Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل سازمان ملل هشدار داد که اگر اقدامات فوری اتخاذ نشود میلیون‌ها یمنی جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل گفت: یمن درحال حاضر با خطر قریب الوقوع بدترین قحطی در جهان از چند دهه گذشته مواجه است. اگر اقدامات فوری اتخاذ شود، میلیون‌ها یمنی احتمالا جان خود را از دست می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گوترش گفت: وخامت بحران در یمن به دلیل کاهش زیاد کمک‌های مالی امسال در مقایسه با سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ است که نتیجه نزاع مستمر و موانعی است که طرف‌ها ایجاد کرده‌اند.

سازمان ملل طی هفته‌های گذشته نیز هشدارهای مشابهی داده بود. 

برخی مسئولان می‌گویند دولت دونالد ترامپ قصد دارد انصارالله را در لیست گروه‌های "تروریستی" قرار دهد.

یک دیپلمات غربی اعلام کرد: اگر انصارالله در لیست "تروریسم" قرار گیرد عواقب زیادی خواهد داشت و می‌تواند موجب پیچیده شدن روند صلح و فعالیت سازمان ملل شود.

یان ایگلند، رئیس شورای پناهندگان نروژ گفت: ما نیز نگران ایجاد موانع اضافی در روند کمک‌رسانی به یمن هستیم. اگر آمریکا چنین اقدامی اتخاذ کند باید استثناهایی نیز قائل شود تا امدادرسانان بتوانند بدون نگرانی درباره پیامدهای قانونی به فعالیت خود ادامه دهند.

در این راستا سلطان السامعی، معاون رئیس شورای سیاسی انصارالله یمن اعلام کرد، ترامپ که در انتخابات شکست خورده حق گرفتن چنین تصمیمی ندارد.

اعضای دموکرات کنگره نیز در نامه‌ای به مایک پامپئو،وزیر خارجه آمریکا هشدار دادند که چنین اقدامی به وخامت اوضاع انسانی و ایجاد مانع خطرناکی در روند سیاسی و کمک‌رسانی منجر می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آنتونیو گوترش جنگ یمن سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۰۴۴۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی گذرگاه آبی مرکزی شهر ایلام در دستور کار است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن نامی معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور صبح امروز پنجشنبه در بدو ورود به این استان اظهار کرد:

وزه پیشگیری از حوادث غیرمترقبه یکی از موضوعاتی است که در سفر در استان ایلام موردتوجه قرار دارد.

وی بیان کرد: اقداماتی که موجب خواهد شد از خسارات جدی در زمینه‌های سیلاب، زلزله و فرونشست زمین و آتش‌سوزی باتوجه‌به جغرافیای کوهستانی و سبز استان ایلام جلوگیری شود در این سفر در دستور کار قرار دارد.

نامی تصریح کرد: در این سفر از چند مسیر رودخانه‌ای و گذرگاه آبی در سطح استان از جمله گذرگاه مرکزی شهر ایلام بازدید خواهد شد.

وی عنوان کرد: باتوجه‌به اینکه برخی از قسمت‌های این مسیل‌ها و گذرگاه‌های آبی در سطح شهر ایلام فروریخته است که با کمک‌های جدید تلاش خواهد شد که بازسازی این گذرگاه‌های آبی در سطح شهر ایلام انجام شود.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور اضافه کرد: بازدید از شهر سرابله و سایر مناطق استان که نیاز به بررسی در راستای مدیریت بحران و کاهش مخاطرات در سوانح و حوادث غیرمترقبه دارند از دیگر برنامه‌های سفر به استان ایلام است.

کد خبر 6088378

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • لزوم ایجاد پد بالگرد هلال احمر در شرق گیلان
  • تغییرات اقلیمی بحران جدیدی برای بناهای تاریخی ایجاد کرده است
  • بازسازی گذرگاه آبی مرکزی شهر ایلام در دستور کار است
  • سازمان جهانی غذا: کودکان غزه دچار سوتغذیه شده‌اند
  • تا کمتر از دو ماه دیگر، غزه تمام مراحل قحطی را پشت سر می‌گذارد
  • فرشاد مومنی: به سوی روند قهقرایی گسترش فقر و عقب ماندگی حرکت می کنیم/ راحت می گویند نقشی در افزایش نرخ ارز نداریم! / وزیر مسئول تولید، می گوید آنقدر واردات کرده ایم که گلوگاه های گمرکی بند آمده! با عنوان «اصلاحات پارامتریک» از جیب حقوق بگیران سرقت می کنند
  • هشدار برنامه جهانی غذا درباره بحران گرسنگی در غزه
  • روند تکامل هوش مصنوعی... از اصول اولیه تا نوآوری‌های مختلف
  • دهه نود بدترین دهه زندگی مردم بود