Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیا درج ستاره بر روی پیراهن و یا لوگوی تیم های باشگاهی و ملی، اقدامی قانونی است؟ در این مقاله سعی داریم به بررسی این موضوع بپردازیم.

برخی از تیم های ملی و باشگاهی یک یا چند ستاره بر روی پیراهن، لوگو یا هر دو مورد درج کرده اند که نشان دهنده تعداد قهرمانی های آن ها در جام های مختلف داخلی یا بین المللی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اغلب اوقات در مسابقات باشگاهی، نه تنها این موضوع قانونی نیست، بلکه تصمیمی خودسرانه توسط باشگاه مذکور است و همین مسئله تنش هایی را نیز به همراه داشته است. در بخش دوم این مقاله به سراغ تیم های ملی رفته ایم، تا ببینیم در مسابقات ملی چه روالی برای استفاده از ستاره طی شده است.

درج ستاره روی پیراهن و لوگوی تیم های فوتبال / قسمت اول

درج ستاره برای قهرمانی در جام جهانی

به ازای هر قهرمانی در جام جهانی، تیم های ملی می توانند یک ستاره بر روی پیراهن و لوگوی خود درج کنند. برزیل در سال 1968 به مدت کوتاهی از دو ستاره بر روی پیراهنش در مسابقات دوستانه استفاده می کرد و سپس آن را حذف کرد. پس از قهرمانی در جام جهانی 1970، به طور رسمی این تیم مجوز استفاده از سه ستاره را پیدا کرد.

برزیل اولین تیم ملی که اقدام به درج ستاره بر روی پیراهنش کردپنج ستاره برزیل به ازای پنج قهرمانی در جام جهانی

در سال 1982، نوبت به ایتالیا رسید که با قهرمانی در جام جهانی 1982، سومین قهرمانی اش در جام جهانی را تجربه کند تا مجوز استفاده از سه ستاره را کسب کند. جام جهانی 1986 اولین تورنمنت رسمی بود که آتزوری از ستاره بر روی پیراهنش استفاده کرد.

ایتالیا پس از قهرمانی در جام جهانی 1982 از سه ستاره کنار لوگویش در جام جهانی 86 استفاده کردایتالیا هم اکنون از چهار ستاره بر روی لوگویش استفاده می کند

آلمان نیز در سال 1990 به ستاره سوم خود دست یافت و در مسابقات یورو 96، برای اولین بار از ستاره بر روی پیراهنش استفاده کرد. ستاره هایی که در آن تورنمنت توسط ژرمن ها استفاده شد به رنگ پرچم آلمان بود.

ستاره های آلمان در یورو 96 به رنگ پرچم آلمان درآمدآلمان پس از قهرمانی در جام جهانی 2014، چهارمین ستاره اش را بر روی پیراهن درج کرد

فرانسه اما برخلاف سه تیم قبلی به محض قهرمانی در جام جهانی 1998، از ستاره استفاده کرد و در مسابقات مقدماتی یورو 2000 با یک ستاره بر روی پیراهن حاضر شد.

فرانسه در مسابقات یورو 2000 با ستاره ای که به ازای قهرمانی در جام جهانی 98 کسب کرده بود، حاضر شدفرانسه پس از دومین قهرمانی اش در جام جهانی 2018، دومین ستاره را نیز بر روی پیراهنش درج کرد

آرژانتین نیز در سال 2004 تصمیم گرفت از دو ستاره بر روی پیراهنش استفاده کند و در مسابقات مقدماتی جام جهانی 2006، دو ستاره بر روی پیراهنش درج کرد.

آرژانتین دو بار در جام های جهانی 1978 و 1986 قهرمانی را تجربه کرده است

انگلیس نیز که تا سال 2003 از ستاره استفاده نمی کرد، برای اولین بار در برنامه Soccer AM اسکای اسپورتس یک ستاره بر روی آستینش درج کرد. در مسابقات مقدماتی جام جهانی 2006 نیز برای اولین بار از ستاره بر روی لوگویش استفاده کرد.

انگلیس در سال های 2003 و 2004 از ستاره بر روی آستینش استفاده می کردانگلیس و استفاده از یک ستاره بر روی لوگو و پیراهن به ازای قهرمانی اش در جام جهانی 1966

اسپانیا دیگر تیمی است که از ستاره بر روی پیراهنش استفاده می کند. این تیم اما برای زدن ستاره خیلی عجله داشت و بلافاصله پس از قهرمانی در جام جهانی 2010، بازیکنان لاروخا در مراسم اهدای جام با یک ستاره بر روی پیراهنشان حضور یافتند.

تیم ملی اسپانیا و درج یک ستاره برای قهرمانی در جام جهانی 2010

البته اروگوئه از چهار ستاره بر روی پیراهن و لوگویش استفاده می کند که منشا آن علاوه بر دو عنوان قهرمانی جام جهانی در سال های 1930 و 1950، دو عنوان قهرمانی المپیک در سال های 1924 و 1928 بوده است. دلیل این مسئله نیز این است که پیش از سال 1930 با توجه به اینکه جام جهانی برگزار نمی شد، مسابقات المپیک رسماً به عنوان مسابقات جهانی فیفا شناخته می شد. البته این موضوع فقط در خصوص المپیک های 1924 و 1928 که اروگوئه فاتح آن شد می شود. سایت فیفا می گوید:

در سال 1924 در اجلاس فیفا مقرر گردید مسئولیت سازماندهی مسابقات المپیک 1924 بر عهده فیفا باشد، به شرطی که مسابقات فوتبال المپیک مطابق با قوانین و مقررات فیفا برگزار گردد و بعدها این مسابقات به عنوان مسابقات قهرمانی جهان به رسمیت شناخته شد.

اروگوئه برای اولین بار پس از جام جهانی 1994 از ستاره بر روی لوگو و پیراهنش استفاده کرد.

چهار ستاره روی پیراهن اروگوئه حاکی از دو قهرمانی در جام جهانی و دو قهرمانی در المپیک استدرج ستاره برای مسابقات قاره ای

بعضی کشورهای آفریقایی نیز به مناسبت هر قهرمانی در جام ملت های آفریقا، بر روی پیراهن شان یک ستاره درج می کنند. تیم ملی مصر برای اولین بار در سال 2000 بابت چهار قهرمانی اش در جام ملت های آفریقا از ستاره استفاده کرد و این موضوع به رویه ای در میان تعدادی از کشورهای آفریقایی بدل شد. البته استفاده از این ستاره ها فقط برای مسابقات درون قاره ای است.

هفت ستاره روی پیراهن مصر به ازای هفت قهرمانی در جام ملت های آفریقا

الجزایر نیز در سال 2010 بابت تنها قهرمانی اش در جام ملت های آفریقا در سال 1990 از ستاره استفاده کرد و پس از قهرمانی این تیم در سال 2019، تعداد ستاره ها به عدد دو رسید.

الجزایر بابت دو قهرمانی در جام ملت های آفریقا از دو ستاره استفاده می کند

غنا نیز از سال 2008 مدتی بابت چهار قهرمانی اش در جام ملت های آفریقا از چهار ستاره زیر لوگویش استفاده می کرد. این موضوع در خصوص ساحل عاج در سال 2010 نیز صدق می کرد که از یک ستاره استفاده می کرد. در آن زمان ساحل عاج فقط یک قهرمانی آفریقا را تجربه کرده بود. این دو تیم اکنون از ستاره بر روی پیراهن هایشان استفاده نمی کنند.

چهار ستاره غنا و یک ستاره ساحل عاج بابت تعداد قهرمانی هایشان در جام ملت های آفریقا

در میان کشورهای آسیایی نیز دو تیم ملی ژاپن و قطر از ستاره بر روی پیراهنشان استفاده می کنند. ژاپن فاتح چهار دوره جام ملت های آسیا از چهار ستاره صرفاً برای مسابقات بزرگداشت استفاده می کند. این در حالیست که قطر پس از کسب قهرمانی در جام ملت های آسیا در سال 2019، یک ستاره بر روی پیراهنش درج کرده است.

یک ستاره روی پیراهن قطر پس از قهرمانی در جام ملت های آسیا

  تیم ملی دانمارک نیز در سال 2004، پیراهن هایی مخصوص با یک ستاره روی آن در یورو 2004 مورد استفاده قرار داد که یادآور تنها قهرمانی این تیم در مسابقات یورو 1992 بوده است.

تیم ملی دانمارک در یورو 2004 از یک ستاره به دلیل قهرمانی اش در یورو 92 استفاده کرددرج ستاره در فوتبال زنان

در فوتبال بانوان نیز به ازای هر قهرمانی در جام جهانی زنان از یک ستاره استفاده می شود. در ابتدا مدتی از ستاره های بر روی آستین استفاده می شد و نروژ و آلمان به عنوان دو تیم از چهار تیمی که فاتح جام جهانی زنان شده اند، از این رویه پیروی می کردند و آمریکا رکورددار قهرمانی در این مسابقات نیز تا پیش از سال 2007 این روش را مورد استفاده قرار می داد. در سال 2011، دو ستاره آمریکا به بالای لوگوی این تیم بازگشت و دو ستاره دیگر در سال های 2015 و 2019 به پیراهن این تیم اضافه شد.

تیم ملی زنان آمریکا در جام جهانی 2019 سه ستاره داشت که با قهرمانی در این مسابقات ستاره چهارم به لوگوی این تیم اضافه شد

آلمان (2)، نروژ (1) و ژاپن (1) دیگر کشورهایی هستند که از یک ستاره بر روی پیراهنشان به ازای قهرمانی در جام جهانی زنان استفاده می کنند.

آلمان، نروژ و ژاپن و درج ستاره بابت قهرمانی در جام جهانی زنان

تیم فوتبال زنان برزیل که هنوز قهرمانی در جام جهانی زنان به دست نیاورده از 5 ستاره تیم فوتبال مردان استفاده می کند، موضوعی که پیش از این، آلمان تا جام جهانی 2003 زنان و ایتالیا نیز تا مدتی از آن استفاده می کردند.

تیم ملی زنان برزیل از ستاره های تیم ملی مردان استفاده می کند

طی هفته های آتی موضوع جذاب ستاره ها در قاره های آمریکای جنوبی، آسیا و آمریکای شمالی را بررسی خواهیم کرد.

منبع: طرفداری

کلیدواژه: پس از قهرمانی در جام جهانی قهرمانی در جام جهانی زنان ستاره بر روی پیراهن قهرمانی در جام ملت جام ملت های آفریقا روی پیراهن و لوگوی قهرمانی اش در جام ستاره روی پیراهن ستاره استفاده برای اولین بار چهار ستاره درج ستاره یک ستاره نیز در سال دو ستاره سه ستاره ستاره ها تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۱۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیراهن تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس اهدا شد 

 پیراهن تیم ملی فوتسال کشورمان که در روز‌های اخیر عنوان قهرمانی مسابقات جام ملت‌های آسیا را بدست آورده بود، توسط مهدی تاج به موزه دفاع مقدس در کرمان اهدا شد.

رئیس فدراسیون فوتبال امروز به همراه جمعی از مدیران فوتبال استان کرمان با حضور در موزه دفاع مقدس کرمان از این موزه دیدن کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • تمجید فوق‌العاده نشریه فورفورتو از علی دایی | او سوپراستار بین‌المللی فوتبال است | شاید نمی‌دانستید که علی دایی آنجا حضور داشت!
  • (عکس) تشکر رونالدو از ستاره رئال برای انتخابش
  • تشکر رونالدو از ستاره رئال برای انتخابش (عکس)
  • آغاز اردوی تیم ملی فوتبال هفت نفره بعد از یکسال
  • اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به موزه دفاع مقدس کرمان
  • پیراهن تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس اهدا شد 
  • اهدای پیراهن قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس استان کرمان
  • شجاعیان: در خواستگاری‌ام سر فوتبال دعوا شد!
  • محبوبیت زیاد: دو ستاره بایرن دنبال پیراهن وینی
  • هشدار ستاره انگلیسی: حرف از خداحافظی نزنید