Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-08@23:31:37 GMT

چاپ سه بعدی منعطف اجزای قلب در ابعاد واقعی

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۳۸۹۶۹

چاپ سه بعدی منعطف اجزای قلب در ابعاد واقعی

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، به نقل از نیواطلس، محققان برای طراحی دقیق روند جراحی قلب باز بر روی انسان‌ها به مدلی سه بعدی و کاملاً مشابه با قلب افراد نیاز دارند. فناوری جدید چاپ سه بعدی قلب با استفاده از یک پلیمر منعطف دستیابی به این هدف را ممکن می‌کند.

تا پیش از این مدل‌های سه بعدی قلب افراد بر مبنای اسکن ام آر آی و با استفاده از پلاستیک‌های سخت تولید می‌شد که افزودن بافت‌های واقعی قلب به آنها ممکن نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما فناوری چاپ سه بعدی جدید موسوم به فرش وضعیت را تغییر داده است.

این فناوری مبتنی بر استفاده از پلیمرهای زیستی، نرم و منعطف است که از آلژینیک اسید یا آلژینات ساخته می‌شوند. این ماده یک ترکیب شیمیایی و یک پلی‌ساکارید غیر یونی است که در دیواره سلول نوعی جلبک قهوه‌ای وجود دارد که در تماس با آب به شکل صمغ ژله‌ای تغییر شکل می‌دهد. این پلی‌ساکارید قادر است تا ۲۰۰ برابر وزن خود آب را جذب کند. از این قابلیت در حوزه بهداشت و درمان برای تولید چسب‌های پانسمان پیشرفته برای جذب ترشحات شدید زخم استفاده می‌شود.

چاپگر سه بعدی مورد استفاده بدین منظور مجهز به جوهر زیستی است و این جوهر پلیمر نرم را به خارج هدایت می‌کند و بعد از تکمیل فرایند چاپ، این پلیمر خشک شده و در قالب محصول سه بعدی آماده استفاده خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1081555 برچسب‌ها چابگر سه بعدی پیوند قلب

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: پیوند قلب سه بعدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۸۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برتری حریف بعدی پرسپولیس برابر تیم ملی جوانان

به گزارش "ورزش سه"، هوادار تهران با ترکیبی از بازیکنانی که روز دوشنبه برابر ملوان به میدان نرفته بودند، برابر ملی پوشان جوان فوتبال ایران با نتیجه‌ای پرگل به پیروزی رسیدند.

بنفش‌ها روز سه‌شنبه در زمین شماره دو مجموعه ورزشی آزادی تهران برابر تیم ملی جوانان و در دیداری تدارکاتی صف‌آرایی کردند که نتیجه مصاف با برتری چهار بر یک مسعود شجاعی و شاگردانش به پایان رسید.

هواداری‌ها روز چهارشنبه را با نظر کادر فنی استراحت خواهند کرد و از روز پنجشنبه نیز تمریناتشان را برای جدال خانگی با پرسپولیس آغاز خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • ابعاد گسترده‌تر خیزش دانشجویان آمریکایی
  • ابن سینا مقصد بعدی تی‌بی‌ام خط ۲ مترو اصفهان
  • توضیحات رئیس جمهور در خصوص ابعاد و آثار عملیات وعده صادق
  • برتری حریف بعدی پرسپولیس برابر تیم ملی جوانان
  • چشمی و حردانی محروم شدند
  • آب معدنی استفاده کنیم یا نه؟
  • نور آفتاب و انجماد، بطری های یکبار مصرف را تخریب نمی‌کند
  • سلامت آب‌های بسته بندی هیچ مشکلی ندارد/ به شایعات توجه نکنید
  • سلامت آب‌های بسته بندی هیچ مشکلی ندارند/ به شایعات توجه نکنید
  • نور آفتاب و انجماد، بطری‌های یکبار مصرف را تخریب نمی‌کند