Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی غلامی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: شهرستان دهلران قطب اصلی تولید محصولات کشاورزی در استان ایلام است و محصولاتی مثل گندم، جو، کلزا، کنجد، ذرت و…در این شهرستان کشت و برداشت می‌شود.

وی با اشاره به توسعه کشت دانه‌های روغنی در این شهرستان، گفت: شهرستان دهلران قطب اصلی کشت دانه‌های روغنی کلزا و کنجد در استان ایلام است که این محصولات به کارخانه‌های روغن گیری ارسال می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی دهلران عنوان کرد: کشت دانه روغنی کند در سال‌های اخیر به دلیل صرفه اقتصادی مورد استقبال کشاورزان شهرستان قرار گرفته به طوری که هم اکنون سطح زیر کشت این محصول در شهرستان به ۶۵۰ هکتار رسیده است.

وی با اشاره به برداشت دانه‌های روغنی کنجد در شهرستان دهلران، گفت: پیش بین می‌شود امسال ۶۳۰ تن محصول کنجد به ارزش بالغ بر ۲۲ میلیارد تومان از این مزارع این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شود.

غلامی اظهار کرد: کنجد در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری دارای مقاومت در مقابل تنش‌های آبی رشد می‌کند.

وی گفت: دانه‌های کنجد دارای ۴۵ تا ۵۰ درصد روغن است که درآمد بسیار خوبی نصیب کشاورزان شهرستان داهلران کرده است.

کد خبر 5076406

منبع: مهر

کلیدواژه: دانه روغنی کنجد شهرستان دهلران جهاد کشاورزی ایلام ویروس کرونا هفته بسیج محدودیت های کرونایی شیراز شیوع کرونا کرمانشاه آمار کرونا شهرکرد گرگان شهرستان کرج لیگ برتر فوتبال ایران ستاد ملی مقابله با کرونا بوشهر بسیج دانه های روغنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۴۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم

روح الله احمدزاده در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: با توجه به تنوع آب و هوایی مناسب این شهرستان برای کاشت نهال انجیر دیم، کاشت انجیر در اراضی بخش چاهک اجرا شد.

وی با بیان آنکه انجیرهای کشت شده در شهرستان از ارقام استهبان، سبز، سیاه و گلاب است، افزود: انجیر دیم تنها از طریق نزولات آسمانی آبیاری می‌شود و اگر بارندگی کمتر از حد نرمال باشد به صورت غرقابی سه تا چهار مرحله آبیاری می‌شود.

رئیس مرکز جهاد کشاورزی شهرستان خاتم تصریح کرد: در شهرستان خاتم ۶۵ هکتار انجیر وجود دارد که ۴۲ هکتار بارور و ۲۳ هکتار غیر بارور است و ۲۸۰ هکتار اراضی شیب دار به کشت انجیر اختصاص یافته است.‌

کد خبر 6092042

دیگر خبرها

  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم
  • کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • خرید بیش از ۱۲ هزار تن گندم در خرمشهر
  • روز مزرعه دانه های روغنی در لرستان
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول