Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-01@08:18:43 GMT

کرونا هر ۱۷ ثانیه جان یک نفر را در اروپا می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۴۱۵۳۲

کرونا هر ۱۷ ثانیه جان یک نفر را در اروپا می‌گیرد

مدیر منطقه‌ای این سازمان می‌گوید: در دو هفته گذشته شمار قربانیان این بیماری در اروپا ۱۸ درصد افزایش داشته و هر ۱۷ ثانیه یک نفر جان خود را از دست می‌دهد.

هانس کلوگه، مدیر بخش اروپای سازمان بهداشت جهانی روز گذشته (پنج‌شنبه) در یک کنفرانس مطبوعاتی آنلاین در کپنهاگ خبر از افزایش ۱۸ درصدی تلفات کووید ۱۹ ظرف دو هفته در حوزه اروپا داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته او ۲۹ هزار نفر در هفته گذشته در اروپا جان باخته‌اند که معنایش مرگ یک نفر در هر ۱۷ ثانیه بر اثر دچار شدن به این بیماری است.

فرانسه پیش از سایر کشورها از مرز دو میلیون آمار ابتلا به کرونا گذشته و از هنگام شیوع کرونا بیش از ۴۷ هزار نفر در این کشور بر اثر آن جان خود را از دست داده‌اند.

وزارت بهداشت و درمان ایتالیا نیز روز چهارشنبه ۲۸ آبان از ۳۴ هزار و ۲۸۳ مورد جدید ابتلا به کرونا ظرف یک روز خبر داد و همچنین ۷۵۳ نفر در یک روز اخیر در ایتالیا جان باخته‌اند.

بناب گزارش دویچه‌وله، همچنین لوتار ویلر، رئیس مؤسسه پژوهشی روبرت کخ در آلمان مجددا مردم را به رعایت مقررات کرونا فراخواند.

او گفت: هنوز اوج این بیماری را پشت سر نگذاشته‌ایم و با افزایش عده بیماران ممکن است ظرفیت بیمارستان‌ها پر شود. به همین دلیل نیز باید از ابتلای بیشتر شهروندان به کرونا جلوگیری شود.

سازمان جهانی بهداشت همچنین هشدار داده است اروپا که یک بار دیگر در مرکز بحران همه گیری کووید ۱۹ قرار گرفته، شش ماه دشوار را در پیش‌رو دارد.

هانس کلوگه تاکید کرده که با برقراری دوباره مقررات قرنطینه آمار ابتلا رو به کاهش است.

با سرعت گرفتن موج دوم همه‌گیری در ماه اکتبر، اغلب کشورهای اروپایی تدابیر سختگیرانه‌ای را برای مقابله با گسترش ویروس از سرگرفته‌اند.

بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت تا کنون ۱۵ میلیون و ۷۳۸ هزار و ۱۷۹ نفر در اروپا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و بیش از ۳۵۴ هزار نفر جانشان را از دست داده‌اند.

بخش عمده‌ای از این مبتلایان در کشورهای بریتانیا، روسیه، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا و آلمان هستند. در اروپا، بریتانیا با بیش از ۵۳ هزار قربانی بالاترین نرخ مرگ و میر را دارد.

به گزارش بی‌بی‌سی، فرانسه در دومین دور قرنطینه کرونایی قرار دارد و وزیر بهداشت این کشور می‌گوید متوجه است که در آستانه کریسمس این همه‌گیری، سلامت روانی مردم را به خطر انداخته است.

در ایتالیا آمار مرگ و میر نسبت به ماه اکتبر دو برابر شده است و ژوزپه کنته، نخست وزیر کشور هشدار داده که کریسمس امسال با همیشه متفاوت خواهد بود.

همچنین دانشمندانی که به دولت انگلیس مشاوره می‌دهند نگرانی مشابهی را مطرح کرده‌ و گفته‌اند که رفت و آمد خانواده‌ها به ویژه برای افراد سالمند، خطر بالقوه زیادی دارد.


منبع: پارسینه

کلیدواژه: سازمان جهانی بهداشت پارسی خبر سازمان جهانی بهداشت ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۱۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟

به گزارش هلث دی نیوز، محققان گزارش می دهند که به نظر می رسد افزایش سطح دی اکسید کربن در جو و فضاهای داخلی عامل اصلی افزایش طول عمر انواع کووید موجود در قطرات ریز معلق در هوا باشد.

«آلن هادرل»، محقق ارشد و دانشیار ارشد علوم آئروسل در دانشگاه بریستول بریتانیا، گفت: «ما می‌دانستیم که کروناویروس مانند دیگر ویروس‌ها از طریق هوایی که تنفس می‌کنیم پخش می‌شود. اما این مطالعه نشان‌دهنده یک پیشرفت بزرگ در درک ما از اینکه دقیقاً چگونه و چرا این اتفاق می‌افتد، و مهم‌تر از همه، چه کاری می‌توان برای متوقف کردن آن انجام داد، است.»

در مطالعات آزمایشگاهی، محققان دریافتند که افزایش غلظت دی اکسید کربن در هوا می تواند مدت زمان عفونی ماندن ویروس های موجود در هوا را افزایش دهد.

به گفته محققان، هوای معمولی در فضای باز دارای ۴۰۰ ppm دی اکسیدکربن است.

بر اساس نتایج منتشر شده، افزایش غلظت CO۲ به تنها ۸۰۰ ppm، بقای ویروس های معلق در هوا را افزایش می دهد.

محققان دریافتند وقتی هوای داخل خانه به غلظت CO۲ ۳۰۰۰ ppm می رسد- مشابه غلظت یک اتاق شلوغ- حدود ۱۰ برابر بیشتر ویروس بعد از ۴۰ دقیقه مسری تر باقی بماند.

هادرل گفت: «ویروس ها به دلیل اسیدیته کمتر قطرات بازدمی، عفونی شدن خود را از دست می دهند. اما CO۲ هنگام تعامل با قطرات مانند یک اسید عمل می کند و به ویروس ها اجازه می دهد در هوای بیشتری زندگی کنند.»

هادرل گفت: «این نشان می‌دهد که باز کردن یک پنجره ممکن است قوی‌تر از آن چیزی باشد که در ابتدا تصور می‌شد، به ویژه در اتاق‌های شلوغ و با تهویه ضعیف، زیرا هوای تازه غلظت کمتری از CO۲ دارد و باعث می‌شود ویروس خیلی سریع‌تر غیرفعال شود.»

هادرل افزود: «نتایج همچنین نشان می دهد که چگونه اهداف تغییر آب و هوا که به دنبال محدود کردن سطح CO۲ در جو زمین هستند می تواند به کاهش انتشار ویروس های موجود در هوا کمک کند.»

محققان خاطرنشان کردند که علوم هواشناسی اخیر پیش بینی کرده است که غلظت CO۲ در جو تا پایان قرن به بیش از ۷۰۰ ppm برسد.

هادرل در پایان می‌گوید: «داده‌های مطالعه ما نشان می‌دهد که افزایش سطح CO۲ در جو ممکن است با افزایش قابلیت انتقال سایر ویروس‌های تنفسی از طریق افزایش مدت زمانی که آن ها در هوا عفونی می‌مانند، همزمان باشد.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • ۱۲۰ ثانیه با اخبار ایلام
  • آبی که از سرچشمه گل آلود می شود ؛ داستانی تکراری این بار در روستای سرکلاته کردکوی
  • زلنسکی مجوز نقض حقوق بشر در جنگ اوکراین را از اروپا می‌گیرد
  • (ویدئو) نمایشگاه خودروی پکن در ۶٠ ثانیه
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت