Web Analytics Made Easy - Statcounter

موسی حسین‌نژاد از اجرای بیش از ۲۳۰ عنوان برنامه در شهرستان سوادکوه به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدموسی حسین‌نژاد در گفت وگو با بلاغ، هفته بسیج را فرصت مغتنمی برای بازخوانی رشادت‌های بسیجیان برشمرد و با بیان اینکه شجره طیبه بسیج به دست توانمند امام راحل غرص شد، خاطرنشان کرد: امروز تفکر بسیجی در بلندای جهان خود را نشر داده و منشا بیداری اسلامی و تحولات عظیم در منطقه شده است و جوانان منطقه به مدد این تفکر در برابر قدرت پوشالی استکبار می‌ایستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عمل مقتدرانه یک کشور در دفاع از خود را در کنار مردم بودن عنوان کرد و گفت: امروز ما در کشمکش و منازعات فعلی جهان از اراده مستحکم بسیجیان برخورداریم و بسیجیان در هر عرصه‌ای وارد شدند، کار نیمه تمام نمانده و امروز، یکی از نقش‌های مهم بسیج بازدارندگی است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سوادکوه با اشاره به شعار امسال بسیج مبنی بر "بسیج پیشرو خدمت و امیدآفرینی"، یکی از فلسفه‌های وجودی بسیج در طی 41 سال را خدمت‌رسانی برشمرد و با بیان اینکه ماموریت ذاتی بسیج و سپاه حفظ دستاوردهای انقلاب در همه عرصه‌های علمی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، امنیتی و فرهنگی است، افزود: برنامه‌های محوری بسیج در این ایام نیز مبتنی بر همین امور است.   این مسئول با اشاره به برگزاری 230 عنوان برنامه در سطح رده‌های مقاومت با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی، 57 برنامه از این تعداد را شاخص برشمرد و از جمله آنها به رزمایش همیاران سلامت، افتتاح پایگاه علمی و تجلیل از نخبگان، کلنگ‌زنی خانه محروم و افتتاح 2 خانه مددجو، برگزاری یادواره 165 شهید در فضای مجازی،  تجلیل از مدافعان سلامت، گشت رضویون، کمک مومنانه، برگزاری نمایشگاه اقتصاد مقاومتی، افتتاح گلزار شهدا، مسابقات فرهنگی و ورزشی مجازی، یادواره شهدای دانش آموز، اردوی فرهنگی، پخش زنده سخنان رهبری در سالن 9 دی شهرستان، اردوی جهادی با حضور همکاران سپاهی و مدیران اجرایی برای لمس مشکلات و رنج مردم از نزدیک اشاره کرد.

حسین نژاد از برنامه‌های این ایام را تجلیل از مدافعان کرامت عنوان کرد و گفت: تجلیل از افرادی که به نوعی در کاهش بیماری کرونا موثر بودند اما مغفول ماندند؛ خیرینی که در کمک مومنانه حضور فعال داشتند و همچنین، ما تنها شهرستانی هستیم که برای همه متوفیان کرونایی تجهیز، تغسیل و نماز آنها انجام شده است و در این برنامه سعی در تجلیل از این دو قشر داریم.
  وی با بیان اینکه همشهریان خود را بر اثر کرونا از دست داده‌ایم، خاطرنشان کرد: اما به دلیل مسائل بهداشتی خانواده‌های این متوفیان نتوانستند مراسمی در شأن آنها برگزار کنند و هدف ما این است تا در روز اول هفته بسیج، با ختم دسته‌جمعی قرآن توسط بسیجیان برای این افراد، آلامی برای خانواده‌های آنها و غفران الهی برای متوفیان شویم.
  فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان سوادکوه با اشاره به کلنگ‌زنی یادمان شهدای گمنام در شهرستان سوادکوه، ابراز امیدواری کرد تا با ساخت این یادمان یک قطب فضای فرهنگی در شهرستان ایجاد شود و انجام آن را نیازمند یک عزم همگانی در مردم و تمام ارگان‌ها دانست و افزود: ساخت این یادمان در سه فاز اجرایی و فاز اول آن تا یک سال آینده به اتمام  می‌رسد.
  این مسئول با اشاره به بحث شناسایی خانواده‌های شهدا گمنام از طریق دی.ان.ای و پیشرفت و سرعت‌یابی این امر در طی مدت زمان اخیر، افزود: درنتیجه، دور از انتظار نیست که ما تا پایان سال، میزبان خانواده‌های این شهدای گمنام باشیم و با توجه به این مسئله، فضای فعلی زیبنده استقبال از خانواده‌های این شهدا نیست و ما سال گذشته با آتش به اختیار، جاده دسترسی به آن را افتتاح کردیم و باید همه توان خود را هم مردم و هم ادارات بسیج کنیم تا این یادمان تا سال آینده انجام شود.
  حسین‌نژاد با بیان اینکه مرحله سوم کمک مومنانه بیشتر در حوزه اشتغال‌زایی است، تعداد صندوق‌های قرض‌الحسنه در مجموعه سپاه شهرستان را 38 صندوق با یک هزار 623 عضو و 118 گروه برشمرد و این صندوق‌ها را در حوزه اشتغال‌زایی موثر دانست و گفت: تاکنون از این صندوق 244 فقره وام پرداخت شد که 59 فقره به مبلغ یک میلیارد 362 میلیون ریال وام اشتغال‌زایی و مابقی وام کمک معیشتی به مبلغ یک میلیارد و 172 میلیون ریال بوده و مقرر است تا سال آینده ده صندوق دیگر به این میزان افزوده شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شهرستان سوادکوه کمک مومنانه اشتغال زایی هفته بسیج حسین نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۹۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای قریب به ۱۲۰۰ برنامه در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ غلامرضا ملایی عصر امروز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت تشریح برنامه‌های هفته بسیج سازندگی در سیستان و بلوچستان برگزار شد، افزود: هفدهم اردیبهشت ماه ۱۳۷۹ به فرمان مقام معظم رهبری، بسیج سازندگی در کشور تشکیل شد و خدمات بسیار زیاد در حوزه‌های عمرانی، اقتصاد مقاومتی، محرومیت زدایی و مردم یاری از بدو راه اندازی تا کنون انجام داده و یا در دستور کار برای انجام دارد.

وی با اشاره به بخشی از فعالیت‌های صورت گرفته توسط بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی زیر مجموعه این واحد در سال ۱۴۰۲، بیان کرد: طی این سال بالغ بر دو هزار پروژه کوچک‌وبزرگ اقتصاد مقاومتی و عمرانی به جز کمک و خدمات مومنانه به مرحله اجرا رسیده است.

ملایی تصریح کرد: ساخت شهرک مراد آباد در حاشیه شهر چاب هار که مراحل زیرساختی خود را می‌گذراند، اجرای دهکده سلامت، احداث هزار و پانصد واحد خانه مدد جویان تحت پوشش کمیته امداد با کمک سپاه پاسداران، بسیج، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و خود کمیته امداد، ساخت و مرمت خانه محرومین و چشمه‌های سرویس‌های بهداشتی، اعطای تسهیلات اشتغالزایی به میزان هزار و ۵۶۰ فقره، ایجاد ۹۰۹پ روژه اشتغالزایی، اهدای بسته‌های کمک معیشتی، اهدای جهیزیه، کمک و حمایت از بیماران خاص و غیره از جمله فعالیت‌های صورت گرفته در طی سال گذشته توسط این نهاد بوده است.

وی با اشاره به دو سیل اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان نیز گفت: همه دستگاه‌ها در این دو سیل اخیر در محل حاضر بوده و به فعالیت می‌پرداختند و در رأس آنها نیز استاندار در منطقه حضور داشت و جلسات ستاد مدیریت بحران در مناطق سیل زده تشکیل و برنامه ریزی ها صورت می‌گرفت.

مسؤول بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با اشاره ورود سپاه پاسداران و بسیج از زمان آغاز سیلاب در منطقه، خاطر نشان کرد: فعالیت ۱۲۰ دستگاه کفکش، لجن کش و پمپ برای تخلیه منازل مردم و معابر عمومی با بهره گیری از توان ۳۶۰ گروه جهادی کار خدمات رسانی و امدادرسانی به سیل زدگان را انجام می‌دادند.

وی اضافه کرد: در این دو سیل بیش از سه هزار بسته کمک معیشتی در بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان توزیع شد البته با توجه به تدابیر استاندار برای کمک‌های این چنینی به سیل زدگان، به اقداماتی ورود کردیم که نیازمند پیگیری بود به مثل باز گشایی راه‌های روستایی، در سیل فروردین ماه گذشته، راه دسترسی به ۳۶۰ روستا قطع شده بود که با بهره گیری از توانمندی و امکانات و تجهیزات قرارگاه خاتم الانبیا (ص)، سپاه سلمان و قرارگاه قدس نزسا در جنوب شرق کشور به این موضوع مهم ورود کردیم که در این راستا ۳۰۷ دستگاه ماشین آلات سنگین و۷۰ دستگاه خودروی سبک مورد بهره‌گیری قرار گرفت.

ملایی بیان کرد: در سیل دوم (اردیبهشت ماه) بازگشایی محور کهیر به زرآباد که از چهار قسمت دچار شکستگی و بریدگی قرارگرفته بود و به این واسطه راه ارتباطی سیستان و بلوچستان با استان هرمزگان قطع شده بود در اختیار سپاه و بسیج قرار گرفت که انجام شد، هم‌اکنون نیز در منطقه پیر سهراب و شهرستان دشتیاری امکانات ما قرار دارند.

وی خاطر نشان کرد: در قالب طرح شهید عجمیان، ۶۱۴ مدرسه مورد مرمت، بهسازی، مرمت، تخلیه آب و غیره قرار گرفت.

وی گفت: در حال حاضر بازسازی مناطق سیل زده پیرسهراب چابهار و بخش تلنگ شهرستان قصرقند به سپاه و بسیج سازندگی سپرده شدن که در این راستا منتظر تحویل پروژه‌ها از سوی دستگاه‌های مربوطه و مطالعات مشاوران هستیم.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته بسیج سازندگی امسال در استان، اظهاد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته، تعداد ۲۱ عنوان برنامه شامل ۹۰۹پ روژه اقتصاد مقاومتی، ۲۵۰پ روژه عمرانی کوچک‌وبزرگ، کمک‌های مومنانه و غیره در سطح استان انجام و اجرایی خواهند شد.

وی افزود: در حال حاضر دو هزار و ۳۰۰ گروه جهادی در اطلس جهادی استان ثبت شده‌اند که همه آنها بومی هستند و تعدادی نیز از استان‌های دیگر با آورده خود به استان سیستان و بلوچستان هجرت می‌کنند، همه اینها مورد پشتیبانی و حمایت بسیج سازندگی، نواحی مقاومت بسیج، پایگاه‌های بسیج، سپاه پاسداران و غیره قرار دارند.

کد خبر 6096507

دیگر خبرها

  • اجرای ۱۸۰ برنامه شاخص هفته بسیج در شاهرود پیش‌بینی شد
  • موافقت رئیس‌جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه
  • اجرای ۲۵ برنامه طی هفته بسیج در شهرستان تربت جام
  • گروه‌های جهادی ۱۸۰ برنامه در شاهرود اجرا می‌کنند
  • آشنایی با چهار نامزد انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه و جویبار
  • اجرای قریب به ۱۲۰۰ برنامه در سیستان و بلوچستان
  • برنامه دولت برای چگونگی تداوم کالابرگ تا هفته آینده اعلام می شود
  • وزارت رفاه: تا هفته آینده، برنامه دولت برای نحوه تداوم طرح کالابرگ اعلام می‌شود
  • برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ تا هفته آینده
  • اعلام برنامه دولت برای چگونگی تداوم طرح کالابرگ تا هفته آینده