Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از اعلام نیاز مراکز درمانی و سازمان انتقال خون ایران به اهدای خون و رسانه ای شدن کاهش ذخایر خونی کشور علمای برجسته اهل سنت استان کردستان بر ضرورت و اهمیت اهدای خون تاکید کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، پس از اعلام نیاز مراکز درمانی و سازمان انتقال خون ایران به اهداء خون و رسانه ای شدن کاهش ذخایر خونی کشور علمای برجسته اهل سنت استان کردستان بر ضرورت و اهمیت اهدای خون تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اهدای خون و کمک به دیگران فرهنگی نشات گرفته از انقلاب اسلامی است

ماموستا هاشم نوری امام جمعه اهل سنت قروه گفت: مودت و مهربانی و عطوفت و رحمتی که در میان مردم وجود دارد و اجازه نمی دهد که نیازمندان واحدهای خونی نگران سلامت خود باشند به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی رقم خورده است

ماموستا ملاهاشم نوری در گفتگو با خبرنگار کردتودی با بیان اینکه ملت نوع دوست ایران اسلامی همیشه در کمک به هموطنان خود پیش قدم بوده اند،. بر لزوم اهدای خون توسط مردم تاکید نمود و اظهار داشت: اهدای خون یکی از نعمت های الهی است که انسان سالم این توفیق را کسب می کند تا به همنوعان خود کمک نماید.   وی افزود: مردم استان کردستان همیشه در کارهای خیر پیش دستی می کنند و هم اکنون نیز با توجه به شیوع ویروس کرونا و نیاز به منابع خونی در جهت کمک به دیگر هموطنان وارد میدان خواهند شد و با اهدای خون خود به سلامت دیگران کمک می کنند.   امام جمعه اهل سنت قروه اهدای خون و کمک به یکدیگر را از برکات انقلاب اسلامی برشمرد و خاطر نشان کرد: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ما در امنیت و آرامش زندگی می کنیم و با پیروی از رهبر معظم انقلاب اسلامی در جهت رفع نیاز دیگران قدم بر می داریم و این مسئله ای است که هم اکنون در نیت های نذر خون نیز دیده می شود.   وی با دعوت از مردم استان کردستان جهت حضور در پویش نذر خون افزود: مردم استان کردستان نشان داده اند که در سخت ترین شرایط همیشه در صحنه حضور داشته اند و قطعا هم اکنون نیز همانند گذشته جهت یاری دیگران در پویش اهدای خون خواهند شتافت.

 

اهدای خون پرداخت صدقه ای برای سلامتی اهداکننده خون است

ماموستا برجسته اهل سنت سنندج با بیان اینکه اهدای خون پرداخت صدقه ای برای سلامتی اهداکننده خون است، گفت: وقتی ما نعمت سلامتی را داریم باید از آن مواظبت کنیم، و خداوند را سپاسگزار باشیم، اما سپاسگزاری به زبان نیست و به عمل است و بهترین عمل آن است که کسانی که از این نعمت محرومند را دریابیم و با آنها نعمتمان را تقسیم کنیم

ماموستا امین راستی عالم برجسته اهل سنت سنندج در گفتگو با خبرنگار کردتودی اظهار داشت: خداوند متعال در سوره آل عمران می فرمایند شما هرگز به مقام نیکویی و مرتبت نیکوکاری نخواهید رسید مگر از آنچه خود دوست می دارید در راه خدا انفاق کنید و آنچه در راه خدا انفاق کنید خداوند البته بدان آگاه است لذا بحث اهدای خون در آیین اسلام و آموزه های دین ما از اهمیت معنوی فوق العاده ای برخوردار است و می تواند جان انسانهای نیازمند به این موهبت الهی را نجات دهد.

وی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور بحث اهدای خون یکی از ضرورت های جامعه به شمار می رود که در این اوضاع سخت کرونا نیازمندان به این فراورده، چشم انتظار خون هستند.   وی ادامه داد: در دین مبین اسلام نسبت به دستگیری از دیگران و کمک به نیازمندان بسیار سفارش شده است که در زمان ما اهدا خون،‌ ازجمله مصادیق کمک به نیازمندان است که باید در جامعه اسلامی بیش‌ازپیش ترویج شود.   ماموستا راستی با بیان اینکه اهدای خون پرداخت صدقه ای برای سلامتی اهداکننده خون است، ادامه داد: وقتی ما نعمت سلامتی را داریم باید از آن مواظبت کنیم، و خداوند را سپاسگزار باشیم، اما سپاسگزاری به زبان نیست و به عمل است و بهترین عمل آن است که کسانی که از این نعمت محرومند را دریابیم و با آنها نعمتمان را تقسیم کنیم .

 

اهدای خون در زمان شیوع کرونا توسط مردم یک ضرورت و تکلیف دینی است

ماموستا عبدالرحمن خدایی امام جمعه بانه گفت: هرثانیه وهرلحظه افراد زیادی درکشور وبه تبع آن دراستان کردستان به علت بیماری خونی ویا حوادثی همچون تصادف وعمل جراحی به خون ویا فرآورده‌های خونی نیاز پیدا می‌کنند که اگر همین مایه حیاتی به موقع به آن‌ها تزریق نشود؛ چه بسا که جان خود را از دست می‌دهند.

ماموستا عبدالرحمن خدایی در گفتگو با خبرنگار  کُردتودی، با اشاره به ضرورت اهدای خون در شرایط بحرانی کرونا اظهار کرد: نیاز است همه مردم و نهادها همانطور که در روزهای اوج کرونا نگذاشتند مراکز درمانی و بیماران نیازمند خون با مشکل مواجه شوند، در این شرایط کمبود ونیاز  نیز به فکر بیماران نیازمند خون باشند و با حضور در مراکز اهدای خون کاهش ذخایر خونی را جبران کنند

وی افزود: اهدای خون یکی از حرکت‌های خداپسندانه و خیرخواهانه‌اش است که در جامعه بشری مخصوصاً در بین جامعه مسلمین و خاصه کشور ما ساری و جاری است ،از همه مردم و هم‌استانی‌ها درخواست می‌کنم تا از این اقدام خداپسندانه استقبال کنند و با مراجعه به مراکز اهدای خون به همنوعان خود کمک کنند.   ماموستا خدایی با اشاره به اینکه برخی ابتلاء به ویروس کرونا را بهانه میکنند تا دراین امر خیر شریک نباشند، بیان کرد: با اعلام سازمان انتقال خون کشور، مبنی بر اینکه این حرکت جهادی با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام می گیرد، شهروندان مطمئن باشند که با اهدای خون هرگز به کرونا مبتلا نمی‌شوند و با خیال آسوده می‌توانند در این امر خداپسندانه مشارکت کنند چرا که به طور کامل اصول بهداشتی وایمنی درخصوص بیماری کرونا را رعایت می‌کنند.   وی در ادامه اضافه کرد: در حال حاضر به دلیل بیماری کرونا شاید مردم کمتر به سازمان انتقال خون مراجعه می‌کنند لذا در حوزه اهدای خون  احساس کمبود وجود دارد بنابراین  اهدای خون علاوه بر اینکه برای سلامتی انسان کوثر است یک نوع جهاد هم محسوب می‌شود،هر کس داوطلب شرکت در این امر انسان دوستانه است خون خود را اهدا کند.   ماموستا خدایی تاکید کرد: ایران کشور بحران خیزی در حوزه سیل، زلزله و دیگر حوادث غیر مترقبه است بنابراین نیاز است که سیستم نگهدارنده خون در کشور (انتقال خون) همیشه غنی و کامل باشد تا در شرایط بحرانی دچار مشکل نشویم.   وی در پایان با تاکید به اهمیت اهدای خون در زمان بروز کرونا از مردم خواست اهدای خون را به عنوان یک ضرورت انجام دهند و خاطر نشان کرد: ضروریست دستگاه‌های نقش آفرین درمدیریت بحران، مسوولان وشهروندان استانی با برنامه ریزی نسبت به این امربه طورجدی همت گماشته وبا صرف اندکی وقت در این دوران که با شیوع کرونا وزنگ خطر در کشور مواجه هستیم، توجه ویژه ای به اهدای خون ونجات جان همنوع داشته باشند.  

امام جمعه مریوان: اهدای خون یکی از اعمال بشر دوستانه و نماد ایثارگری است

ماموستا مصطفی شیرزادی امام جمعه مریوان گفت: اهدای خون یکی از اعمال بشر دوستانه بوده و نماد ایثارگری و فداکاری به منظور نجات جان بیماران نیازمند به خون به شمار می آید.

ماموستا مصطفی شیرزادی امام جمعه اهل سنت مریوان در گفتگو با خبرنگار کُردتودی اظهار داشت: اهدای خون با توجه به اهمیت و حساسیت نجات جان انسان‌ها، از مهمترین خدمات در جامعه اسلامی است.

وی با اشاره به اهمیت اهدای خون گفت: اهدای خون از نظر اسلام یکی از باشکوهترین ایثارگریها است، چرا که خداوند در قرآن فرموده است هرکس یک انسان را حیات بخشد، مانند این است که همه بشریت را حیات بخشیده است.

ماموستا شیرزادی عنوان داشت: اهدا خون  امری خداپسندانه و صدقه جاریه است که ثواب فراوان دنیوی و اخروی برای فرد اهداکننده به دنبال دارد.

وی بیان کرد: اهدا خون اقدام نیکی است که موجب رضایت خداوند متعال و خلق می‌شود و مهربانی را در جامعه گسترش می‌دهد،‌ بنابراین همه افرادی که توانایی انجام این کار رادارند بهتر است قبل از گرفتار شدن به مریضی و کهولت سن وارد جمعیت اهداکنندگان شوند.

 این ماموستای برجسته اهل سنت عنوان داشت: در دین مبین اسلام نسبت به دستگیری از دیگران و کمک به نیازمندان بسیار سفارش شده است که در زمان ما اهدا خون،‌ ازجمله مصادیق کمک به نیازمندان است که باید در جامعه اسلامی بیش‌ازپیش ترویج شود

 ماموستا شیرزادی ضمن دعوت از مردم استان جهت اهدای خون، تصریح کرد: در شرایط کنونی که به واسطه شیوع کرونا مردم ما بیش از هر زمانی در زمینه های مختلف نیاز به کمک همدیگر دارند و هر انسان مسلمان باید در حل مشکلات همنوع خود تلاش کند که اهدای خون یکی از راه‌های کمک به هم‌نوع است.

 

امام جمعه اهل سنت بیجار: اهدای خون اهدای زندگی است

ماموستا لقمان محمدیان امام جمعه اهل سنت بیجارگفت: مردم نوع دوست استان کردستان در حرکت خداپسندانه با اهدای خون خود به یاری بیماران نیازمندان بشتابند.

ماموستا لقمان محمدیان در گفتگو با خبرنگار کردتودی با اشاره به اعلام سازمان انتقال خون کشور که ذخایر خونی کشور کم شده است, اظهار داشت: شیوع کرونا سبب شده تا بسیاری از افراد به دلیل ترس ابتلا به بیماری، مراجعه کمتری به مراکز انتقال خون داشته باشند که این امر بر ذخیره سازی گروه های خونی تاثیر گذاشته است   وی افزود: طبق نظر پزشکان کرونا یک بیماری تنفسی است و اهدای خون خطری را برای افراد اهدا کننده نخواهد داشت.   امام جمعه اهل سنت بیجار از مردم نوع دوست استان کردستان خواست با مراجعه به پایگاه های انتقال خون نسبت به دادن خون اقدام نمایند تا در نجات بخشی جان بیماران سهمی داشته باشند.   ماموستا محمدیان خطاب به مسوولان انتقال خون کردستان گفت: متاسفانه برخی از شهرهای استان کردستان از داشتن پایگاه انتقال خون محروم هستند و در این ایام کرونایی باید خطرات جاده را به جان بخرند تا بتوانند خون خود را اهدا نمایند.   وی تصریح کرد: امیدواریم انتقال خون کردستان در این ایام نسبت به راه اندازی پایگاه های سیار در شهرستان ها جهت خونگیری از مردم اقدام نماید.   انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: گفتگو با خبرنگار سازمان انتقال خون امام جمعه اهل سنت کمک به نیازمندان اهدای خون یکی بیماران نیازمند اهمیت اهدای خون برجسته اهل سنت استان کردستان اهدای خون یک اهدای خون برای سلامتی اهدای خون مردم استان ذخایر خونی شیوع کرونا اهدا خون خون خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۰۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه مهاباد: کارگران از عوامل اصل قدرت ایران اسلامی هستند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مهاباد،، ماموستا عبدالسلام امامی در خطبه نماز جمعه این هفته مهاباد با تبریک فرارسیدن هفته کارگر اظهار کرد: جایگاه و نقش کارگران در تحقق شعارهای چند سال گذشته به ویژه شعار امسال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم، غیرقابل انکار است.

وی با بیان اینکه خداوند در آیات قرآنی بر آمادگی و مقابله با دشمنان تاکید دارد، اضافه کرد: لازمه پیشرفت و قدرت یک جامعه، ارتقای شاخص‌های توسعه‌ای در حوزه‌های مختلف بویژه در بخش اقتصاد بوده که به دست کارگران و زحمت آنان محقق می‌شود.

امام جمعه مهاباد با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص) کارگران را به مانند جهادگران راه خداوند دانسته است، گفت: بزرگترین افتخار برای قشر زحمتکش کارگران، بوسیدن دست پینه‌بسته یکی از صحابه توسط پیامبر اسلام است که هرگز آتش جهنم را نخواهد دید.

ماموستا امامی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی زمینه بوجود آمدن سایر آسیب‌های جامعه است، افزود: جامعه‌ای که سرمایه‌گذاران، مسئولان با ایمان و نیروی کار صادق و مخلص داشته باشد، به طور حتم پیشرفت خواهد کرد.

وی از سرمایه‌داران خواست که اموال خود در بخش تولید و ایجاد اشتغال سرمایه‌گذاری کنند تا ضمن رفع برخی از مشکلات جامعه، کمک حال نیازمندان به ویژه افراد مستحق اطراف خود باشند.

امام جمعه مهاباد با اشاره به اهمیت جایگاه شوراها نیز گفت: شوراها باید کسانی باشند که خود را خشم، بغض و کینه دور نگه داشته و از باند و باندسازی خودداری کنند، همچنین بجای مال‌اندوزی از راه ناحق، اهل بخشش اموال به غیرخود بوده و در نهایت نیز در امور خود مشورت‌پذیر باشند.

وی با ابراز تاسف درخصوص تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی در فلسطین گفت: پیداشدن گورهای دسته‌جمعی در کنار مراکز درمانی و قتل و عام بیماران جزء جنایت‌هایی است که اگر کشور مسلمانی مرتکب آن می‌شد، با واکنش و قطعنامه های سریع شوراهای امنیت و سازمان ملل روبرو بود.

ماموستا امامی افزود: در دورانی که انسان‌های آزادی‌خواه جهان با هر دین و مذهبی نسبت به جنایت خاک فلسطین به پا خواستند، ضروری است که مردم مومن جهان اسلام و حاکمان آنها هم بیش از پیش حمایت خود را از مردم بی‌گناه فلسطینی نشان دهند.

دیگر خبرها

  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • ضرورت تعیین تکلیف چای سنواتی/ دغدغه کشاورزان برطرف شود
  • ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند
  • ضرورت تعیین تکلیف پرونده‌های محکومان به قصاص در کردستان
  • میز خدمت ادارات و خدمت‌رسانی به مردم تداوم داشته باشد
  • امام جمعه مهاباد: کارگران از عوامل اصل قدرت ایران اسلامی هستند
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • نقش ماموستا ملااحمد فخری در مبارزه با گروهک‌های معاند کم نظیر بود
  • آشنایی معاونان و معلمان پرورشی مدارس یزد با فرهنگ اهدای خون
  • ضرورت انتقال زندان به خارج از شهر زرند