Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

در این جلسه سیدجواد سلیمانی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به طراحی و تدوین بسته جهش تولید صنعت خودرو در وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: این طرح مراحل پایانی خود را سپری می کند و جلسه امروز برای اجرای آن و بررسی موانع و مشکلات احتمالی در حوزه همکاری سایپا و قطعه سازان کشور برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلیمانی در تشریح اهداف تعیین شده در بسته جهش تولید صنعت خودرو اظهار کرد: در این طرح، تولید 330 هزار دستگاه انواع خودرو برای گروه خودروسازی سایپا در شش ماه نخست اجرای طرح و افزایش ده درصدی در شش ماه دوم پس از آن هدفگذاری شده است.

وی افزود: ناگفته پیداست که این هدفگذاری در تولید، لزوما با همراهی و همکاری قطعه سازان کشور محقق می شود، به همین منظور، جلسه امروز تشکیل شده تا با مشارکت کامل هیات مدیره انجمن صنایع همگن قطعه سازی، راه های افزایش تولید بررسی شود.

در ادامه جلسه محمدرضا نجفی منش، رئیس، آرش محبی نژاد، دبیر و سایر اعضای هیات مدیره انجمن صنایع همگن قطعه سازی، مشکلات موجود در فضای کسب و کار صنعت قطعه سازی و پیشنهادهایی برای رفع آنها را مطرح کردند.

براساس موضوعات مطرح شده، تامین نقدینگی لازم برای افزایش تولید، تعدیل قیمت و اصلاح قراردادهای ساخت قطعات، تخصیص ارز و عدم همکاری بانک مرکزی در این زمینه و موضوع استفاده از سیستم مچینگ برای تامین فولاد مورد نیاز قطعه سازان، چهار مانع اصلی در تحقق افزایش و جهش تولید صنعت قطعه سازی کشور عنوان شد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا پیرامون مسائل و مشکلات اعلام شده، اظهار کرد: پرداخت تسهیلات به هر یک از خودروسازان کشور هنوز اجرائی نشده که در صورت دریافت تسهیلات، گروه خودروسازی سایپا آن را به طور کامل به قطعه سازان پرداخت خواهد کرد تا بخشی از مشکل تامین نقدینگی حل شود.

سلیمانی ادامه داد: علاوه بر پرداخت این تسهیلات، نحوه قیمت گذاری محصولات و شیوه های مختلف تامین منابع مالی در دستور کار قرار دارد که باعث می شود در آینده نیز پرداخت مطالبات قطعه سازان نظم بهتری پیدا کرده و مشکلی از این جهت ایجاد نشود.

وی افزود: در بحث تعدیل قیمت و اصلاح قراردادهای قطعه سازان نیز مشکلی وجود ندارد و مدیران عامل شرکت های سازه گستر و مگاموتور که در جلسه نیز حضور دارند، تمهیدات لازم برای تحقق این خواسته زنجیره تامین را در نظر خواهند گرفت.

مدیرعامل سایپا در ادامه با اشاره به اقدامات مثبت وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تامین و تخصیص ارز مورد نیاز بخش تولید کشور اظهار کرد: با همکاری مشترک وزارت صمت، خودروسازان و انجمن صنایع همگن قطعه سازی، امکان استفاده قطعه سازان از این اقدام وزارت صمت نیز فراهم می شود که تا اندازه زیادی می تواند به رفع مشکل زنجیره تامین خودروسازی در این بخش کمک کند.

سلیمانی در خصوص تامین مواد اولیه صنعت قطعه از طرق سیستم مچینگ نیز گفت: این موضوع را مطرح و پیگیری خواهیم کرد تا علاوه بر دو خودروساز کشور، فعالان صنعت قطعه نیز امکان استفاده مجدد از این سیستم را داشته باشند.

در این جلسه با پیشنهاد رئیس انجمن صنایع همگن و موافقت مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، مقرر شد در پرداخت مطالبات قطعه سازان توجه ویژه ای به قطعه سازان کوچک تر که در شرایط فعلی آسیب پذیرتر هستند، صورت گیرد. همچنین موضوع چک های تضامنی قطعه سازان نزد گروه خودروسازی سایپا نیز مطرح شد که با دستور مهندس سلیمانی، مقرر شد شرکت های سازه گستر و مگاموتور این مشکل را به صورت کامل رفع کنند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سایپا صنعت خودرو انجمن صنایع همگن قطعه سازی انجمن صنایع همگن قطعه سازی گروه خودروسازی سایپا قطعه سازان صنعت قطعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۲۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین مالی طرح‌های توسعه‌ای صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکاران است

مجید چگنی در دومین نشست کمیته ویژه وصول مطالبه‌ها در سال ۱۴۰۳ که با هدف ارائه گزارش وضع مطالبات شرکت‌های گاز استانی در سال ۱۴۰۲ و بررسی چالش‌ها و تمهیدات پیش‌بینی‌شده برای امسال برگزار شد، با اشاره به نقش مهم وصول مطالبه‌ها بر تأمین مالی طرح‌های توسعه‌ای کشور و تأمین رفاه عمومی با اتخاذ رویکرد جهادی برای وصول بدهی مشترکان با اولویت ابربدهکاران تأکید کرد.

وی گفت: ارائه مستمر خدمات دولت، رونق اقتصادی کشور در طرح‌ها و پروژه‌های زیرساختی، منوط به تأمین منابع مالی است و یکی از اجزای مطلوب مصادیق آن توجه به وصول مطالبات است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران افزود: مدیران‌عامل شرکت‌های گاز استانی به ‌عنوان رئیس کمیته وصول مطالبه‌ها در استان و مدیران مالی این شرکت‌ها به‌عنوان دبیر کمیته، اهتمام ویژه‌ای به تحقق وصول مطالبه‌ها داشته باشند.

سیدمحمدحسین حسینی مدیر مالی شرکت ملی گاز ایران نیز گزارشی از فرآیند وصول مطالبه‌ها ارائه و اقدام‌های حوزه مالی این شرکت در این باره را تشریح کرد.

مسلم رحمانی مدیرهماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران نیز به‌عنوان دومین سخنران نشست، بیان کرد: وصول مطالبه‌ها و بهینه‌سازی مصرف از اولویت‌های شرکت ملی گاز ایران است و بی‌تردید حصول به نتیجه در این فرآیند با سختی و مشکلاتی همراه است.

وی ادامه داد: کمک به بخش مولد اقتصاد کشور با هدف جهش تولید، دغدغه جدی شرکت ملی گاز ایران است، اما در صورت نبود همراهی صنایع در پرداخت مطالبات، شرکت در خدمات‌رسانی با مشکل روبه‌رو خواهد شد.

مدیران‌ عامل شرکت‌های گاز استانی هم در این نشست ضمن بیان گزارشی از وضع وصول مطالبه‌ها در حوزه مأموریتشان، پیشنهادهایی به‌منظور تسهیل در این امر ارائه دادند.

براساس این گزارش، کمیته ویژه وصول مطالبه‌ها، برای هماهنگی با هدف گرفتن تصمیم برای اخذ بدهی از مشترکان به‌ویژه بدهکاران عمده تشکیل شده است که در نشست‌های مستمر با رصد اقدام‌های شرکت‌های تابع، تمهیدات لازم اندیشیده می‌شود و هماهنگی‌های لازم به‌منظور تسهیل این فرآیند انجام خواهد شد.

منبع: شرکت ملی گاز

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • چگونگی مردمی‌سازی توسعه بالادست صنعت نفت و گاز با توان بخش خصوصی و سرمایه‌های خرد مردمی
  • لزوم تشکیل کارگروه مشترک برای ایجاد تغییر در طرح ترافیک
  • قیمت کارخانه‌ای خودرو ۸۰ درصد زیر نرخ بازار است
  • توسعه کشور و مردمی سازی صنعت نفت و گاز بدون نیاز به مدیریت و بودجه دولت
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • تعاملات سایپا با فولاد مبارکه در راستای افزایش ۱۰۰ درصدی تولید خودرو
  • تامین مالی طرح‌های صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکار است
  • تامین مالی طرح‌های توسعه‌ای صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکاران است
  • صادرات مرغ با هدف تعادل بازار و ایجاد درآمد ارزی