Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@13:45:52 GMT

حمیات از کادر بهداشت وظیفه همگانی است

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۳۹۶۰۱

حمیات از کادر بهداشت وظیفه همگانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد حجت الاسلام محمدعلی نکونام ظهر امروز در قالب پیام جمعه گفت: در شرایط سختی نسبت به بیماری کرونا قرار گرفته‌ایم و در استان چهار شهرستان شهرکرد، فارسان، کیار و بروجن کاملا در وضعیت قرمز هستند این شرایط ایجاب می‌کند که تجمعات را کاهش دهیم و با تلاش همگانی از این شرایط عبور کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه شهرکرد با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب برای ورود جوانان به صحنه و ایجاد حرکتی جهادی خاطرنشان کرد: همه‌ مردم در این شرایط باید یاری‌گر کادر بهداشت و درمان باشند و در راستای تفاهم نامه‌ای که بین بسیج و بهداشت و درمان امضا شده است کارهای محله‌ای محوری که آغاز شده است تقویت شوند و در این امر همه مردم با بسیج محلات هماهنگی داشته باشند.

نکونام تصریح کرد: علاوه بر قرارگاه مرکزی، قرارگاه فرعی با دبیری دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در استان‌مان فعال شده تا در راستای اهداف قرارگاه مرکزی بتوانیم در شهرستان‌ها نیز فعالیت‌هایی با کیفیت و انسجام بیشتر انجام دهیم.

وی در راستای کمک به ستاد کرونا و کادر درمان موارد زیر را بیان کرد و گفت: افراد برای نظارت و کمک به اجرایی شدن مصوبات ستاد کرونا، کمک به پرستاران و خدمتگزاران در بخش‌های کرونایی، همراه بیمار در بیمارستان‌ها با هماهنگی کامل متولیان بیمارستان، ضدعفونی مراکز و معابر با کمک دستگاه‌های متولی می‌توانند اقدام کنند.

توصیه‌های معنوی امام جمعه شهرکرد در شرایط کرونایی

نکونام ادامه داد: حضور بالینی در بیمارستان ها و روحیه دادن به بیماران و امیدبخشی به آن‌ها، کمک در امر غسل و کفن و دفن اموات کرونایی، همراهی با خانواده‌های متوفا و مرتفع کردن مشکلات از نظر روحی و اقتصادی و ایجاد کارگروه معنوی در امر دعا و استغاثه به صورت فردی تا حدودی که می شود به صورت جمعی و در فضاهای مجازی و در مساجد از طریق بلندگوها به شرطی که مزاحمت برای کسی نباشد از دیگر مواردی هستند که مردم می‌توانند در این ایام انجام دهند.

وی برخی امور را موجب نزول بلا بر جامعه دانست که بررسی آن‌ها ضروری است و اذعان کرد: مبرا دانستن کارهای دشمنانه دشمن از بلایای الهی جدا نیست و دشمنان بشریت برای رسیدن به امیال مادی و نگاه‌های خاک محور خودشان بشر را به بلاهایی در این سطح گرفتار می‌کنند و در این ابتلای عمومی فرهنگ خدازدایی خودشان را حاکم کنند و اهداف و امیال شیطانی خودشان را گسترش دهند.

نکونام افزود: باور مومنانه ما این است که اگر بشر و اگر امت‌های توحیدمحور حرکت کنند و زندگی مومنانه داشته باشند قطعا شیطنت‌ها و مکرها آسیبی به آن‌ها وارد نمی‌کند این باور مومنانه ما است، مومنی که بر محور توحید حرکت می‌کند و سبک زندگی توحیدی و خدایی و دینی دارد به این باور اهمیت می‌دهد و این باور نمی‌گذارد در حاشیه قرار بگیرد و باید راهکارهای درونی رهایی از ابتلائات را مورد توجه قرار دهیم.

خمس و زکات در زندگی برخی از افراد مغفول مانده است

نکونام زکات و خمس را از واجبات زندگی دانست و اظهار کرد: زکات اعم از زکات مصطلح که به بعضی از موارد واجب است یا زکات به معنای عام که خمس هم جزء آن ها است، خمس بر همه تقریبا واجب است به این معنا که همه مومنان باید حساب سال داشته باشند و باید خمسش را بپردازد این ها چیزهایی هست که در زندگی‌های ما مغفول مانده است.

از ارتباط به خدا و دعا کردن غافل نشویم

وی با اشاره به همزمانی هفته بسیج و وفات حضرت فاطمه معصومه(س) و بزرگداشت حضرت عبدالعظیم حسنی گفت:در این سه مناسبت هم یک امر مشترک وجود دارد و آن امر مشترک دعا و معنویت و ارتباط با خدا است همان‌گونه که می‌دانید فاطمه معصومه(س) همه عمرش را به عبادت وبندگی خدا گذراند و در بندگی خدا و نماز و راز و نیاز و ارتباطش با خدا در حد اعلا بود و به آن همه کمالات رسید. حضرت عبدالعظیم حسنی آن قدر پیشگاه خدا بندگی می کرد که گفته می شود روزها روزه می گرفت و شب ها به عبادت در محضر پروردگار متعال می پرداخت و جهاد در راه خدا داشت.

وی در آخر افزود: این ایام هفته بسیج و 5 آذر روز بسیج پیش رو داریم بسیجیان ما واقعا این فرصت برایشان مغتنم است و قدر خودشان را الحمدلله می‌دانند و همه بسیجی هستیم  افتخار می‌کنیم که در بسیج حضور داریم و نام ما به عنوان بسیجی ثبت و ضبط است آن چه در بسیج اوج است همین بندگی خدا و ارتباط با خدا است.

انتهای پیام/3339/م

منبع: فارس

کلیدواژه: نکونام پیام جمعه بسیچ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۹۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از الگوهای نامناسب تربیتی سبب تصرف مغزها می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام غلامرضا دروندپور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان زرین‌دشت ضمن تسلیت ایام شهادت رئیس مذهب تشیع، حضرت امام جعفر صادق (ع) گفت: اساس هر جامعه‌ای مبتنی بر «خانواده» و یکی از برنامه‌های محوری دشمن علیه مردم ایران، فروپاشی نظام خانواده است.

امام جمعه زرین‌دشت با تاکید بر مواظبت از تصرف مغزها بیان کرد: دشمنان ما به دنبال تصرف مغزها هستند، چرا که اگر مغز مردم یک جامعه‌ای تصرف شد، تصرف مرز کار مشکلی نیست.

خطیب جمعه زرین‌دشت افزود: دشمن با برنامه‌های مختلف به دنبال متزلزل کردن کیان خانواده‌های ایرانی با از بین بردن جایگاه افراد و نوع پوشش، آداب و رسوم ایرانی است، به همین جهت خانواده‌ها نباید نسبت به این مسائل بی تفاوت باشند.

حجت الاسلام دروند پور در ادامه ضمن گرامیداشت هفته بزرگداشت مقام معلم و ضمن خدا قوت به فرهنگیان زرین دشت ابراز کرد: وظیفه تعلیم و تربیت نسل آینده به عهده معلمان عزیز و وظیفه پرورش فکری و اخلاقی دانش آموزان به عهده خانواده‌ها است.

وی بر لزوم استفاده از الگوهای صحیح در بین نسل جوانان و نوجوانان تاکید کرد و گفت: از دیگر راه‌های فروپاشی و انهدام یک تمدن تغییر الگوها است؛ پس چه بهتر که الگوی نسل امروز ما امثال شهید حججی ها، سلیمانی‌ها و شهید همدانی‌ها باشند که هم در علم و شجاعت بی نظیر بودند و هم دشمنان ما اسم این شهدای عزیز هم‌می‌ترسند.

کد خبر 6095663

دیگر خبرها

  • مجازات معافیت غیرقانونی از سربازی چیست؟
  • خلیلی: طرح گذرگاه‌های ورزش با جدیت در کشور دنبال می‌شود
  • الگوهای نظارت همگانی و مردمی سازی در مجالس قانونگذاری دنیا
  • اهتمام مجالس آسیا به‌ تقویت ابعاد نظارت همگانی
  • وظیفه قالیشویی چیست؟
  • پاسداری از خون و راه شهدا، رسالت همگانی
  • نقش مهم معلمان در تعلیم و تربیت
  • استفاده از الگوهای نامناسب تربیتی سبب تصرف مغزها می‌شود
  • ۷۹ درصد افراد جامعه ما کم تحرک هستند
  • شهادت یک سرباز در پی تیراندازی به برجک نگهبانی