Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «کاظم الفرطوسی» سخنگوی کتائب سید الشهداء عراق جمعه بیان کرد که گروه‌های مقاومت عراق منتظر اجرای تصمیم پنتاگون درخصوص کاهش شمار نیروهای آمریکایی در عراق به عنوان مقدمه‌ای برای خروج کامل آنها در ماه مه سال ۲۰۲۱ میلادی هستند.

وی در گفت و گو با پایگاه خبری «بغداد الیوم» تصریح کرد: گروه‌های مقاومت منتظر اجرای تصمیم پنتاگون آمریکا برای کاهش تعداد نظامیانش و سپس خروج کلی در ماه مه سال ۲۰۲۱ میلادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی کتائب سید الشهداء عراق خاطر نشان ساخت: اعتمادی به تصمیمات آمریکا نیست اما امیدواریم که در این گام صادق باشند.

الفرطوسی اظهار داشت: "دولت عراق گفته که همچنان درحال مذاکره با طرف آمریکایی از طریق کمیته‌های مشترک برای جدول بندی استقرار نیروهای آمریکایی در خارج از مرزهای عراق است اما تاکنون به تصمیمی نهایی نرسیده‌اند".

وی تاکید کرد: هیچ جایگزینی برای تصمیم خروج کلی نیروهای آمریکایی از عراق نیست زیرا این خروج خواست مردمی و سیاسی است که پارلمان بنا به اراده ملت عراق آن را تصویب کرد و دولت ملزم به اجرای آن است.

شیخ «قیس الخزعلی» دبیرکل «عصائب اهل الحق» عراق نیز دیروز (پنجشنبه) درباره نظر خود در خصوص خروج کامل آمریکا از کشورش تاکید کرد: خروج آمریکا یعنی عدم بقای هرگونه پایگاه نظامی و کنترل اشغالگران بر خاک عراق و آسمان آن.

وی در عین حال تاکید کرد: مقابله با حضور بیگانه با همه ابزارهای موجود مشروع است.

الخزعلی با اشاره به اشغالگری آمریکا در عراق گفت: قانون اساسی عراق ایجاد هرگونه پایگاه نظامی بدون موافقت پارلمان را مجاز نمی‌داند. وجود نیروی نظامی همراه با سلاح در یک پایگاه، حضور خارجی است که قانون اساسی و پارلمان آن را مردود می‌داند.

سرپرست وزارت دفاع آمریکا سه‌شنبه شب با اعلام کاهش حضور نظامیان آمریکایی در افغانستان و عراق گفت که تا پانزدهم ماه ژانویه (۲۶ دی ماه) شمار نیروهای آمریکایی در هر یک از این دو کشور به ۲ هزار و ۵۰۰ نفر خواهد رسید.

پیش از این، ائتلاف بین المللی موسوم به ضد داعش شمار کل نیروهای آمریکایی در خاک عراق را سه هزار نفر اعلام کرده بود.

نیروهای اشغالگر آمریکا در چند پایگاه در مناطق مختلف عراق مستقر هستند که بزرگترین پایگاه آنها «عین الاسد» در استان الانبار در غرب این کشور است.

پارلمان عراق پیش‌تر با صدور مصوبه‌ای بر لزوم خروج نیروهای بیگانه از خاک این کشور تاکید کرده است.

مردم عراق در مناسبت‌های مختلف مخالفت خود را با اشغالگری آمریکا اعلام داشته‌اند.

برچسب‌ها مقاومت ایالات متحده آمریکا بغداد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مقاومت ایالات متحده آمریکا بغداد مقاومت ایالات متحده آمریکا بغداد اخبار کنکور نیروهای آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۲۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازخوانی یک جنایت

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از کابل، با گذشت نزدیک به سه سال از انفجار خونین انتحاری در فرودگاه کابل هنوز جزئیات جدیدی از زوایای آن منتشر می‌شود به تازگی دو رسانه آمریکایی، یکی ادعا کرده؛ آمریکایی‌ها عامل انتحاری فرودگاه کابل را از هند به کابل آورده بودند و رسانه دیگری براساس مستندات، اعلام کرده؛ تعداد زیادی از مردم افغانستان در آن انفجار انتحاری، نه بر اثر انفجار انتحاری، بلکه با گلوله نظامیان آمریکایی کشته شده اند. آمریکایی‌ها هنوز درباره این اتهامات چیزی نگفته اند. در انفجار انتحاری و سپس تیراندازی نظامیان خارجی در فرودگاه کابل که در آخرین روز‌های خروج نظامیان اشغالگر به فرماندهی آمریکا پس از بیست سال جنگ در افغانستان روی داد، دست‌کم صد و هفتاد افغان کشته شدند...

 

اظهارات:

- شاهد عینی

دیگر خبرها

  • صعود عراق به المپیک برای نویدکیا گران‌ تمام شد
  • یورش پلیس آمریکا برای سرکوب و بازداشت دانشجویان دانشگاه لس‌ آنجلس
  • بازخوانی یک جنایت
  • دو دهه «جنگ با ترور» بوش ارتش آمریکا را تضعیف کرده است
  • واکنش جالب نویدکیا به غیبت منتظر محمد
  • سربازان زن صهیونیست به دلیل امتناع از حضور در جنگ در معرض بدرفتاری قرار دارند
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • ضرب و شتم نظامیان زن اسرائیلی بعد از امتناع از حضور در ارتش
  • تونل‌های بمب‌گذاری شده و کمین‌های پیشرفته؛ دردسر جدید نظامیان اسرائیلی+ فیلم
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا