Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار دفاتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، روسلان قزاق بایف وزیر خارجه قرقیزستان که در راس یک هیأت در تاجیکستان بسر می برد در ادامه سفر خود با " دولتشاه گل محمدزاده" معاون نخست وزیر و رئیس کمیسیون بین دولتی  تاجیکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار مهم‌ترین جنبه های همکاری دوجانبه، از جمله توسعه روابط دو کشور در زمینه های تجاری و اقتصادی، آب و انرژی،  حمل و نقل و ارتباطات و فرهنگی و بشردوستانه، تبادل نظر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست وزارت امور خارجه قرقیزستان خاطرنشان کرد: در سال جاری  به دلیل همه گیری ویروس کرونا ، حجم تجارت دوجانبه بین کشورها کاهش یافته به منظور افزایش حجم تبادلات تجاری، نیاز به ایجاد شرایط قابل قبول و سودمند متقابل برای تجارت و حمل کالا است.

قزاق بایف افزود: با توجه به عضویت قرقیزستان در این سیستم تعرفه‌های ترجیحی اتحادیه اروپا، امکان تهیه بیش از 6000 قلم کالا با نرخ تعرفه صفر و همچنین تعامل در صادرات، واردات و صادرات مجدد وجود دارد.

 معاون نخست وزیر تاجیکستان از علاقه طرف تاجیکی به صادرات محصولات کشاورزی اولیه به قزاقستان و روسیه در حال عبور از خاک قرقیزستان خبر داد.

گل محمد زاده، به طور جداگانه اولویت توسعه همکاری در زمینه دامداری و تولید محصولات زراعی بین وزارتخانه های مربوطه و همچنین پیشبرد پروژه های مشترک را در چارچوب صندوق جهانی آب و هوا ذکر کرد.

علاوه بر این، طرفین درباره تعامل دو کشور برای حل مسائل مرزی  و مرزبندی نقاط مرزی بین دو کشو قرقیز و اقدامات مشترک برای حفظ صلح و ثبات در مناطق مرزی قرقیزستان و تاجیکستان گفتگو و بر اهمیت برگزاری جلسات فشرده کار گروهها در این رابطه  تاکید شد.

طرفین پس از این دیدار ابراز اطمینان کردند که روابط برادرانه موجود بین قرقیزستان و تاجیکستان به عنوان پایه ای برای تقویت بیشتر مشارکت و حسن همجواری ادامه خواهد داشت.

وزیر خارجه قرقیزستان هم چنین با " خانم زلفیه دولت زاده" وزیر فرهنگ تاجیکستان نیز دیدار کرد 

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: وزیر خارجه اتحادیه اروپا قرقیزستان تاجیکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۹۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود تایلند به فینال جام ملت‌ها/ امید افغانستان به جهانی شدن

نایب قهرمان دو دوره جام ملت‌های فوتسال آسیا به فینال هفدهمین دوره این رقابت‌ها راه یافت. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم ملی تایلند از ساعت 14:30 امروز (جمعه - به وقت ایران) در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا 2024، در سالن هوامارک ایندور بانکوک به مصاف تاجیکستان رفت که در پایان وقت‌های عادی و اضافه دو تیم به تساوی 3 - 3 رضایت دادند، اما در ضیافت پنالتی‌ها میزبان مسابقات با نتیجه 6 بر 5 پیروز شد و به فینال راه یافت.

صالح: دیدار با قرقیزستان بهترین بازی تیم ملی فوتسال بود

تایلند به لطف برتری در این بازی، به فینال جام ملت‌های آسیا صعود کرد و از ساعت 14:30 روز یکشنبه 9 اردیبهشت (به وقت ایران)، مقابل برنده دیدار ایران - ازبکستان صف‌آرایی می‌کند. بازنده بازی ایران و ازبکستان نیز از ساعت 11:30 همان روز، در مسابقه رده‌بندی برابر تاجیکستان به میدان می‌رود.

با توجه به صعود چهار تیم ایران، ازبکستان، تایلند و تاجیکستان به جام جهانی فوتسال، مرحله پلی‌آف برای تعیین سهمیه پنجم قاره آسیا برای صعود به جام جهانی در جریان است. شاگردان مجید مرتضایی در تیم ملی افغانستان با نتیجه 5 بر 3 از سد عراق گذشتند و قرقیزستان با نتیجه 3 بر 2 مقابل ویتنام پیروز شد.

شمسایی: به هدف اول خودمان رسیدیم

افغانستان و قرقیزستان از ساعت 8:30 روز 9 اردیبهشت برای کسب پنجمین سهمیه آسیا در جام جهانی با هم روبرو می‌شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • پایان رویای شیرهای تاجیک در یکقدمی فینال
  • صعود تایلند به فینال جام ملت‌ها/ امید افغانستان به جهانی شدن
  • رایزنی دو مقام نظامی ایران و چین درباره حمله به اسرائیل، مسائل امنیتی منطقه و ...
  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین
  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین و شی‌جین‌پینگ
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • ایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستان