Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@20:29:07 GMT

صحنه می‌تواند شهر ملی گیلاس شود

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۴۳۹۷۱

صحنه می‌تواند شهر ملی گیلاس شود

ایسنا/کرمانشاه رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان صحنه گفت: این شهرستان قابلیت آن را دارد که به عنوان شهر ملی گیلاس ثبت شود.

فرهاد حاتمی در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به ظرفیت‌های بالای شهرستان صحنه در حوزه گردشگری، اظهار کرد: شهر صحنه به واسطه داشتن درختان و باغات فراوان یکی از باغ شهرهای زیبای ایران محسوب می‌شود که ظرفیت‌های گردشگری زیادی را در دل خود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی اضافه کرد: حدود 70 درصد از کل باغات این شهرستان را باغات گیلاس تشکیل داده‌اند، برای همین گیلاس یکی از برندهای مهم شهرستان صحنه است.

رئیس میراث فرهنگی شهرستان صحنه اضافه کرد: گیلاس تولیدی در باغات صحنه به دلیل شرایط آب و هوایی بسیار مطلوب و خاک مرغوبی که این شهرستان دارد، از کیفیت بالایی برخوردار است و این موضوع باعث شده تا گیلاس باغات آن مشتریان زیادی در ایران داشته باشد.

وی افزود: باتوجه به حجم بالای باغات و کیفیت خوب گیلاس این شهرستان، از مدت‌ها پیش پیشنهاداتی مطرح شد که صحنه را به عنوان شهر ملی گیلاس در ایران معرفی کنیم.

حاتمی در ادامه "عسل" را دیگر برند مهم شهرستان صحنه اعلام کرد و گفت: از نظر تناژ تولید و مرغوبیت عسل، این شهرستان در ایران حرف اول را می‌زند.

وی با بیان اینکه عسل صحنه در ایران بسیار معروف است، عنوان کرد: این شهرستان قابلیت آن را دارد که نامش به عنوان شهر ملی عسل در کشور ثبت شود.

رئیس میراث فرهنگی شهرستان صحنه در ادامه به قابلیت‌های گردشگری دیگر این شهر هم اشاره کرد و افزود: صحنه شهری است که چهار طرف آن را کوه ها احاطه کرده و آب و هوای مطلوبی که این شهرستان دارد باعث شده تا گیاهان دارویی خودرو بسیاری در کوه های آن رشد کنند.

وی اضافه کرد: هرچند در حال حاضر در ایران شهری چون اصفهان را مرکز تولید گیاهان دارویی می دانند، اما گیاهان دارویی که در این استان رشد می‌کند بیشتر گلخانه ای و از طریق کشت است، درحالیکه در صحنه خودرو هستند.

حاتمی متذکر شد: بیش از 300 نوع گیاه دارویی خودرو در شهرستان صحنه رشد می‌کند و گیاهانی داریم که در هیچ جای دنیا نمی‌توان نظیر آنها را پیدا کرد، لذا به نظر می‌رسد که این شهرستان قابلیت آن را داشته باشد که به عنوان شهر ملی گیاهان دارویی ثبت شود.

وی گفت: براین اساس معتقدم صحنه می‌تواند شهر ملی گیاهان دارویی هم باشد و پیگیری‌هایی را هم در این باره انجام می‌دهیم.

انتهای پیام

  

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهر صحنه گيلاس ثبت ملي میراث فرهنگی كرمانشاه استانی فرهنگی و هنری عنوان شهر ملی گیاهان دارویی شهرستان صحنه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۳۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدی ترین حرف‌های نعیمه نظام دوست در پشت صحنه برنامه مهران مدیری

به گزارش همشهری آنلاین، نعیمه نظام دوست در پشت صحنه برنامه اسکار درباره حال و هوا و شوخی هایی که در این برنامه مورد استقبال مردم قرار گرفته بود، توضیح داد.

نعیمه نظام‌دوست: دوست دارم با مهران مدیری ازدواج کنم؛ واکنش مدیری را ببینید | ویدئو

کد خبر 849357 برچسب‌ها خبر مهم بازیگران سینما و تلویزیون ایران مهران مدیری سینمای ایران نمايش خانگي

دیگر خبرها

  • بارش تگرگ به باغات و مزارع شهرستان پاوه خسارت وارد کرد
  • ایران رتبه چهارم علم گیاهان دارویی و طب سنتی دنیا
  • ایران در رتبه چهارم تولید علم دنیا در حوزه گیاهان دارویی
  • رتبه چهارم ایران در تولید علم دنیا در حوزه گیاهان دارویی
  • برداشت ۳۲۰ تن گیاهان دارویی از مزارع نهاوند برای نخستین‌بار
  • جلوه گری شکوفه‌های درختان گیلاس در جنگل فندقلو اهر + فیلم
  • موانع آبگیری سد قشلاق صحنه
  • صحنه‌هایی از فیلم جدید محمدرضا فروتن پس از ۵ سال | ببینید
  • جدی ترین حرف‌های نعیمه نظام دوست در پشت صحنه برنامه مهران مدیری
  • پیام قدردانی از حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع و تدفین شهید گمنام