Web Analytics Made Easy - Statcounter

«فرزاد کوهدانی» روزجمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: هفت کیلومتر شبکه های فرعی آبیاری نیز امسال از محل اعتبارات باقی مانده از سال قبل در شهرستان‌های شازند، خنداب، ساوه، تفرش و محلات اجرا شد که ۱۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال هزینه در برداشته است.

وی لایروبی و مرمت قنوات با هدف افزایش آبدهی این سازه‌ها را از دیگر اقدامات مدیریت آب و خاک و امور فنی مهندسی جهاد کشاورزی استان مرکزی عنوان کرد و گفت: ۲۶۳ رشته قنات با اعتباری بالغ بر ۲۲۰ میلیارد و ۵۱۷ میلیون ریال در نقاط مختلف استان برای تسهیل در روند استحصال آب لایروبی ومرمت شد

وی ادامه داد:  ۲۰ کیلومتر جاده های دسترسی به مزارع نیز با اعتباری بالغ بر ۴۴ میلیارد و ۴۷۱ میلیون ریال در استان مرکزی احداث و مرمت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: اجرای سامانه آبیاری نوین در ۲ هزار و ۲۱۷ هکتار از اراضی کشاورزی این استان امسال آغاز شده  و تاپایان سال‌جاری به بهره برداری می رسد.

وی افزود: اجرای طرح آبیاری نوین در اراضی کشاورزی استان مرکزی در راستای افزایش بهره‌وری از آب کشاورزی، افزایش تولید محصول در واحد سطح، جهش و رونق تولید در بخش کشاورزی انجام می شود.

وی ادامه داد: ۲ هزار و ۲۲۱ هکتار از اراضی کشاورزی استان مرکزی سال گذشته در قالب ۵۷ طرح در بیشتر شهرستان‌های این استان به آبیاری نوین تجهیز شدند.

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی جهاد کشاورزی مرکزی یادآورشد: ۹۸۳ میلیارد و ۵۴ میلیون ریال اعتبار آب و خاک در سال مالی گذشته به این استان ابلاغ شد که ۸۶۸ میلیارد و ۵۹۷ میلیون ریال این اعتبار به استان اختصاص یافت.

استان مرکزی با ۹۰ هزار بهره‌بردار در زمره ۱۰ استان برتر کشور در فعالیت‌های کشاورزی است.
۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد و یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می‌شود.
 

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی استان مرکزی آبیاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی استان مرکزی آبیاری وزارت جهاد کشاورزی استان مرکزی آبیاری اخبار کنکور کشاورزی استان مرکزی میلیون ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۰۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح و بهسازی محور‌های عشایری آبدانان

این روز‌ها امور عشایری شهرستان آبدانان در حال اصلاح و بهسازی راه عشایری بانگنبد آبدانان است.

نوروزی مدیر امور عشایری شهرستان آبدانان گفت: بیشتر راه‌های عشایری این شهرستان به دلیل بارش‌های اوایل فروردین قطع شده و تردد مردم عشایر با شهر غیر ممکن شده، با اقدامات جهادی اداره کل امور عشایری ادوات دولتی و اجاره‌ای به کار گیری شده و بیشتر راه‌های عشایری، در حال بازگشایی است.

راه‌های عشایری استان ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر است که بالغ بر ۴۱۰ کیلومتر آن مربوط به راه‌های سخت گذر عشایر آبدانان است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوار‌ها در سال ۱۴۰۲
  • بهسازی ۲۱۰ کیلومتر از آسفالت آزادراه تبریز - زنجان
  • اصلاح و بهسازی محور‌های عشایری آبدانان
  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان
  • لایروبی ۱۴۰ کیلومتر از کانال شبکه آبیاری مغان
  • تصویب احداث ۲شهرمولد کشاورزی در بوشهر
  • اجرای زیرسازی ۸۶ کیلومتر راه روستایی در استان اصفهان
  • خاموشی موتورپمپ‌های کشاورزی رفسنجان از ۹ اردیبهشت
  • لایروبی ۱۴۰ کیلومتر از کانال شبکه آبیاری و زهکشی مغان