است؛ هرچند شاخص‌های کسب‌وکار در استان آذربایجان شرقی که مرکز تولید و کسب‌وکار شناخته می‌شود باید بهتر از این باشد.
 
وی از متولیان فضای کسب‌وکار استان خواست تا ضمن بررسی شاخص‌های کسب‌وکار، برای رفع نقاط ضعف این حوزه برنامه زمان‌بندی‌شده تهیه کنند.
 
یونس ژائله، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز هم در این جلسه نتایج پایش محیط کسب‌وکار استان در تابستان امسال را تشریح کرد و گفت: این پایش براساس نظرسنجی از 205 واحد صنعتی و تولیدی استان انجام شده و استان آذربایجان شرقی از نظر شاخص‌های فضای کسب‌وکار، رتبه سوم و از نظر بهبود این شاخص‌ها، رتبه نخست کشور را کسب کرده است.
 
در این نشست نمایندگان شهرک‌های صنعتی شهید سلیمی، سرمایه‌گذاری خارجی و عالی‌نسب مسائل و مشکلات این شهرک‌ها را مطرح کردند و سپس مدیران شرکت‌های شهرک‌های صنعتی، برق منطقه‌ای و آب منطقه‌ای و مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان به بیان اقدامات انجام‌شده برای حل این مشکلات پرداختند.
 
به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، تأمین آب و برق واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی و مشکلات مربوط به دسترسی و تقاطع غیرهمسطح در ورودی‌های این شهرک‌ها از جمله مهم‌ترین مشکلات مطرح‌شده بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی آذربايجان شرقي استاندار آذربایجان شرقی اقتصاد مقاومتی شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی فضای کسب وکار بخش خصوصی حل مشکلات شاخص ها برای حل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۸۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع چالش بیکاری لرستان نیازمند اعتبارات دولتی و بخش خصوصی است

به گزارش خبرگزاری مهر، پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

«رضا سپهوند» از حوزه خرم‌آباد به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» در دور دوم انتخابات پیوست. متن گفت‌وگوی وی با خبرگزاری مهر را در ادامه می‌خوانید:

در مجلس آینده تقسیم‌بندی حزبی و سیاسی را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟

جریان انقلابی اکثریت را دارد، اگر کسانی انقلابی هستند وارد مجلس شوند و اولویت‌های مهم جامعه را در نظر بگیرند، موجب تقویت امید در جامعه می‌شود.‌

مهم‌ترین موضوعی که باتوجه‌به حوزه تخصصی شما باید بیشتر در مجلس آینده موردتوجه قرار بگیرد، چیست؟

حوزه تخصصی من آموزش و حوزه حقوقی و همچنین بودجه است، تلاش من این است که در کمیسیون بودجه باشم و دغدغه من تخصیص اعتبارات به شکل متوازن در کشور است و نگاه ویژه‌ای به مناطق محروم صورت گیرد.‌

اولویت شما در مجلس آینده برای حضور در کدام کمیسیون خواهد بود؟

کمیسیون بودجه

مهم‌ترین چالش استان خود را چه می‌دانید و برای حل آنچه راهکاری دارید؟

مهم‌ترین چالش اصلی لرستان بیکاری است و راهکار آن هم این است که از اعتبارات دولتی و همچنین سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای رفع این چالش استفاده کنیم، زیرساخت‌ها در این رابطه باید فراهم شود.

کد خبر 6086482

دیگر خبرها

  • دستگاه قضا از بخش خصوصی در راستای رونق تولید حمایت می‌کند
  • کاهش تصدی گری دولتی و ارتقای بخش خصوصی لازمه رونق اقتصاد
  • رفع چالش بیکاری لرستان نیازمند اعتبارات دولتی و بخش خصوصی است
  • عملکرد ضعیف برخی بانک‌های‌ دولتی قم در ارائه تسهیلات مسکن
  • چهار دستورکار ضروری دولت برای تحقق مشارکت مردم در جهش تولید
  • واگذاری استقلال و پرسپولیس، ضرورت رقابت با حرفه ای‌ها
  • بخش خصوصی؛ضدتحریم،ارزآور
  • بخش خصوصی؛ ضد تحریم، ارزآور
  • دستگیری متهمان ۲۰ فقره سرقت از اماکن دولتی و خصوصی در طرقبه شاندیز
  • دستگاه های اجرایی شهرستان گناوه در اجرای طرح «نور» همکاری کنند