Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: ۵۰ تخت برای پلن آخر بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌های شهر قزوین اختصاص داده شده که امیدواریم مجبور به اجرای این پلن نشویم. - اخبار استانها -

پیمان نامدار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، با بیان اینکه قبل از تشکیل نقاهتگاه و بیمارستان صحرایی برنامه‌هایی را برای بستری اورژانسی بیماران کرونایی در نظر گرفتیم اظهار داشت: 50 تخت برای پلن آخر بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌های شهر قزوین پیش‌بینی شده است که امیدواریم مجبور به اجرای این پلن نشویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: این 50 تخت در 2 بیمارستان تک‌تخصصی قدس (مخصوص اطفال) و کوثر (مخصوص زنان) ما تخصیص داده خواهند شد. البته این تخصیص مخاطره‌های زیادی ایجاد می‌کند چرا که بیمارستان اطفال ما بیمارستانی است که در آن شیمی‌درمانی و عمل‌های مربوط به گوش، حلق و بینی انجام می‌شود که ورود کرونا به این بیمارستان می‌تواند خطرات زیادی را برای اطفال ایجاد کند.

نامدار ادامه داد: در ضمن بیمارستان کوثر هم بیمارستان تک‌تخصصی زنان و زایمان استان قزوین است و اگر خدای‌ نکرده بیماری در این بیمارستان به کرونا آلوده شود، دچار مرگ مادر باردار می‌شویم. بنابراین در صورتی که مجبور به اختصاص 50 تخت در این 2 بیمارستان شویم باید عملیات جداسازی بخش بیماران کرونایی با بالاترین دقت و ایمنی ممکن انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در ادامه با تاکید بر لزوم رعایت جدی قرنطینه خانگی برای ثمربخش بودن مبارزه با کرونا گفت: به قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا پیشنهاد دادیم نخستین کسی که قرنطینه خانگی را رعایت نکرد، به خریدن 4 کپسول اکسیژن 3 میلیونی برای بیماران کرونایی محکومش کنیم.

استاندار قزوین: بیمارستان‌های خصوصی باید بخشی از تخت‌های خود را به بیماران کرونایی اختصاص دهندافزایش بی‌سابقه شیوع کرونا در قزوین؛ تخت خالی در بیمارستان‌ها نداریمدستور معاون استاندار قزوین برای برخورد ‌بدون اغماض با متخلفان کرونایی / تخت‌های بیماستان‌ها کاملاً پر شد

کسانی که قرنطینه را رعایت نکنند مجرم هستند

نامدار با ذکر اینکه در زمینه مبارزه با کرونا آموخته‌های ماه‌های گذشته خودمان و سایر کشورها را در اختیار داریم افزود: بنابراین کسانی که قرنطینه را رعایت نکردند و آگاهانه باعث تهدید علیه بهداشت عمومی شدند باید طبق ماده 688 قانون مجازات اسلامی باید به پرداخت جرائم متناسب با نوع جرم محکوم شوند.

نامدار با اشاره به نیاز مبرم بیماران کرونایی به اکسیژن افزود: در حال حاضر 400 کپسول اکسیژن برای این بیماران تامین شده که توسط قرارگاه شهید سردار سلیمانی در سطح محلات شهر قزوین توزیع خواهد شد تا بیماران کرونایی ما نیازی به مراجعه به بیمارستان برای استفاده از اکسیژن نداشته باشند.

انتهای پیام/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پروتکل های بهداشتی ویروس کرونا استانداری قزوین پروتکل های بهداشتی ویروس کرونا استانداری قزوین بیماران کرونایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۹۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌بخش جان ۶ بیمار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی مسول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در هزار و چهارصد و هشتاد و سومین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحوم عباس نوری، بیمار مرگ مغزی معرفی شده از بیمارستان قائم (ع) مشهد پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

دکتر ابراهیم خالقی افزود: کلیه‌های زنده یاد نوری برای پیوند به یک بیمار نیازمند کلیه به شهر شیراز منتقل شد.

مسول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کبد این بیمار مرگ مغزی نیز در بیمارستان منتصریه به بانویی۳۸ ساله ساکن مشهد که سال‌ها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد، پیوند شد.

دکتر خالقی افزود: همچنین قرنیه‌های این بیمار مرگ مغزی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد ارسال شد.

واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال‌شرق کشور را زیر پوشش دارد، از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

دیگر خبرها

  • وضعیت بلاتکلیف بیمارستان مهرگان مشهد
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از گردشگری سلامت در ۱۴۰۲
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی مشهد از گردشگران سلامت در ۱۴۰۲
  • فوت پزشک طرحی در جاسک تکذیب شد
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌ بخش جان ۶ بیمار
  • اعضای بیمار مرگ مغزی به ۶ نفر در مشهد اهدا شد
  • اهدای عضو بیمار مشهدی نجات‌بخش جان ۶ بیمار
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیماران مبتلا به به سلیاک
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند به عضو حیاتی دوباره بخشیده شد