Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، منوچهر حبییی جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان گفت: بر اساس طرح جامع ممنوعیت‌ها ورود خودرو‌ها با پلاک‌های غیربومی به شهر‌های استان ممنوع است و برای شهر‌های با وضعیت نارنجی کرونا ۵۰۰ هزار و شهر‌های قرمز یک میلیون تومان جریمه ثبت خواهد شد.

او اضافه کرد: خروج پلاک‌های بومی در شهر‌های قرمز نیز به همین شکل، جریمه خواهد داشت، ضمن اینکه پلیس حضور فعالی دارد و دوربین‌ها هم کنترل لازم را خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

*نحوه فعالیت واحد‌های تولید و مدارس

جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان گفت: از آنجا که فعالیت واحد‌های تولیدی، صنعتی و کشاورزی استان محدود نشده است، افرادی که نیاز به تردد دارند، فهرست آن‌ها بنا به تشخیص فرمانداران در اختیار پلیس قرار می‌گیرد تا امکان تردد آن‌ها میسر شود.

حبیبی افزود: فعالیت دانشگاه‌ها و مدارس کماکان غیرحضوری و مجازی است و در مناطق قرمز استان نیز می‌توانند از منزل به صورت سیستمی آموزش‌ها را پیگیری کنند.

این مسوول گفت: نماز جمعه، مراسم مذهبی و آیینی و مساجد در این دو هفته تعطیل است و هیچ گونه فعالیتی نخواهند داشت.

* نحوه حضور کارکنان ادارات

او با اشاره به نحوه حضور کارکنان در ادارات، افزود: شهرستان‌هایی که وضعیت قرمز دارند با یک سوم کارکنان، وضعیت نارنجی با یک دوم و شهرستان‌های وضعیت زرد با دو سوم نیرو‌ها در محل کار حضور می‌یابند و با این تفسیر باید وضعیت ۶ شهرستان استان با مدیریت فرمانداران تعریف شود.

حبیبی گفت: مشاغل و دستگاه‌های ضروری مثل انتظامی، امنیتی، امدادی، خدماتی و هلال احمر از بحث محدودیت فعالیت کارکنان مستثنی هستند و دانشگاه علوم پزشکی، استانداری، فرمانداری و تامین اجتماعی از جمله دستگاه‌هایی هستند که نه تنها باید با ۱۰۰ درصد نیرو‌ها فعالیت کنند بلکه باید از ظرفیت سایر دستگاه‌ها هم برای مقابله با کرونا استفاه نمایند.

حبیبی افزود: جلسات اداری و تجمعات در شهرستان‌های قرمز بیش از ۱۵ نفر، در شهرستان‌های نارنجی بیش از ۲۰ نفر و در شهرستان‌های زرد بیش از ۳۰ نفر ممنوع است.

* کدام شهر‌های استان قرمز هستند

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان گفت: از ۶ شهرستان استان، پنج شهرستان قزوین، البرز، آبیک، تاکستان و بویین زهرا قرمز هستند و شهرستان آوج در وضعیت زرد قرار دارند.

این مسوول گفت: این پنج شهرستان متناسب با وضعیت خود اعمال محدودیت می‌شوند و به جز مشاغل گروه یک مابقی مشاغل اجازه فعالیت نخواهند داشت.
حبیبی افزود: در این طرح، مشاغل گروه یک، حدود ۲۲ رده را شامل می‌شود که نیازمندی‌های اولیه شهروندان را تامین خواهند کرد و مشکلی برای مردم به وجود نخواهد آمد.

* اجرای غربالگری محله محور از امروز

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا ادامه داد: طرح محله محور شهید قاسم سلیمانی با محوریت سپاه و هماهنگی فرمانداران با مدیریت کامل پزشک، پرستار و بهورز از روز شنبه آغاز می‌شود و تاثیرات خود را در محلات مختلف خواهد گذاشت.

*کنترل ورود و خروج خودرو‌ها و تعیین مکان‌هایی برای قرنطینه

معاون استاندار ادامه داد: نیروی انتظامی هماهنگی لازم را خواهد داشت تا موانع فیزیکی تردد در شهر‌ها ایجاد و ورود و خروج‌ها کنترل شود، همچنین باید برای هر شهر و شهرستان، کمربندی ایجاد کرد تا افراد در صورت ضرورت بدون ورود به شهر‌ها از آن‌ها عبور کنند.

حبیبی گفت: بنا است از ظرفیت میهمان خانه‌ها برای مکان‌های قرنطینه افراد استفاده کنیم که با مشارکت شهرداری، شورای اسلامی و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انجام می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محدودیت های کرونایی ویروس کرونا ستاد کرونا مقابله با کرونا جانشین ستاد شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۴۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت قرمز در بازار طلا؛ ۲ سیگنال «رافائل» به بازار سکه

در معاملات پشت خطی سکه بازان صحبت‌های گروسی در فرودگاه وین را رصد کردند. برخی از آن‌ها با اشاره به اظهارات او پیش‌بینی می‌کنند در روز جاری سکه از فاز نزول خارج خواهد شد. عده‌ای هم معتقدند درصورتی‌که دلار و تتر نوسان نزولی یا صعودی را ثبت کند مسیر بعدی سکه بازان مشخص‌تر خواهد شد.

به گزارش اقتصادنیوز، روز گذشته اکثر بازار‌ها چشم‌انتظار نشست خبری «رافائل گروسی»، مدیرکل آژانس انرژی اتمی بودند و کمتر کسی حاضر بود بی‌گدار به آب بزند و در موقعیت خرید سکه قرار بگیرد.

البته پس از پایان این نشست گمانه‌زنی‌ها در بین معامله‌گران داغ شد و برخی از سکه بازان می‌گفتند اگر صحبت‌های فعلی گروسی در ایران، با صحبت‌هایی که بعد از خروج از ایران می‌زند یکی باشد می‌تواند سیگنال نزول سکه را تقویت کند.

همچنین در معاملات پشت خطی هم فعالان بازار صحبت‌های او در فرودگاه وین را رصد کردند. «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به‌محض برگشت به وین گفته «ما باید ادامه دهیم… وضعیت فعلی برای من کاملاً رضایت‌بخش نیست. ما تقریباً در یک بن‌بست قرار داریم... و این باید تغییر کند.»

این تمام ماجرا نیست و شواهد گویای آن است که بازار طلا و جواهر هم همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد و معامله‌گران برای نشان‌دادن مخالفت خود با قانون مالیات بر عایدی سرمایه، بنگاه‌های خود را به حالت نیمه‌تعطیل درآورده‌اند. البته روز گذشته مهدی موحدی بک، سخنگوی سازمان امور مالیاتی در گفتگو با مهر جزئیات مالیات بر عایدی سرمایه برای طلا، را تشریح کرد و تأکید کرد طلافروشان خیالشان راحت باشد که اگر اطلاعات موجودی طلای خود را ثبت کنند، مشمول مالیات بر عایدی نمی‌شوند.

با این‌همه قیمت سکه امامی که در روز دوشنبه در کانال ۴۲ بسته شده بود، معاملات سه‌شنبه را در کانال ۴۱ و در ۴۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان آغاز کرد و با کاهش ۵۰۰ هزارتومانی در ۴۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بسته شد. حباب سکه با کاهش یک‌درصدی به ۱۹ درصد رسید که نشان می‌دهد کاهش سکه بیشتر از دلار است. حباب سکه در سال جاری در بازه ۱۶ تا ۲۶ درصدی بوده است.

قیمت اونس طلا هم دیروز در حول‌وحوش ۲۳۱۹ دلار به فروش رسید. فنی‌های بازار معتقدند محدوده ۲۳۳۰ همچنان مهم است و تا بالای آن تثبیت ندهد احتمال صعود معنادار اونس کم‌رنگ است.

در مجموع معامله‌گران در خصوص روند حرکتی قیمت سکه در روز جاری دو نگاه دارند. برخی از آن‌ها با اشاره به اظهارات گروسی در وین پیش‌بینی می‌کنند در روز جاری سکه از فاز نزول خارج خواهد شد. عده‌ای هم معتقدند درصورتی‌که دلار و تتر نوسان نزولی یا صعودی را ثبت کند مسیر بعدی سکه بازان مشخص‌تر خواهد شد. سکه در حال حاضر مرز ۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را پیش روی خود راد که اگر به آن برسد در گام بعدی برای ۴۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تلاش خواهد کرد. در غیر این صورت احتمال عقب‌نشینی سکه تا کف کانال ۴۱ میلیون تومان محتمل است.

دیگر خبرها

  • آخرین خبرها از جاده‌های مازندران در پایان هفته
  • اعتراف ۳۰ سارق به ۶۱ فقره سرقت در اصفهان
  • اعمال محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته در راه‌های مازندران
  • اعمال محدودیت ترافیکی در راه های مازندران
  • وضعیت قرمز در بازار طلا؛ ۲ سیگنال «رافائل» به بازار سکه
  • اعمال محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران
  • مسافران آخر هفته بخوانند ؛ محدودیت‌ های ترافیکی جاده های شمالی
  • هوای کرمان بر مدار قرمز ثبت شد / شاخص کیفی ۱۹ شهر سالم و پاک است
  • «رفح» زیر آتش؛ وضعیت بحرانی آخرین پناهگاه آوارگان فلسطینی+ عکس
  • جمعه، آخرین مهلت مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ در قزوین