Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، «سعید خطیب‌زاده» روز جمعه در واکنش به بیانیه سه کشور اروپایی انگلیس، آلمان و فرانسه در خصوص همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران با آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای، ضمن محکوم کردن این مواضع غیرمسئولانه گفت: از سه کشور اروپایی انتظار می‌رود که به جای فرافکنی سیاسی، در جهت پایبندی کامل به تعهدات‌شان طبق برجام و مصوبات کمیسیون مشترک اقدام کنند و به اجرای کامل برجام برگردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران کاملا در چارچوب قوانین بین‌الملل و کاملا قانونی و مشروع بوده و در راستای حقوق ذاتی لاینفک کشورها دنبال می‌شود.  

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به تعهدات اروپایی‌ها در برجام اظهارداشت: با خروج ایالات متحده از برجام و اعمال مجدد تحریم‌ها و تداوم بدعهدی اروپا در زمینه انتفاع اقتصادی ایران از رفع تحریم‌های تعهد شده در برجام، جمهوری اسلامی ایران طبق بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام گام های هسته‌ای را برداشته است که کاملا منطبق با برجام است.  

خطیب‌زاده ادامه داد: ایران همواره تاکید داشته است که در صورت اجرای کامل برجام از سوی طرف‌های مقابل، بازگشت‌پذیر خواهند بود.

روز گذشته، انگلیس، فرانسه و آلمان در بیانیه‌ای خطاب به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با طرح ادعاهایی اظهار داشتند: ????همواره صراحت داشته‌ایم که از خروج آمریکا از برجام و احیای تحریم‌ها متأسفیم. ما تحریم‌ها را به نحو پیش‌بینی‌شده در برجام رفع کرده و مضاف بر آن از طریق ایجاد ساز و کار مالی اینستکس، تلاش‌هایی اضافی جهت مجاز کردن تجارت مشروع با ایران به کار بسته‌ایم.

این سه کشور اروپایی مدعی شدند: با وجود این، علی‌رغم این تلاش‌های مبتنی بر حسن نیت، ایران اکنون یک سال و نیم است که مرتکب اقدامات متعددی در نقض جدی تعهدات هسته‌ای خود شده است. ما کماکان به شدت از اقدامات ایران که در حال تهی کردن توافق از مزایای اصلی آن در زمینه منع اشاعه است نگرانیم.

انگلیس، فرانسه و آلمان در پایان خواستار آن شدند که ایران به سرعت اقداماتش را به عقب برگردانده و به پایبندی کامل برجام برگردد.

برچسب‌ها برجام انگلیس جمهوری اسلامی ایران فرانسه سعید خطیب زاده آلمان ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام انگلیس جمهوری اسلامی ایران فرانسه سعید خطیب زاده آلمان ایران برجام انگلیس جمهوری اسلامی ایران فرانسه سعید خطیب زاده آلمان ایران اخبار کنکور جمهوری اسلامی ایران کامل برجام خطیب زاده تحریم ها هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۹۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس‌جمهور فرانسه به آلمان می‌رود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، منابع آگاه در دولت فرانسه اعلام کردند که امانوئل ماکرون، رییس‌جمهور فرانسه در ماه «می» به آلمان سفر می‌کند و احتمالاً در ماه «ژوئن» نیز دوباره به آلمان سفر خواهد کرد.

رییس‌جمهور فرانسه اواخر اسفند نیز برای دیدار با اولاف شولتز، صدراعظم آلمان راهی برلین شد؛ سفری که ظاهراً با هدف کاهش تنش بین فرانسه و آلمان درباره جنگ اوکراین انجام شد.

در هفته‌ها و ماه‌های اخیر اخیر تنش بین فرانسه و آلمان درباره کمک نظامی به اوکراین تشدید شده و به عرصه عمومی کشیده شده است.

کد خبر 6090492

دیگر خبرها

  • هدیه ویژه فرمانده سپاه تهران به فرمانده کل ارتش
  • اجتماع دانشجویی در همبستگی با دانشجویان آمریکایی و اروپایی مقابل دانشگاه تهران
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • دولت اجرای قانون مدیریت واحد شهری را تا تحقق کامل دنبال کند
  • رییس‌جمهور فرانسه به آلمان می‌رود
  • کیهان: فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف! /جمهوری اسلامی: روحانیت خودش پیشقدم شود/از پرواز با بال استعداد‌ها تا پرواز با جت شخصی
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • واکنش تند ایران به اقدام ۳کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم های جدید | انتقاد شدید از پارلمان اروپا | باید زمانی پاسخگو باشید!
  • تاکید وزرای دفاع ایران و بلاروس بر اجرای