Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسیج دانشجویی پردیس شهید باهنر شیراز در بیانیه‌ای خواستار شفاف‌سازی مسائل مالی در دانشگاه فرهنگیان شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، بسیج دانشجویی پردیس شهید باهنر شیراز در واکنش به شفاف‌سازی مالی در دانشگاه فرهنگیان بیانیه‌ای صادر کرد.
متن بیانیه یه این شرح است:
یکی از دغدغه‌های اصلی واساسی هرسازمان و مجموعه‌ای برای بقا ونیز داشتن بازده مناسب، مسائل مالی آن مجـمـوعـه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
ازسوی دیگر، در یـک جامعه نظام‌مند که تابـع قوانین وضوابطی برای زنـدگی اجتماعی، فرهنـگ و پیشرفت است؛ شفاف‌سازی امور برای اقشـار جامعه ازمهمترین اصـول است.
عمومی‌سازی شفافیت مالی برای پاسخگویی و مدیریت مالیِ اثربخش، حیاتی است. ضرورت شفافیت مالی دراین است که اطمینان خاطـر ایجاد می‌کند کـه وقتی مسئولین یک مجموعه تصمیمی اقتصـادی اتخاذ می‌کنند، تصویـر دقیقی از ابعاد مختلف امورمالی آن مجموعه، ازجمله مخارج، منافع تغییر سیاست‌های مالی و خطرپذیری‌های نهان این سیاست‌ها در امور مالی را دارند وتمام این موارد درنظر گرفته شده است.
در هر زمان ممـکن است اعضای هرسازمان یا نهادی تقاضـای شفافیت مـالی داشته باشند تا به مطالبات آن‌ها رسیدگی شود و مطمئن شوند که به حق وحقوق خـود رسیـده‌اند وحقی ازآنان ضایـع نشده‌است. ازطـرفی ممکـن است بخواهـند بررسی کنندکه سازمان مربوطه آنها) به‌عنوان مثال سازمان آموزش وپرورش) با برنامه‌ریزی منـاسب برای امـور مالی و روشی که برای هزینه‌کرد بودجـه درپیش گرفته است.   توانایی پاسخگویی به نیاز‌های سازمان در راه رسیدن به اهداف از پیش تعیین‌شده را دارد؛ لذا مسئولین هرمجموعه باید دقت و شفافیت بالایی در ابلاغ اعتبارات و روشن نمودن وضعیت مالی وزارت‌خانه‌ی تحت‌تصدی خـود را داشـته باشـنـد تا بتـوانند پاسخگـوی مطالبـات به‌جـا و قـانونـی کارمندان خود باشند.
طبق همین اصول ومواردی که بیان شد، دانشجومعلمان سراسر کشور به عنوان عضـوی از جامعـه‌ی فرهنگیـان، اقـدام به مطالـبه گری از مسئـولین امـر، جهـت شفاف‌سازی امور مالی وتعیین محل هزینه¬کرد کسورات حقوق‌شان کرده اند که در واقع مطالبه‌ای کاملا صحیح و قانونی است. امید است که مسئولین مربوطه خود را ملزم بـدانند که اقدامات لازم را برای شفاف‌سازی مالی انجام دهنـد ودر راستای احقاق حقوق قانونی دانشجومعلمان، همت بگمارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه فرهنگیان دانشجومعلمان شفاف سازی مالی شفاف سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۴۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، شهرام کلانتری خاندانی، در این نامه از مدیران عامل سازمان‌های تأمین اجتماعی، بیمه سلامت و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح، خواستار ثبت اسناد ارسالی داروخانه‌ها در سایت سازمان‌های بیمه‌گر شده است.

وی با تاکید بر پیگیری رعایت مفاد بند ل تبصره بودجه و لزوم ایجاد داشبورد شفاف برای اطلاع رسانی در پرداخت‌ها، تصریح کرد: میزان تسویه هر صندوق بیمه‌ای به صورت شفاف قابل مشاهده باشد.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شاکری: تامین اجتماعی آمار بیمه کارگران ساختمانی را شفاف ارائه دهد + فیلم
  • بازگشت واحدهای تعطیل‌شده به چرخه تولید، ادعاست یا واقعیت؟ / باوجود دستور رئیسی، مسئولان از اعلام آمار، فراری هستند
  • چرا طلافروشان تهرانی اعتصاب کردند؟
  • پرونده معاون امر به معروف و نهی از منکر استان خوزستان شفاف‌سازی شود
  • سید محمد خاتمی: تورم به سطح فوق العاده نگران کننده ای رسیده است /نباید با ذهنیت‌های بسته به سراغ امور پیچیده کشور رفت
  • ۴ انتصاب در دانشگاه فرهنگیان لرستان
  • ابهامات مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • ابهامات بر سر مستثنی شدن قوه قضاییه، وزرا و هیات رئیسه مجلس از «شفافیت» قوای سه گانه
  • پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود
  • پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود