Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال تأکید کرد که نفر اول لیست این کمیته برای معرفی به فیفا علیرضا فغانی بوده است و صورت‌جلسه این موضوع هم موجود است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مسعود مرادی، عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال درباره حواشی معرفی لیست داوران الیت ایران که با حذف فغانی و بازگشت دوباره این داور به لیست همراه بود، گفت: از روز اولی که قرار بود لیست ارسال شود، نام فغانی در لیست بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینکه بعدها می‌گویند چون علیرضا فغانی را اضافه کردند، عرب‌براقی از لیست خارج شده، دو قضیه متفاوت از هم است. روزی که قرار بود کمیته داوران اسامی داوران بین‌المللی را برای فیفا ارسال کند، صورت‌جلسه با امضای تمام اعضای کمیته داوران موجود است و قرار بر این بود که فغانی به عنوان نفر اول معرفی شود.

وی افزود: وقتی لیست مطرح شد، تمام همکاران در کمیته داوران گفتند اگر می‌خواهید صحبتی درباره عملکرد داوران بین‌المللی کنید، بعد از نفر اول صحبت کنید، چون نفر اول لیست علیرضا فغانی است. روی نفرات بعدی صحبت شد و کمیته داوران تصمیم گرفت آقای عرب براقی از لیست خارج شود. همانطور که گفتم، نظر ما حضور فغانی به عنوان نفر اول لیست و خروجی آقای عرب براقی بود.

عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه شائبه حضور فغانی در لیست مطرح بوده و چرا از ابتدا استعلامی گرفته نشد تا این شائبه مطرح نشود، گفت: این کار باید انجام می‌شد و نیازی نبود درباره آقای فغانی استعلامی گرفته شود، چون اگر او را معرفی نمی‌کردیم، دو کمک داور ما هم شانس حضور در جام جهانی را از دست می‌دادند. وظیفه خودمان را انجام دادیم و حالا فدراسیون خواسته استعلام بگیرد یا دچار اشتباه شده، ما نمی‌دانیم.

مرادی درباره اینکه گویا پس از اعلام لیست به فیفا چند ساعتی این سیستم برای ایران باز شده تا اصلاحیه انجام شود و فغانی بار دیگر به لیست بازگردد، اظهار داشت: وقتی دیدیم نام فغانی در لیست نیست، با اینکه زمان معرفی لیست گذشته بود به فیفا درخواست دادیم. با AFC و علیرضا فغانی هم هماهنگ کردیم تا هماهنگی‌ها برای اضافه شدن به لیست صورت بگیرد، چون معرفی نشدن فغانی فاجعه برای داوری ما بود. نمی‌توانیم ببینیم داورانی از امارات، بحرین، عربستان و شرق آسیایی‌ها به جام جهانی بروند، اما داور ایرانی نباشد.

عرب‌براقی: به اینکه به خاطر فغانی خط خورده‌ام، فکر کردم/ فدراسیون برای من هزینه کرده است تا وارد لیست الیت شومپیگیری‌ها نتیجه داد؛ بازگشت فغانی به فهرست داوران بین‌المللی فوتبال ایران

وی درباره اینکه بیرون ماندن عرب براقی از لیست عادلانه نبوده و فرد دیگری در لیست قرار دارد در حالی که عرب براقی با 28 سال سن و دیدن دوره‌های مختلف از لیست کنار رفت و کنار رفتن او را به نسبت فامیلی با فغانی مرتبط می‌دانند، گفت: دو داور ما در رده‌بندی A آسیا قرار دارند که فغانی و بنیادی‌فر هستند. سایر داوران ما، در رده‌بندی B قرار می‌گیرند. کمیته داوران اکنون خودزنی نکرده و نمی‌خواهم بگویم تصمیم درستی هم گرفتیم، اما کسی که از لیست خارج شده، داور لیست الیت ما نبوده است. عرب براقی آینده دارد و قرار بوده اگر این دوره تمام شد در لیست الیت قرار بگیرد، اما قرار نبوده در رده بندی A قرار بگیرد.

عضو کمیته داوران خاطرنشان کرد: این بحث در جامعه مطرح شده که داوری که در آسیا دوره دیده را کنار گذاشته‌اند، اما اینطور نبوده و داور دیگری هم که در لیست جای او قرار دارد، این دوره‌ها را گذرانده است. داوران دیگری مانند کوپال ناظمی و سیدعلی را داشتیم که شایستگی داشتند. من در آسیا ارزیاب داوری هستم و کار را بلدم.

مرادی درباره قضاوت داوران و اشتباهات رخ داده گفت: فشار روی داوران زیاد است و تا چه زمانی باید با محروم کردن آنها کار را ادامه بدهیم؟ این مسئله هم خوب نیست برای داوران ما که در دو هفته لیگ، اشتباهات تأثیر گذار داشته‌اند. در هفته اول اشتباهی به ضرر تیم ذوب‌آهن رخ داد و در هفته دوم هم گل سپاهان به آلومینیوم اراک در شرایط آفساید به ثمر رسید و کاملا واضح بود.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: داوران فوتبال ایران علیرضا فغانی داوران فوتبال ایران علیرضا فغانی عضو کمیته داوران کمیته داوران علیرضا فغانی نفر اول لیست رده بندی عرب براقی لیست الیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۳۹۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزیدگان صدا و سیمای لرستان در جشنواره «بر بلندای حضور»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، اختتامیه جشنواره رسانه‌ای «بر بلندای حضور» با موضوع «انتخاب اصلح، مشارکت حداکثری، حماسه حضور» در قالب‌های خبر، گزارش، مصاحبه، تیتر، سرمقاله و یادداشت، عکس، موشن‌گرافیک، پادکست، مستند، کلیپ و گزارش ویدئویی مستند در تالار ماه حوزه هنری لرستان برگزارشد که سمیه مرادی در بخش ویدئو و مستند، خدیجه کردی و مصطفی معظمی گودرزی در بخش خبر برگزیده و از آنان تجلیل شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در این مراسم گفت: ۴۷۰ اثر از ۷۳ رسانه به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود که پس از بررسی آثار، برگزیدگان هر بخش معرفی شدند.

اعظم روانشاد افزود: اهالی رسانه در لرستان به علت نبود بخش غیر دولتی و زیرساخت‌های اقتصادی دچار یک ضعف عمده در حوزه پشتوانه مالی هستند به همین دلیل همیشه با مسائل متعددی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

وی رعایت‌نکردن قانون «میم الف» از سوی ادارات را از دیگر چالش‌های اصحاب رسانه در لرستان عنوان کرد و گفت: انتظار داریم که استاندار لرستان ادارات را موظف به رعایت قانون «میم الف» کند تا بلکه رسانه‌ها از پشتوانه مالی و اقتصادی بهره‌مند شوند.

استاندار لرستان نیز در این جشنواره با اشاره به اینکه انتظار من از اصحاب رسانه ایجاد وحدت و یکپارچگی در جامعه است، اظهارداشت: دین مبین اسلام نیز بر وحدت و یکپارچگی تأکید کرده است.

ابوطالب شفقت به تصویب روز لرستان در اول خردادماه اشاره کرد و گفت: با پیگیری مسئولان به‌ویژه آقای زیویار استاندار سابق، روز اول خرداد، روز عملیات حاج عمران و شهدای آن به نام روز لرستان نامگذاری شده است.

وی درباره مطالبات رسانه‌ها در خصوص قانون «م الف» بیان کرد: قانون «م الف» باید بر اساس ضوابط و قانون اعمال شود که این موضوع در شورای برنامه‌ریزی و توسعه مطرح خواهد شد.

در این مراسم از کتاب‌های «دلیران لرستان در خانطومان»؛ خاطرات سه نفر از مدافعان حرم لرستان، اثر حمید فولادوند روزنامه‌نگار لرستانی و کتاب «خبرنگار جمهوری اسلامی»؛ زندگی‌نامه و خاطرات «حسن مرادی» عکاس و خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی به تحقیق سامان سپهوند و فریبا مرادی نسب و نگارش فریبا مرادی نسب رونمایی شد.

گفتنی است فراخوان جشنواره «بر بلندای حضور» ویژه اصحاب رسانه، همزمان با ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری برگزارشد.

دیگر خبرها

  • برگزیدگان صدا و سیمای لرستان در جشنواره «بر بلندای حضور»
  • باید بعد از انتخابات «لیست‌بندی‌ها» را کنار گذاشت
  • درخشش تسنیم در جشنواره رسانه‌ای لرستان/ ۳ خبرنگار برتر شدند
  • گزارش زنده: تراکتور 0 - استقلال 0
  • مبارزه با سن مادر غلات در بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع اسدآباد
  • ترکیب استقلال مقابل تراکتور با دو تغییر مهم
  • سود تلفیقی وبشهر به ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رسید
  • نواختن زنگ سپاس معلم در مدارس قزوین 
  • ریسک ممنوع، افشاریان باتجربه‌هایش را به‌خط کرد
  • اعتراف در اسپانیا: ‏VAR‏ ‏امسال اشتباه داشت!‏