Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@13:24:11 GMT

ریزش شدید قیمت خودرو در بازار + قیمت

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۰۴۴۸۸۰

ریزش شدید قیمت خودرو در بازار + قیمت

خبرگزاری آریا - بازار خودروهای داخلی پرتیراژ در این هفته، روندی سینوسی داشت. بازار خودرو در بیشتر روزهای هفته افت نرخ را ثبت کرد؛ این روند نزولی تا آن جا پیش رفت که نرخ پراید 131 را به حوالی 100 میلیون تومان نزدیک کرد.
خودروها در هفته جاری افت قیمت 4 تا 40 میلیون تومانی را نسبت به هفته گذشته تجربه کردند و تنها تیبا 2 معمولی بدون تغییر نرخ در بازار داد و ستد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پشت پرده کاهشی شدن قیمت‌ها در بازار خودرو
برخی از فعالان بازار خودرو اثرات روانی جریان‌های سیاسی بر نرخ ارز و افت آن را دلیل کاهشی شدن بازار خودرو می‌دانند و برخی دیگر معتقدند دلیل این افت نرخ به مصوبه بهارستان نشین‌ها مبنی بر عرضه خودرو در بورس باز می‌گردد. براساس این تصمیم هر شخص می‌تواند هر سه سال یک بار با یک کد ملی، یک خودرو در بورس کالا خریداری کند و قبل از پایان سه سال مقرر نمی‌تواند اقدام به فروش خودرو کند، روشی که برخی معتقدند شاید بتواند کاهشی شدن نرخ در بازار خودرو را به همراه داشته باشد. از سوی دیگر برخی از فعالان بازار خودرو معتقدند با توجه به تصمیمات جدیدی که برای بازار خودرو گرفته شده در کنار زمزمه‌های مطرح شده مبنی بر تغییر برخی مناسبات سیاسی را می‌توان از دیگر عوامل افت نرخ خودرو در هفته گذشته دانست. همچنین، برخی دیگر تاکید دارند دلیل کاهش نرخ خودروها به دلیل انتظار برای عرضه بیشتر خودرو در بازار است، این گروه معامله گران تصور می‌کنند وضعیت تولید در فصل‌های پیش رو بهتر از قبل خواهد بود. این اعتقاد از آن جا ناشی می‌شود که آمار شش ماهه نشان می‌دهد که موجودی انبار خودروسازان رو به افزایش است. این روند می‌تواند عرضه در بازار را تقویت کند و از افزایش نرخ بیشتر جلوگیری کند.
پراید 131 در نزدیکی مرز 100 میلیون
پراید 131 هفته گذشته تا یک قدمی 100 میلیون تومان کاهش یافت، تا زمینه رسیدن نرخ این خودرو به زیر 100 میلیون تومان فراهم شود، براساس ارزیابی بازار در این هفته این خودرو در محدوده قیمتی 108 میلیون تومان در بازار معامله شد، که نسبت به هفته پیش افت 9.2 درصدی داشته است. تولید پراید 131 هرچند متوقف شده، اما نرخ آن، همچنان این خودرو را در صدر خودروهای پرتقاضا قرار داده است. نرخ مدل هاچ‌بک پراید یا همان پراید 111 نیز در هفته‌ای که امروز پایان می‌یابد به حدود 125 میلیون تومان رسید و افت نرخ 12.5 درصدی را تجربه کرد. پراید 111 را می‌توان خودروی محبوب قشر جوان دانست، خودرویی که همیشه برای آن تقاضا وجود دارد و به هنگام خرید خودرو جوانان اصولا نیم نگاهی به آن دارند به همین دلیل روند قیمتی آن در بازار همواره مورد توجه است.
افت 9 تا 10 درصدی 206
از سوی دیگر ارزیابی بازار خودرو نشان‌دهنده آن است که نرخ خانواده پژو 206 نیز که در ماه‌های اخیر پیوسته روند رو به رشدی داشت، در این هفته افت نرخ را تجربه کرد؛ افت نرخ خانواده 206 به 9 تا 10 درصد رسید. رصد بازار خودرو نشان می‌دهد که پژو 206 تیپ 5 در هفته گذشته افت نرخ 6.6 درصد را تجربه کرده و نرخ آن نسبت به هفته پیش از آن به حدود 280 میلیون تومان رسیده است. افت نرخ پژو 206 صندوق دار نیز در هفته گذشته نسبت به هفته قبل به 9.5 درصد رسید و در بازار در محدود 255 میلیون تومان نرخ خورد، پژو 206 صندوق دار را می‌توان مدلی از این گروه دانست که طرفداران بسیاری در میان خانواده‌ها دارد. نرخ پژو 206 تیپ2 نیز در هفته گذشته به حدود 196 میلیون تومان رسید و افت حدود 11 درصدی را ثبت کرد.
بیشترین افت نرخ به سمند EF7 رسید
رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که سمند LX با موتور EF7 نیز در هفته‌ای که امروز آخرین روز آن است، بالاترین افت را در میان محصولات پرتیراژ داشته و نرخ آن به 205 میلیون تومان رسید و افت نرخ 16 درصدی را نسبت به هفته قبل داشته است.
براساس ارزیابی‌های صورت گرفته افت نرخ سمند LX در این هفته نسبت به هفته دوم آبان ماه 2 درصد بوده و نرخ آن به 172 میلیون تومان رسیده است. سمند سورن نیز در این هفته افت 10 درصدی را تجربه کرد و نرخ آن به 250 میلیون تومان رسید.
تیبا هاچ بک بدون تغییر
از سوی دیگر ارزیابی بازار نشان دهنده آن است که خانواده تیبا نیز این هفته را با افت نرخ به پایان رساندند. تیبا صندوقدار در این هفته افت 10.4 درصدی را نسبت به هفته قبل ثبت کرد و نرخ آن 120 میلیون تومانی شد، اما مدل هاچ بک این خانواده یا همان تیبا2 معمولی در مدت زمان مورد بررسی بدون تغییر بود و با قیمت حدود 130 میلیون تومان در بازار خرید و فروش شد. ساینا که به لحاظ قیمتی و حتی فرمی همتراز تیباست نیز همانند تیبا این هفته از افت نرخ در امان نماند و با افت 7 درصدی نرخ آن به 140 میلیون تومان رسید.

منبع: خراسان

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: میلیون تومان رسید هفته گذشته نسبت به هفته بازار خودرو نیز در هفته نرخ آن هفته افت نرخ آن پراید 131 افت نرخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۴۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت خودرو امروز ۱۲ اردیبهشت +جدول

قیمت خودرو امروز، چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ صعودی گزارش می‌شود. قیمت‌ها در برخی موارد تا ۹۰ میلیون تومان افزایش یافته و در هر دو بازار داخلی و مونتاژی دیده می‌شود.

به گزارش مشرق، قیمت خودرو امروز، چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ پس از دو هفته رکود و افت ناچیز قیمت‌ها، سرانجام افزایشی شد. از صبح امروز اغلب محصولات داخلی و مونتاژی رشد قیمت دارند و در برخی موارد یک خودرو وارداتی همانند هونگچی H۵، بالغ‌بر ۹۰ میلیون تومان گران‌تر شده است. روز گذشته نرخ ارز در بازار آزاد افزایش یافت و همین موضوع باعث شد تا قیمت خودرو بلافاصله دچار رشد قیمت شود.

با توجه به قیمت‌های وب‌سایت ایران‌جیب، بازار خودرو از ابتدای روز جاری تغییر چندانی پیدا نکرده است.

قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودروهای داخلی، رشد چند درصدی نسبت به روز گذشته دارد.

کوییک S دنده‌ای یکی از هاچ‌بک‌های اقتصادی سایپاست که نسبت به روز گذشته چهار میلیون تومان گران‌تر شده و با ۴۳۶ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

شاهین G استاندارد جزو معدود محصولات شرکت سایپا به شمار می‌رود که از ابتدای امروز هفت میلیون تومان رشد قیمت دارد و با ۷۴۷ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پژو ۲۰۷i دنده‌ای یکی از رکوردداران افزایش قیمت در بازار خودروهای داخلی به شمار می‌رود که با رشد ۲۰ میلیون تومانی نسبت به ابتدای روز، به نرخ ۷۵۶ میلیون تومان رسید.

دنا پلاس توربو اتوماتیک که روز گذشته رکورددار افت قیمت در بازار داخلی بود، امروز رکورد رشد قیمت را زد و ۴۵ میلیون تومان افزایش یافت. این خودرو هم‌اکنون با یک میلیارد و ۱۸۵ میلیون تومان معامله می‌شود.

قیمت خودروهای مونتاژی

قیمت خودروهای مونتاژی هم از صبح امروز صعودی گزارش می‌شود.

جک J۴ آپشنال یکی از ارزان‌ترین محصولات کرمان موتور محسوب می‌شود که از صبح امروز ۱۳ میلیون تومان گران‌تر شد و به ۸۴۰ میلیون تومان رسید.

ام‌وی‌ام X۳۳ کراس اتوماتیک جدیدترین کراس‌اوور اقتصادی مدیران خودرو است که رشد ۲۰ میلیون تومانی را به ثبت رساند و با یک میلیارد و ۲۷۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

فیدلیتی پرستیژ هفت نفره که محصول جدید گروه بهمن به شمار می‌رود، تنها در یک روز توانسته ۶۰ میلیون تومان گران‌تر شود و رکورد رشد قیمت محصولات مونتاژی را نصیب خود کند. این خودرو هم‌اکنون با دو میلیارد و ۵۷۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

منبع:تجارت‌نیوز

دیگر خبرها

  • سقوط آزاد رمزارزها؛ افت ۱۸ درصدی قیمت بیت‌کوین در یک ماه
  • قیمت خودرو‌های بنز در بازار ایران امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • قیمت خودرو امروز 12 اردیبهشت 1403
  • قیمت طلا، سکه و دلار در بازار چهارشنبه۱۲ اردیبهشت
  • قیمت خودرو امروز ۱۲ اردیبهشت +جدول
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ریزش قیمت دلار تا ۵۸ هزار تومان!
  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • ۴ دلیل ریزش قیمت‌ها در بازار ارز و سکه و نقره داغ شدن خریداران
  • ریزش قیمت دلار در روز‌های آینده ادامه خواهد داشت