Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، اخیراً فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که مأموران شهرداری بندرعباس در حال تخریب منزل یک شهروند هرمزگانی هستند که افکار عمومی را تحت تأثیر قرار داد.

تخریب سرپناه خانواده اهل بندرعباس توسط شهرداری باعث جریحه‌دار شدن احساسات و عواطف مردم شد و واکنش‌های زیادی را در بین کاربران فضای مجازی و رسانه‌های داخلی و خارجی ایجاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقدامی که اگر کمی سنجیده انجام می‌شد قطعاً چنین تبعات و نارضایتی‌هایی ایجاد نمی‌کرد.

شهرداری بندرعباس اعلام کرد که خانه این خانم در زمین‌های تصرفی ملی ساخته شده و ساخت و سازش غیرقانونی بوده است.

این پیرزن بندرعباسی بعد از تخریب منزلش توسط شهرداری خودسوزی کرد و هم‌اکنون با ۱۷ درصد سوختگی در بیمارستان بستری است. این حادثه، موجب ورود قاطعانه دستگاه قضا به موضوع گردید که در این راستا به‌شدت با مسببین آن برخورد شد.

شهرداری بندرعباس برای دلجویی از او علاوه برپرداخت تمام هزینه‌های درمان اعلام کرد که با هماهنگی راه و شهرسازی، زمینی به این خانواده اهدا خواهد کرد.

در شرایطی که همه سعی در نقد این رفتار غیر اسلامی و اشتباه داشتند، بعضی هم اما به‌جای «تخریب» و ایجاد هزینه بیشتر برای نظام و شاد کردن دل دشمنان قسم‌خورده این ملت، در فکر جبران و «ساختن» برآمدند، از جمله آن گروه جهادی «بچه‌های حضرت زهرا(س) تهران» که از اواخر سال گذشته یعنی ابتدای پیدایش ویروس منحوس کرونا در بندرعباس حضور دارند برای ساخت یک واحد منزل مسکونی جهت اسکان این خانواده بی‌سرپناه اعلام آمادگی کرد.

گروه جهادی بچه‌های حضرت زهرا(س) سپاه تهران که در تاریخ بیستم بهمن‌ماه سال قبل جهت شناسایی و شروع فعالیت عمرانی در بشاگرد وارد استان هرمزگان شد با شکل‌گیری بحران بیماری کرونا و لغو تمامی اردوهای جهادی، در استان هرمزگان ماند و به‌خاطر کمبود اقلام بهداشتی و درمانی در مرحله اول اقدام به راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک تنفسی کرد و در مرحله بعدی با راه‌اندازی کارگاه دوم با رویکرد اشتغال زنان سرپرست خانوار فعالیت خود را در بندرعباس ادامه داد.

از جمله فعالیت‌های صورت گرفته توسط این گروه جهادی در طول این ده ماه حضورشان در استان هرمزگان، تولید و توزیع ماسک رایگان در ابتدای بحران بیماری کرونا، اشتغال زنان سرپرست خانوار، راه‌اندازی اولین پویش مردمی "من هم ماسک می‌زنم" در کل کشور با توزیع ۴۰ هزار ماسک رایگان، راه‌اندازی کارگاه و اولین یادبود به اسم شهدای ناوچه کنارک، توزیع دو مرحله بسته ارزاق بین نیازمندان، توزیع 10 هزار بسته پذیرایی در نیمه شعبان و در حال حاضر راه‌اندازی ایستگاه‌های سلامت در سطح شهر و عرضه ماسک تنفسی به قیمت مصوب دولتی می‌توان اشاره داشت.

حمیدرضا محرابی مسؤول این گروه جهادی به خبرنگار خبرگزاری فارس در بندرعباس گفت: بهمن‌ماه 98 بود که تصمیم گرفتیم جهت کار عمرانی به شهرستان بشاگرد سفر کنیم که پس حضورمان در بندرعباس، اعلام شد که کرونا وارد کشور شده است.

وی اظهار داشت: از آنجائیکه کشور علی‌الخصوص مناطق جنوبی بشدت به ماسک نیاز داشت در بندرعباس ماندیم و به تولید ماسک پرداختیم که تا امروز ادامه دارد.

مسؤول گروه جهادی بچه‌های حضرت زهرا(س) خاطرنشان ساخت: ما 10ماهی هست که نان و نمک خوردۀ مردم این شهر هستیم و سال 99 را در کنار این مردم تحویل کردیم و حیات 10ماهه و دوام آوردن‌مان نیز به‌خاطر خون‌گرمی مردم هرمزگان بوده است.

وی تصریح کرد: آمادگی کامل خود را برای احداث واحد مسکونی این خانواده و یا مساعدت به هر شکل دیگری را اعلام می‌داریم.

محرابی، خدمت به محرومان و مستضعفان در هرکجای ایران عزیز را خدمت به حضرت زهرا(س) دانست و افزود: پس از تعیین زمین، آمادگی داریم بلافاصله احداث بنا را آغاز کنیم تا به‌ سرعت این منزل آماده شود.

عکس: عماد یگانه‌دوست

انتهای پیام/3264

منبع: فارس

کلیدواژه: فضای مجازی بندرعباس افکار عمومی خانواده آلونک شهرداری بندرعباس شهرداری بچه های حضرت زهرا س راه اندازی گروه جهادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۳۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت نخستین گروه از زائران هرمزگانی سرزمین وحی

مدیرکل فرودگاه‌های هرمزگان گفت: اولین گروه از زائران سرزمین وحی از طریق فرودگاه بندرعباس به استان بازگشتند. - اخبار استانها -

جمشید دلفاردی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در بندرعباس اظهار داشت: اولین پرواز عمره بعد از 9 سال از طریق فرودگاه بندرعباس، زائران را به سرزمین وحی اعزام کرد و خوشبختانه امروز اولین گروه از زائران به استان بازگشتند.

وی افزود: خدارا شاکر هستیم که تمام زائران اعزامی در سلامت کامل هستند و هیچ مشکلی هم در پرواز نداشتیم.

مدیرکل فرودگاه‌های هرمزگان گفت: 13 و 14 خرداد هم ما پرواز حج تمتع خواهیم داشت و از 15 مرداد به بعد هم به صورت هفتگی اعزام زائران عمره مفرده از سر گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/864

 

دیگر خبرها

  • بازگشت نخستین گروه از زائران هرمزگانی سرزمین وحی
  • ساخت ۱۰۴۰ واحد نهضت ملی مسکن در قم توسط بسیج سازندگی
  • هوا در ۵ نقطه خوزستان «ناسالم» اعلام شد
  • راه اندازی ۴۳۵ صندوق قرض الحسنه اشتغالزایی در البرز
  • لزوم تخصیص زمین برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی
  • آمادگی گروه معماری دانشگاه آزاد برای طراحی ساخت ۵۰ هزار واحد مسکن
  • آمادگی گروه معماری دانشگاه آزاد برای طراحی ساخت ۵۰ هزار مسکن کارکنان و اساتید
  • ساخت ١۵٠ هزار واحد مسکونی از ماه آینده آغاز می‌شود
  • ۲۲۰۰ گروه جهادی در کرمانشاه فعال هستند
  • برگزاری محفل انس با قرآن کریم در منزل شهید علی قرلی + تصاویر