Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان بعد از ورود نیروهای این کشور به منطقه بازپس گرفته شده «آغ‌دام» گفت در صورتی که «نیروهای عاقل» در ارمنستان روی کار بیایند، باکو آماده است روابط با ایروان را عادی کند. وی افزود اما در حال حاضر بحران عمیق داخلی در این کشور وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ابتدای صحبت‌هایش به ساکنان قبلی آغ‌دام، بازپس‌گیری این منطقه را تبریک گفت و افزود بیانیه سه‌جانبه آتش‌بس در قره‌باغ به طور کامل با منافع جمهوری آذربایجان مطابقت دارد.

علی‌اف گفت: سربازان ما و افسران توانایی‌های خود را نشان  دادند. ما هم توانایی‌های سیاسی خود را نشان دادیم.

سرویس مطبوعاتی وزارت دفاع جمهوری آذربایجان پیشتر از ورود واحدهایی از نیروهای مسلح این کشور به منطقه آغ‌دام خبر داد.

به گزارش «تاس»، این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: طبق بیانیه سه‌جانبه امضا شده از سوی رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان، رئیس‌جمهور روسیه و نخست‌وزیر ارمنستان، بیستم نوامبر واحدهایی از ارتش جمهوری آذربایجان وارد منطقه آغ‌دام شدند.

جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان بیش از یک ماه در منطقه قره‌باغ کوهستانی با یکدیگر درگیر بودند. طی این مدت سه بار بر سر توقف درگیری‌ها و آتش‌بس بشردوستانه توافق کردند که دو بار با میانجی‌گری مسکو بود و بار سوم با میانجی‌گری واشنگتن حاصل شد، اما هر بار این توافق نقض و درگیری از سر گرفته شده است.

با این وجود ولادیمیر پوتین به همراه «الهام علی‌اف»، رئیس‌جمهور جمهوری آذر‌بایجان و «نیکول پاشینیان»، نخست‌وزیر ارمنستان نهم نوامبر (۱۹ آبان) بیانیه مشترکی را برای اجرای آتش‌بس در منطقه مورد مناقشه «قره باغ کوهستانی» امضا کردند تا از روز بعد یعنی دهم نوامبر اجرا شود.

بر اساس این توافق، ارمنستان موظف است علاوه بر تخلیه اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان در آغ‌دام، کلبجر و لاچین، کریدوری زمینی از نخجوان به جمهوری آذربایجان ایجاد کند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: ارمنستان الهام علی اف قره باغ رئیس جمهور جمهوری آذربایجان جمهوری آذربایجان رئیس جمهور علی اف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۹۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اندونزی: هیچ عادی سازی روابطی با اسرائیل وجود ندارد

یک نماینده پارلمان اندونزی امروز (شنبه) اخبار منتشر شده مبنی بر تمایل کشورش برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا، «جزولی جوینی» عضو پارلمان اندونزی از حزب عدالت و رفاه، بر امتناع قاطعانه کشورش از عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر تاکید کرد.

وی تنها راه عادی سازی روابط اندونزی با رژیم صهیونیستی را توقف جنایات علیه فلسطینی‌ها و به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی دانست.

جوینی گفت: گزارش‌های عبری مبنی بر ترویج ایده عادی‌سازی روابط میان اندونزی و رژیم اشغالگر اسرائیل، تلاش‌هایی با هدف تأثیرگذاری بر افکار عمومی جهانی است؛ چراکه اندونزی تنها کشوری در جنوب شرق آسیا است که با عادی‌سازی موافق نیست.

وی همچنین بر ضرورت حمایت از تلاش‌ها برای معرفی بنیامین نتانیاهو به عنوان «جنایتکار جنگی» تاکید کرد.

در همین راستا، «لالو محمد اقبال» سخنگوی وزارت امور خارجه اندونزی وجود هرگونه برنامه‌ای برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد.

این اظهارات پس از آن بیان شد روزنامه عبری زبان «هاآرتص» در گزارشی نوشت: اندونزی که پر جمعیت‌ترین کشور با اکثریت مسلمان در جهان است، برای اولین بار در تاریخ، تعهد و موافقت خود را برای برقراری «روابط دیپلماتیک با اسرائیل» با هدف پیوستن به سازمان بین‌المللی همکاری و توسعه اقتصادی اعلام کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اندونزی: هیچ عادی سازی روابطی با اسرائیل وجود ندارد
  • آغاز خروج نیروهای حافظ صلح از قره باغ
  • آمادگی ارمنستان برای خرید گاز از جمهوری آذربایجان
  • تعیین مرزهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان و ۳ سناریوی پیش رو
  • بازداشت 29 معترض به مرزبندی جدید ارمستان با جمهوری آذربایجان
  • بازداشت 29 معترض به مرزبندی جدید ایروان با جمهوری آذربایجان
  • رئیس‌جمهور: اراده ایران و کشورهای آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است
  • «طوفان الاقصی» توطئه عادی سازی روابط با اسراییل را شکست داد
  • درباره رابطه ایران با گرجستان و ارمنستان!
  • پشت‌پرده توافق اخیر ارمنستان و آذربایجان/ چرا پوتین و اردوغان مخالفند؟