Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@05:34:03 GMT

پیش بینی افزایش 15 درصدی برداشت زعفران در لرستان

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۴۳۶۵۹

پیش بینی افزایش 15 درصدی برداشت زعفران در لرستان

علیرضا احمدوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، اظهار داشت: سال گذشته ۳۸۰ هکتار زعفران در لرستان کاشته شد که در مجموع ۱۱۰۰ کیلوگرم زعفران برداشت شد.

وی با بیان اینکه میانگین برداشت زعفران در هر هکتار زمین در لرستان سه کیلوگرم است، افزود: این محصول در لرستان در دو ماه خرداد و شهریور ماه کشت می‌شود که زمان برداشت آن استان از اواخر آبان تا اواسط آذرماه ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان کرد: شهرستان الشتر با کاشت ۱۵۰ هکتار زعفران در استان در این حوزه رکوردار بوده همچنین بر  اساس منتایج آزمایشگاه‌های معتبر کشور کیفیت زعفران لرستان از نظر رنگ، بو و طعم از خراسان بالاتر است.

احمدوند با اشاره به اینکه با توجه به گرانی پیاز زعفران تسهیلات خوبی به کشاورزان پرداخت می‌شود، تصریح کرد: امسال بر اساس پیش بینی‌ها انتظار داریم میزان کاشت و برداشت این محصول ۱۵ درصد در استان زیاد شود.

انتهای پیام/ ۸۵۰۲۰

منبع: فارس

کلیدواژه: زعفران لرستان رشد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۳۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد

سید محمدرضا سید حسینی با بیان اینکه در سال زراعی  ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی سیستان و بلوچستان به زیر کشت گندم رفته است گفت: کار برداشت حدود ۳۰ درصد از گندمزارهای این استان به اتمام رسیده است.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر و ۶۰۰ دستگاه دروگر جهت برداشت محصول گندم و ۱۶ مرکز خرید جهت تحویل گندم کشاورزان در سیستان و بلوچستان پیش بینی و به بهره‌برداران در برداشت و خرید گندم کمک می کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: در سال زراعی گذشته ۳۲ هزار هکتار در استان گندم کشت و کشاورزان ۷۰ هزار تن گندم آردی و بذری به مراکز خرید تحویل دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • توسعه نهالکاری در ۵۰ هکتار از تفرجگاه عینالی تبریز
  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز
  • احتمال سیلاب و ریزش کوه در محورهای کوهستانی خوزستان/ پیش‌بینی افزایش ۱۵ درصدی تردد
  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد
  • اعتبار بن دانشجویی نمایشگاه کتاب افزایش پیدا کرد/ امضای قرارداد با شرکت پُست
  • کاهش۱۰ درصدی کشت گل محمدی در خراسان رضوی به دلیل خشکسالی
  • سطح زیرکشت کلزا در آذربایجان‌غربی ۲ برابر شد/پیش‌بینی برداشت حدود ۱۲ هزار تنی
  • رتبه نخست سطح زیر کشت طلای معطر به سربیشه رسید
  • تولید زعفران ۷۰ درصد افت پیدا کرده است/صادرات با نام دیگران
  • آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم