Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رئیس جمهور آذربایجان اعلام کرد کشورش مطابق با قوانین بین المللی حق توسل به راهکار نظامی در مناقشه اخیر در قره باغ را داشته است.

الهام علی اف روز جمعه اعلام کرد توافق نامه سه جانبه روسیه و آذربایجان و ارمنستان در مورد توقف جنگ در قره باغ کوهستانی کاملاً با منافع آذربایجان مطابقت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور آذربایجان تاکید کرد: پس از [امضای آتش بس] ما مسیر توسعه خود را تسریع خواهیم کرد. ما در میدان جنگ به اهداف خود رسیده ایم. سربازان و افسران ما قدرت خود را نشان داده اند. ما قدرت خود را در صحنه سیاسی نشان داده ایم و بیانیه سه جانبه به طور کامل منافع ما را برآورده می‌کند.

رئیس جمهور آذربایجان با تاکید بر اینکه قوانین بین المللی از باکو برای اقدام نظامی در قره باغ حمایت می‌کنند، تصریح کرد جمهوری آذربایجان با کسب یک پیروزی چشمگیر در میدان جنگ، در صحنه سیاسی به هدف خود رسید.

در ۱۰ نوامبر، ولادیمیر پوتین، الهام علی اف و نیکول پاشینیان- سران روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان- بیانیه مشترکی در مورد توقف کامل جنگ در قره باغ کوهستانی امضا کردند. بر اساس این بیانیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان قرار است پیشروی در مواضع اشغال شده خود را متوقف کنند، تعدادی از مناطق تحت کنترل باکو قرار گیرند، تبادل زندانیان اجرا شود و نیرو‌های حافظ صلح روسیه در مناطق مورد مناقشه مستقر شوند.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه قره باغ کوهستانی مناقشه‌ای چند دهه‌ای را دنبال می کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: الهام علی اف جمهوری آذربایجان مناقشه قره باغ جمهوری آذربایجان قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۰۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرانسه هم اقدام نظامی رژیم صهیونیستی در رفح را محکوم کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، وزارت خارجه فرانسه با انتشار بیانیه ای ضمن مخالفت با هرگونه اقدام نظامی رژیم صهیونیستی در رفح اعلام کرد هرگونه جابجایی اجباری غیرنظامیان به مثابه جنایتی جنگی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش روسیه به مذاکرات مستقیم جمهوری‌آذربایجان و ارمنستان
  • کرملین: پاشینیان با پوتین دیدار می‌کند
  • جمهوری آذربایجان و ارمنستان در یک قدمی امضای معاهده صلح
  • کرملین: پاشینیان امروز با پوتین دیدار می‌کند
  • با سقوط اوکراین آمریکا وارد جنگ می شود؟/ اوکراین: ترور زلنسکی توسط روسیه خنثی شد/ تهدید بلاروس به اقدام نظامی علیه لهستان
  • نخست وزیر ارمنستان: تعلیق مذاکرات مرزی با آذربایجان، منجر به جنگ می‌شود
  • فرانسه هم اقدام نظامی رژیم صهیونیستی در رفح را محکوم کرد
  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • طراوت باران بهاری در مناطق مختلف آذربایجان شرقی