Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-06@14:12:39 GMT

خبر تماس عراقچی با تیم بایدن ساختگی است

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۳۹۷۵۶

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) خبر روزنامه نیویورک تایمز درباره تماس سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با تیم جو بایدن را ساختگی خواند و گفت: خبرسازی‌های زرد شیوه مرسوم برخی رسانه‌ها به ویژه در این روز‌ها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه عنوان کرد: این خبر مربوط به اول هفته و کاملا ساختگی است. 
وی با تاکید بر اینکه این دست رسانه‌ها از این پس از اینگونه اخبار هر روز بیشتر خواهند ساخت، اظهار داشت: در نیویورک همان روز توسط دفتر نمایندگی جواب داده شده که هیچ تماسی مستقیم یا غیر مستقیم نبوده است. 
سخنگوی وزارت خارجه همچنین تصریح کرد: خبرسازی‌های زرد شیوه مرسوم رسانه هاست؛ بویژه در روز‌هایی که دستشان خالی و تقاضا بالاست.
روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی به نقل از منابعی دیپلماتیک مدعی شد که «سید عباس عراقچی» معاون وزیر خارجه ایران پس از انتخابات آمریکا تلاش کرده از طریق واسطه‌هایی این پیام را به «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب (به گفته رسانه‌های آمریکایی) منتقل کند که آمریکا قبل از شروع هرگونه مذاکره باید بدون پیش شرط به برجام بازگردد.

نیویورک تایمز به نقل از همین منابع نوشته، ایران مایل به توقف موقت غنی سازی اورانیوم یا کاهش سطح ذخایر اورانیوم خود نیست. این دیپلماتها می‌گویند ایران زمانی به تعهدات کامل خود بازخواهد گشت که آمریکا به تعهدات خود بازگردد. 

با این وجود، این روزنامه آمریکایی در ادامه گزارش داده است که تیم جو بایدن هیچ پیامی از طرف ایرانی دریافت نکرده است و گفته‌اند که رسیدگی به این مساله(برجام) فقط بعد از مراسم تحلیف بایدن انجام خواهد شد.

 

فارس

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: ایران امروز بایدن عراقچی تماس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۹۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه آمریکایی: خریداران پهپادها و تجهیزات ایرانی به صف شدند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، پایگاه تحلیلی نظامی «Breaking Defense» در گزارشی به ارزیابی یکی از پیامد‌های جهانی عملیات موشکی پهپادی «وعده صادق» پرداخته و آورده است باوجود همکاری و مقابله گسترده چند کشور در کنار اسرائیل با تسلیحات پرتاب شده تهران، اما علاقه جهانی به پهپاد‌های ایرانی رو به کاهش نیست و تحلیلگران می‌گویند بازار پراشتیاقی در سراسر جهان برای دسترسی و خرید پهپاد‌های به نسبت ارزان و کارآمد ایران وجود دارد.

نویسنده گزارش آورده است: شاید اسرائیل و متحدانش توانسته باشند با تعداد زیادی از ۳۰۰ پهپاد و موشکی که ایران در حمله بی‌سابقه خود به اسرائیل پرتاب کرد، مقابله کنند، اما به نظر کارشناسان این امر مشتریان پرنده‌های بدون سرنشین تهران را منصرف نکرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رسانه آمریکایی: خریداران پهپادها و تجهیزات ایرانی به صف شدند
  • سایه سنگین جنبش دانشجویی حامی فلسطین بر سر انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا
  • اعتراف روزنامه غربگرا: ایران  سه بر صفر از آمریکا جلو است
  • رویکرد بایدن در قبال تظاهرات ضد صهیونیستی دانشجویان در آمریکا
  • آیت‌الله حسینی همدانی: هنوز سران بعضی کشورها که باید در خط مقدم مبارزه با اسرائیل باشند خوابند/ دانشجویان باطن حقوق بشر آمریکایی را نمایان کردند/ هیچ‌کدام از رسانه‌هایشان نمی‌توانند برخورد پلیس را عادی جلوه دهند
  • گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی
  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات رژیم صهیونیستی با پاسخ وحشیانه پلیس و ارتش آمریکا مواجه شد
  • بایدن در دو نسخه؛ سرکوب زنان آمریکایی و حمایت از زنان ایرانی