Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-06@04:58:21 GMT

انگلیس بودجه نظامی خود را افزایش می دهد

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۴۱۶۲۶

انگلیس بودجه نظامی خود را افزایش می دهد

خبرگزاری مهر: به نقل از گاردین، برغم تبعات اقتصادی بحران شیوع کرونا و همه‌گیری بیماری کووید -۱۹، دولت انگلیس به شکلی غافلگیرکننده اعلام کرد که در پی افزایش بودجه نظامی خود است.

این تصمیمی است که بوریس جانسون، نخست وزیر محافظه‌کار انگلیس آن را با نمایندگان مجلس عوام در میان گذاشت تا بیش از پیش مشخص شود این کشور همزمان با طی کردن دوران گذارِ پسابرگزیت، در پی پایان دادن به «دوره عقب‌نشینی» و برعهده گرفتن نقشی تازه در صحنه جهانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانسون اعلام کرد که افزایش بودجه نظامی بازتاب دهنده نیاز به ارتقای توانایی‌های نظامی از طریق برنامه ریزی برای ایجاد مراکز جدید فرماندهی فضایی و بهره‌برداری از فناوری هوش مصنوعی است.

بدین ترتیب به نظر می‌آید بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در دولت محافظه‌کار بریتانیا سرمایه‌گذاری مالی جدیدی قرار است در زمینه تجهیز و نوسازی ارتش، تقویت توان سایبری و ارتقای امکانات فضایی با هدف نفوذ بیشتر در عرصه جهانی صورت گیرد.

نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که قصد دارد طی چهار سال آینده ۱۶.۵ میلیارد پوند دیگر به بودجه وزارت دفاع کشورش اضافه کند. بودجه دفاعی انگلیس اکنون سالانه کمی کمتر از ۴۲ میلیارد پوند است.

حزب محافظه‌کار انگلیس به رهبری بوریس جانسون پیش‌تر نیز در دوران کارزار انتخاباتی افزایش ۵۰ درصدی بودجه دفاعی تا سال ۲۰۲۵ را یکی از برنامه‌ها ی خود اعلام کرده بود.

منبع: فردا

کلیدواژه: انگلیس بودجه نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۱۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع ضد آمریکا و انگلیس در بورکینافاسو

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به دنبال مداخله جویی آمریکا و انگلیس در امور داخلی بورکینافاسو، چند صد نفر از مردم این کشور در اعتراض به این موضوع در برابر سفارت آمریکا در واگادوگو پایتخت بورکینافاسو تجمع کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


این تجمع در ادامه موج مخالفت مردمی در کشور‌های غرب آفریقا با مداخله جویی نظامی و سیاسی کشور‌های غربی در این کشور‌ها صورت می‌پذیرد.
مقامات نظامی حاکم در بورکینافاسو بعد از اخراج نظامیان فرانسوی از کشورشان، راسا به مقابله با تروریست‌های افراط گرا در کشورشان اقدام کرده اند، اما اخیرا دولت‌های آمریکا و انگلیس در بیانیه‌ای مشترک، ارتش بورکینافاسو را به کشتار مردم شان متهم کرده اند.
محمدو ترائوره سخنگوی تجمع کنندگان معترض، در مقابل سفارت آمریکا در بورکینافاسو، ضمن قرائت بیانیه تجمع کنندگان، به خبرنگاران گفت: سازمان ملل، اتحادیه آفریقا، سازمان اکواس و دادگاه کیفری بین المللی برای زمین زدن انقلاب مردم بورکینافاسو توطئه می‌کنند. آمریکا و انگلیس نیز در همین راستا علیه ارتش بورکینافاسو دروغ پردازی کرده اند. "
بورکینایی‌ها نیز مانند مردم مالی و نیجر استقلال کامل کشورشان از غربی‌ها را خواستارند.
سخنگوی تجمع کنندگان افزود: "ما اینجا اعلام می‌کنیم انقلاب مردم بورکینافاسو برگشت ناپذیر است. ما خواستار قطع رادیو صدای آمریکا و رادیو بی بی سی در بورکینا هستیم. ما همچنین خواستار قطع کامل و بی قید و شرط روابط سیاسی با آمریکا و انگلیس هستیم. "
نیرو‌های نظامی فرانسوی از مالی، نیجر و بورکینافاسو اخراج شده اند. نیجر نیز با قطع همکاری نظامی با آمریکا، خروج حدود هزار نظامی آمریکایی مستقر در پایگاه پهپادی آگادز را خواستار شده است.
---------
باصدا: محمدو اوئدراگو - سخنگوی تجمع کنندگان معترض

دیگر خبرها

  • تجمع ضد آمریکا و انگلیس در بورکینافاسو
  • افزایش سرعت سقوط آزاد سوناک بعد از انتخابات محلی انگلیس
  • زمان افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان مشخص شد/ رییس کمیسیون تلفیق بودجه درباره همسان‌سازی حقوق چه گفت؟
  • منظور: رشد ۳۸۰ درصدی اعتبارات رفاه و تامین اجتماعی
  • فوری | واریزی مددجویان تحت پوشش ۳ برابر شد
  • نتایج فاجعه بار سوناک و محافظه کاران در انتخابات محلی انگلیس
  • شکست حزب حاکم محافظه‌کار انگلیس در انتخابات محلی
  • شکست سنگین حزب سوناک در انتخابات شورا‌های شهر
  • شکست سنگین حزب سوناک در انتخابات شوراهای شهر/حزب مخالف خواستار برگزاری انتخابات سراسری شد
  • منع جانسون از شرکت در انتخابات محلی به دلیل نقض قانون