Web Analytics Made Easy - Statcounter

اداره هوانوردی فدرال آمریکا پس از تقریباً دو سال ممنوعیت پرواز بوئینگ ۷۳۷ مکس به علت دو سانحه مرگبار که منجر به کشته شدن ۳۴۶ نفر شد، مجوز پرواز مجدد این هواپیمای پرفروش بوئینگ را صادر کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، اداره هوانوردی فدرال آمریکاFAA  روز چهارشنبه پس از تقریباً دو سال ممنوعیت پرواز بوئینگ 737 مکس به علت دو سانحه مرگبار که منجر به کشته شدن 346 نفر شد، مجوز پرواز مجدد این هواپیمای پرفروش بوئینگ را صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

این اداره در بیانیه ای گفت: طراحی و صدور گواهینامه این هواپیما شامل سطح بی سابقه ای از بررسی های مشترک و مستقل سازمان های هواپیمایی در سراسر جهان بود.

اداره هوانوردی فدرال آمریکا اضافه کرد: این سازمان های تنظیم کننده مقررات اعلام کرده اند که تغییرات جدید در طراحی بوئینگ به همراه تغییر رویه و پیشرفت های آموزشی خدمه، به آنها اطمینان می دهد که پرواز این هواپیما در کشورشان ایمن است.

استفان دیکسون، رئیس اداره هوانوردی فدرال در یک پیام ویدئویی گفت: مسیری که ما را به این مرحله رساند طولانی و طاقت فرسا بود اما از همان ابتدا گفتیم که حل این موضوع نیاز به زمان دارد. اکنون من 100 درصد خیالم از بابت اینکه خانواده ام با این هواپیما پرواز کند راحت است.

بوئینگ از لغو سفارشات خرید هواپیماهای 737 مکس خبر دادبوئینگ اولین سفارش ساخت هواپیمای 737 مکس را پس از دو سقوط مرگبار دریافت کرد

امریکن ایرلاینز قرار است اولین خط هوایی آمریکایی باشد که این هواپیما را اواخر ماه دسامبر به ناوگان خود باز می گرداند.

مدیران شرکت های هواپیمایی یونایتد و هواپیمایی ساوت وست نیز اعلام کردند که انتظار دارند سال آینده این نوع هواپیما به برنامه های پروازی آنها بازگردند.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت های هواپیمایی اقتصاد شرکت های هواپیمایی اقتصاد اداره هوانوردی فدرال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۰۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام تنها ۱۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری، در بازه زمانی ۲۴ اسفند تا ۱۷ فروردین ماه سال جاری، نزدیک به ۱۷ هزار پرواز در ۵۶ فرودگاه مختلف کشور انجام شده که در مقایسه با سال گذشته رشد قابل توجه ۷ درصدی داشته است.

همچنین پنج فرودگاه پرتردد در این ایام به ترتیب فرودگاه‌های مهرآباد، مشهد، تبریز، شیراز و اصفهان بوده و شهرهای مشهد و کیش بعنوان محبوب ترین مقاصد در نوروز ۱۴۰۳ معرفی شدند.

در بین شرکت های هواپیمایی نیز آتا ایر با جابجایی ۱۸۷۹۴۸ مسافر در مسیرهای پروازی داخلی و خارجی، مقام اول کشور در پروازهای نوروزی را به خود اختصاص داد همچنین این ایرلاین با اختصاص ۲۳۷۶۳۲ صندلی در فروردین ماه ۱۴۰۳ سهم قابل توجهی را در جابه جایی مسافر به خود در ماه اول سال جاری اختصاص داده است.

کد خبر 6093055 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • اضافه شدن ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور
  • ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور اضافه شد
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌ های هوایی
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌های هوایی
  • انجام تنها ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی
  • انجام تنها ۱۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی
  • فرودگاه کرمانشاه تعطیل نیست
  • استارلاینر بوئینگ قرار است در 6 می به فضا پرتاب شود
  • حضور ۲۵۰ جت نیمه سبک آموزشی در ایران/ هیچ جت شخصی مالکیت فردی ندارد
  • آزمایش‌های قبل عملیات تاریخی «استارلاینر» با موفقیت اجرا شد