Web Analytics Made Easy - Statcounter

از امروز قرار است به مدت دو هفته محدودیت‌هایی اعمال شود که رئیس جمهور نام آن را تعطیلی فراگیر گذاشته است. اما این تعطیلی و محدودیت‌ها شامل چه مواردی است؟

به گزارش پول نیوز، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرده است: از روز گذشته کلیه مسافرین هواپیما و قطار بین شهری با بانک اطلاعاتی مبتلایان به ‫کرونا تطابق داده شده و از جابه‌جایی افراد مبتلا جلوگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ـ طبق اعلام کانون صرافان، صرافی‌ ها از شنبه تعطیل نیستند و در مناطق قرمز حداکثر با یک دوم نیروی انسانی شاغل در صرافی باید به فعالیت بپردازند.

ـ طبق جزئیات محدودیت‌های کرونایی منتشر شده، در سطح هشدار قرمز و نارنجی، خودرو‌ها با پلاک بومی حق خروج از منطقه خودشان را ندارند و پلاک‌های غیربومی هم اجازه ورود به این مناطق را ندارند که در صورت رعایت نکردن؛ توسط دوربین‌ها جریمه سنگین خواهند شد. هر نوع جلسه رسمی در مناطق قرمز تا سقف ۱۵ نفر و در سطح نارنجی تا سقف ۲۰ نفر و در مناطق با سطح زرد تا سقف ۳۰ نفر مجاز است و باید ۴ متر فاصله بین افراد رعایت شود این قانون برای همه به طور یکسان اجرا می‌شود.

ـ سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره تصمیم گیری تعطیلی مشاغل در ساعت ۱۸ که از هفته قبل آغاز شده است نیز گفت: مراکز تجمع یا پاساژ‌ها و رستوران‌ها جزو مکان‌هایی هستند که به شدت آسیب پذیرند و می‌توانند موجب انتقال بیماری شوند.

ـ اصناف زیر طی دو هفته آینده مجاز به فعالیت هستند:

فروشگاه‌های زنجیره‌ای، سوپر مارکت‌ها، میوه فروشی‌ها و سبزی فروشی‌ها، میادین میوه و تره‌بار.

مراکز تولید، نگهداری، توزیع و فروش محصولات غذایی و خدمات وابسته.

مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های لبنی و نانوایی(تولید فراورده‌های نانوایی)

داروخانه‌ها، مراکز و فروشگاه‌های دامپزشکی، پخش دارو، عطاری و داروهای سنتی

مراکز تهیه، تولید و توزیع مواد غذایی آماده و بیرون بر

خدمات اپراتورهای ارتباطی، خدمات الکترونیک، شرکت‌های خدمات اینترنتی اعم از تامین کنندگان اینترنت، فروشگاه‌های اینترنتی و شرکت‌های خدمات مبتنی بر اینترنت.

تعمیرگاه‌های انواع خودرو و لوازم خانگی، الکتریکی و الکترونیکی،

فروشگاه‌های انواع قطعات و لوازم یدکی

فروشگاه‌های انواع مصالح ساختمانی و آهن آلات

کارگاه های صنعتی(مانند جوشکاری و تراشکاری و مشابه آن)

چاپخانه

خشکشویی

سازندگان و فروشندگان عینک

ـ پس از جلسه مشترک اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی و وزارت ارتباطات، مقرر شد کسب‌وکار‌های اینترنتی جزو مشاغل ضروری قرار گرفته و فعالیت این شرکت‌ها در شرایط محدودیت کرونا بلامانع باشد.

ـ رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کرد: بازار طلا و کلیه واحدهای صنفی اتحادیه طلا و جواهر تهران از روز شنبه اول آبان‌ماه به مدت ۱۵ روز تعطیل است.

ـ بازار لپ‌تاپ و موبایل، مشاوران املاک و نمایشگاه‌های خودرو هم در دو هفته پش‌رو تعطیل هستند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: محدودیت های کرونایی کسب وکارها ستاد ملی مبارزه با کرونا واحدهای صنفی شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۴۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش‌ها و کاهش دما در اصفهان/ ورود سامانه بارشی به استان جدید از امروز

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی با فعالیت سامانه ناپایدار همرفتی، از وزش باد به نسبت شدید تا شدید، طوفان لحظه‌ای، بارش رگبار بهاری، مه آلودگی، بارش موقت تگرگ در نواحی مستعد، رعدوبرق و صاعقه خبر داد.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر گذر و فعالیت سامانه ناپایدار از امروز تا روز چهارشنبه هفته جاری بر روی استان است.

وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی در بیشتر مناطق به صورت قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید تا شدید در برخی نواحی مستعد احتمال گردوخاک و بارش‌های رگباری، گاهی همراه با رعدوبرق و احتمال تگرگ به ویژه در غرب و شمال استان پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه افزایش ابر در برخی مناطق شرق و شمال و به وقت سه‌شنبه احتمال رگبارهای پراکنده و موقت در این نواحی و در سطح استان با افزایش شدت وزش باد، گاهی تندباد لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

وی درباره صدور هشدار زرد هواشناسی با ورود سامانه ناپایدار همرفتی، رطوبت اندک و اوج فعالیت همراه با وزش باد از بعدازظهر امروز تا اواخر وقت چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت در استان، تصریح کرد: فعالیت این سامانه با وزش باد به نسبت شدید تا شدید، طوفان لحظه‌ای، بارش رگبار بهاری، مه آلودگی در اواخر وقت و اوایل روز بارش موقت تگرگ در نواحی مستعد، رعدوبرق و صاعقه مورد انتظار است.

آقایی گفت: طی این مدت تمام مناطق استان به ویژه اصفهان، آران و بیدگل، اردستان، اسلام‌آباد موگویی، انارک، بویین میاندشت، سمیرم، چادگان، فرودگاه اصفهان، خمینی‌شهر، خوانسار، خوروبیابانک، شاهین‌شهر و میمه، فریدن (داران)، دهاقان، لنجان، زواره، نائین، نجف‌آباد، مورچه خورت، نطنز، گلپایگان، کوهپایه، کبوترآباد، کاشان، دهق، شهرضا، فلاورجان، مبارکه، مهاباد، نائین و ورزنه تحت تأثیر سامانه است.

وی اظهار کرد: احتمال سقوط از ارتفاع و قطع درختان فرسوده، احتمال ریزش ساختمان‌های سست، خسارت سازه‌های موقت و صنایع کشاورزی، کاهش دید و اختلال در تردد شهری و روستایی، جاری شدن رواناب و اختلال در تردد در سطح جاده‌ها و معابر شهری، سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها از مخاطرات این سامانه است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: احتیاط در سفرهای بین شهری، نداشتن توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، خودداری از عبور یا توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی، ممنوعیت فعالیت‌های کوهنوردی و گردشگری، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، نداشتن اتراق در زیر ساختمان‌های نیمه ساز و درختان فرسوده، تمهیدات لازم جهت حفظ صنعت کشاورزی و دامداری توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان سه تا پنج درجه کاهش خواهد داشت، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به درجه ۲۳ سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به ۱۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

آقایی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۳۳ درجه سانتی‌گراد و فریدونشهر با دمای پنج درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

کد خبر 751133

دیگر خبرها

  • تداوم بارش‌ها و کاهش دما در اصفهان/ ورود سامانه بارشی به استان جدید از امروز
  • آغاز به کار پنل‌های تخصصی نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم هسته‌ای
  • آغاز به کار پنل‌های نخستین کنفرانس بین‌‌المللی علوم هسته‌ای
  • آغاز به کار پنل‌های تخصصی نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم هسته ای
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان یزد
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان
  • آغاز بارش باران در مناطق مختلف ایلام/بارش ها تا فردا ادامه دارد
  • زمینه فعالیت مشاغل خانگی را در اصفهان تقویت می‌کنیم
  • شادی مردم دیار هگمتانه از بارش باران بهاری
  • تسهیل تأمین دارو و واکسن مورد نیاز دامداران و مرغداران لرستانی