Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-04@03:45:50 GMT

یهودیان آمریکایی هم از رژیم صهیونیستی بیزارند

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۴۲۴۴۰

روز گذشته (پنجشنبه) مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی جنبش بایکوت و تحریم اسرائیل (BDS) را یک سازمان «یهودستیز» خواند و تولیدات شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری را «اسرائیلی» نامید. مواردی که موضع مخالف دانشجویان آمریکایی را موجب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته القدس العربی، دانشجویان دانشگاه «سانفرانسیسکو» در بیانیه‌ای با حمایت از جنبش بایکوت، تصمیم به قطع روابط با ۱۰۰ شرکت مختلف که با شهرک‌های صهیونیست‌نشین همکاری دارند، گرفته‌اند. به نوشته روزنامه  یهودی «جویش ژورنال» در رأی‌گیری صورت گرفته ۱۷ نفر به این مصوبه رأی مثبت دادند یک نفر رأی منفی داد و دو نفر نیز از رأی دادن امتناع کردندپامپئو روز گذشته خطاب به نتانیاهو گفت: «می‌خواهم بدانی که ما گام‌های فوری برای برچیدن سازمان‌هایی خواهیم کرد که به دنبال بایکوت کینه‌توزانه هستند و دولت آمریکا حمایت خود از این گونه گروهها را پایان خواهد داد. او جنبش بایکوت رژیم اسرائیل را به «سرطان» تشبیه کرد.

دوری یهودیان آمریکا از رژیم اسرائیل

القدس العربی در ادامه نوشت که تصمیم اتحادیه دانشجویان سانفرانسیسکو می‌تواند بازتابی از موضع جامعه یهودیان آمریکا در قبال اسرائیل باشد. به خصوص اینکه یهودیان آمریکا به خصوص جوانانش بیش از گذشته رژیم تل آویو را مورد انتقاد قرار می‌دهند.

همچنین بر خلاف ساکنین سرزمین اشغالی که ۷۰ درصد آن‌ها حامی «دونالد ترامپ» هستند، طبق نظرسنجی‌ها ۷۷ درصد یهودیان آمریکا به رقیب او یعنی «جو بایدن» رأی داده‌اند.

روزنامه «معاریو» نیز در گزارشی نوشته است که جایگاه اسرائیل در میان اکثریت قابل توجه یهودیان آمریکا به طور بی سابقه‌ای کاهش یافته است، به طوریکه وقتی اسرائیلی‌هایی که به تازگی وارد آمریکا شده‌اند برای مشورت یا کمک گرفتن میان یهودیان آمریکا می‌روند، مورد بی توجهی و گاهی هم تمسخر قرار می‌گیرند.

این روزنامه در ادامه نوشت که کنست اخیرا طرحی را تحت بررسی قرار داده است که در آن از رژیم صهیونیستی می‌خواهد برای بهبود وضعیت میلیون‌ها یهودی خارج از سرزمین اشغالی با رهبران یهودی جهان مشورت کند، اما عدم اجماع یهودیان در کشورهای دیگر بر رهبری واحد در میان خود، اجرای این طرح را با مشکل رو به رو خواهد شد.

به نوشته معاریو، در حال حاضر در میان یهودیان آمریکا مرجع واحدی وجود ندارد که رژیم صهیونیستی بخواهد با او مشورت کند. به طوریکه در ایالت نیویورک سال‌هاست که یهودیان از وجود یک شخصیت مورد اجماع محروم هستند. در میان «حسیدی‌ها» و «حریدی‌ها» یک خاخام یا شخصیت فرهنگی که نظر متنفذی داشته باشد دیده نمی‌شود. در گذشته خاخام «میلیوبوارچ» و «بوبوب» شخصیت محبوبی در میان یهودیان نیویورک محسوب می‌شدند که پس از فوت آن‌ها، دیگر کسی در جایگاه آنان وجود ندارد.

این روزنامه عبری زبان افزود: «در میان یهودیان ارتدوکس آمریکا دیگر شخص محبوبی همچون خاخام "ناحوم لام" که برای سالیان طولانی ریاست مدرسه دینی را بر عهده داشت، وجود ندارد.»

همچنین برای سالیان طولانی «ایلی فیزل» برنده جایزه صلح نوبل و نجات یافته از هلوکاست، مرجع و رهبر یهودیان آمریکا بود تا اینکه در سال ۲۰۱۶ درگذشت و دیگری فردی در میان یهودیان آمریکا همتراز وی وجود ندارد.

با این اوصاف، نمایندگان رژیم صهیونیستی اگر بخواهند با خاخام‌های یهودی در آمریکا گفت‌وگو کنند، کسی را که واقعا نماینده یهودیان باشد را پیدا نخواهند کرد. همچنین دهها سازمان یهودی در آمریکا وجود دارد که یهودیان به طور کلی از وجود آن‌ها بی خبر هستند، یعنی هیچ تأثیری ندارند.

معاریو سپس نوشت که تعداد رو به افزایشی از پژوهشگران و مسئولان سابق اسرائیلی و شخصیت‌های یهودی در سال‌های  اخیر در خصوص جدایی میان یهودیان آمریکا و اسرائیل هشدار می‌دهند.

«پیتر بینارت» روزنامه نگار یهودی در ماه ژوئن گذشته در روزنامه نیویورک تایمز نوشت که اعتقادی به کشور یهودی ندارد و عقیده ندارد که امکان تشکیل کشور اسرائیل با هویت یهودی و دموکراتیک وجود دارد چرا که اسرائیل همچنان به اشغال کرانه باختری و محاصره غزه ادامه می‌دهد.

«عدینا فوغل الون»  مدیر سازمان آمریکایی «جی استریت» در سرزمین اشغالی نیز چندی پیش در مقاله‌ای در وبگاه عبری‌زبان واللا نوشت که اسرائیل بیش از پیش به نقطه اختلاف میان جامعه یهودیان آمریکا تبدیل شده است.

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: مایک پامپئو رژیم صهیونیستی نتانیاهو بنیامین نتانیاهو رژیم صهیونیستی نخست وزیر رژیم صهیونیستی وزیر خارجه آمریکا مایک پامپئو میان یهودیان آمریکا میان یهودیان رژیم صهیونیستی وجود ندارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۲۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام ویژه آمریکا خطاب به عربستان درباره سازش با اسرائیل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تارنمای خبری وکس، این سناتور جمهوری‌خواه که از حامیان سرسخت رژیم صهیونیستی و نیز از حامیان روابط قوی میان ایالات متحده و عربستان سعودی است، در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: اکنون زمان آن فرا رسیده است که درباره آنچه در سنای آمریکا در مورد توافقات احتمالی بین ایالات متحده و عربستان سعودی می‌تواند اتفاق بیفتد و نمی‌تواند اتفاق بیفتد شفاف باشیم.

گراهام در ادامه اظهار کرد: اگر توافقنامه امنیتی متقابل میان واشنگتن و ریاض در قالب یک معاهده دفاعی مذاکره شود، برای الزام‌آور شدن نیازمند ۶۷ رأی مثبت از سوی سناتورهای آمریکایی است و بدون عادی‌سازی روابط میان ریاض و تل‌آویو و تأمین نیازهای امنیتی (رژیم) اسرائیل در مورد مساله فلسطین این معاهده دفاعی از آرای (مثبت) کمی در سنای آمریکا برخوردار خواهد بود.

این سناتور جمهوری خواه افزود: انعقاد پیمان دفاعی میان واشنگتن و ریاض از همان ابتدا هم مشروط به عادی‌سازی روابط عربستان سعودی با (رژیم) اسرائیل بوده و تا به امروز نیز همین‌‎طور است.

متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه در اظهاراتی مدعی شد که واشنگتن به توافق با عربستان سعودی برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی بسیار نزدیک شده است.

میلر به خبرنگاران، افزود: ما به توافقی درباره ابعاد دو جانبه موافقتنامه عادی‌ سازی روابط بسیار نزدیک شده‌ایم.

وی گفت: بخشی از جزئیات توافق هنوز باقی مانده است اما فکر می‌کنم که به زودی می‌توانیم به توافق درباره این جزئیات دست پیدا کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، تاکید کرد: در مورد یک بخش جداگانه که به مسیر تشکیل دولت فلسطینی مربوط می‌شود، هنوز کار زیادی باقی مانده است.

میلر خاطرنشان کرد که موضع عربستان در مورد عادی‌سازی روابط با (رژیم) اسرائیل دو پیش‌ شرط دارد که شامل بازگشت آرامش به غزه و ایجاد مسیری برای تشکیل دولت مستقل فلسطین است.

وی اظهار کرد: این بسته توافقی شامل بخش‌هایی درباره روابط دو جانبه و همچنین مسیری برای تشکیل دو دولت است. ما در این باره صراحت داشته‌ایم و عربستان نیز مواضع بسیار روشنی داشته است.

کد خبر 849061 منبع: ایرنا برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه عربستان ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • پیام ویژه آمریکا خطاب به عربستان درباره سازش با اسرائیل
  • بخش قابل توجهی از یهودیان از جنایات رژیم صهیونیستی اعلام بیزاری کرده‌اند
  • توسعه تعریف «یهودستیزی» در آمریکا چه خطراتی دارد؟
  • تنفر جهانی از اسرائیل و صهیونیزم یا یهودی ستیزی؟
  • چگونه «وعده صادق» جَو اعتراضات دانشگاهی آمریکا برای غزه را تغییر داد؟
  • ترکیه تجارت با اسرائیل را تعلیق کرد
  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد
  • جنگ دریایی بی‌سابقه میان ارتش یمن و آمریکا و انگلیس در ۴۸ ساعت گذشته
  • وزیران صهیونیستی: اعتراضات دانشجویی تهدیدی وجودی است
  • جنگ دریایی بی‌سابقه میان یمن و آمریکا و انگلیس | در ۴۸ساعت گذشته در دریای سرخ چه گذشت؟